הח"כים החברתיים: שפיר ראשונה; מקום אחרון מפתיע - סרוגים

הח"כים החברתיים: שפיר ראשונה; מקום אחרון מפתיע

חברת הכנסת סתיו שפיר הייתה חברת הכנסת החברתית ביותר במושב החורף שהסתיים בשבוע שעבר, כך עולה מדירוג 'ארגון המשמר החברתי'. ומי במקום האחרון?

author-image
הח"כים החברתיים: שפיר ראשונה; מקום אחרון מפתיע
  (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

חברת הכנסת סתיו שפיר מהמחנה הציוני הייתה חברת הכנסת החברתית ביותר בכנס החורף של הכנסת שהסתיים בשבוע שעבר, כך על פי הדירוג של 'ארגון המשמר החברתי' שבדק את הצבעותיהם של כלל חברי הכנסת ב-132 הצעות חוק חברתיות- כלכליות.

על פי הדירוג, שהובא באתר דה-מרקר, את המקומות האחרונים חולקים חברי הכנסת נאוה בוקר (הליכוד) ויעקב אשר (יהדות התורה) (מקומות 118–119), כאשר במקום ה–120 דורג ח"כ ג'מעה אזברגה (הרשימה המשותפת), שהושבע לכנסת רק לפני שבועיים לאחר התפטרותו של ח"כ באסל גטאס. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע למקום 64–68 במדד, לאחר שהשתתף ב–6 מ–132 הצבעות חברתיות־כלכליות.

בעד- דירוג גבוה, נגד- דירוג נמוך

הדירוג נקבע על פי כמות ההצבעות בה הצביע ח"כ בעד הצעת חוק חברתית-כלכלית, כאשר מי שמצביע בעד הצעה כזאת זוכה לניקוד גבוה, ח"כ שמצביע נגדה זוכה לניקוד נמוך.

שפיר, שכאמור זכתה במקום הראשון, החליפה את חבר הכנסת יצחק שמולי, שהגיע שלוש פעמים למקום הראשון ודורג הפעם "רק" במקום השלישי.

4 ח"כים מהרשימה המשותפת בעשיריה הראשונה

במקום השני דורג ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת). ארבעה ח"כים מהרשימה המשותפת מוקמו לראשונה בעשירייה הפותחת של המדד. במדדים קודמים חנין היה חבר הכנסת היחיד מהסיעה שדורג גבוה, וכעת הצטרפו אליו גם חברי הכנסת יוסף ג'בארין, עבדאללה אבו מערוף ועבד אלחכים חאג' יחיא. ח"כ חיים ילין דורג במקום ה–13, הגבוה ביותר מבין חברי הכנסת של יש עתיד.

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), המתמודדת על ראשות ההסתדרות ונחשבת למחוקקת חברתית, נמצאת במקום 26. ח"כ אורלי לוי־אבקסיס, שנחשבת גם היא למחוקקת חברתית, הגיעה למקום 35–37 לאחר שנעדרה מהצבעות רבות, ככל הנראה כדי לא להחריף את העימות עם מפלגתה לשעבר, ישראל ביתנו.

ח"כ עמיר פרץ, המתמודד על ראשות העבודה, הגיע למקום 58, הנמוך מכל חברי האופוזיציה. יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, הגיע למקום 54. המיקום הנמוך של הרצוג ופרץ נובע מכך שלא טרחו להגיע להצבעות רבות בכנסת.

בין ההצבעות שמהן השניים נעדרו הן ההצבעה על הגבלת זמני השוטף+ לספקים וההצבעה על פיקוח מחירי הקייטנות. בנוסף, פרץ נעדר גם מההצבעה על חוק הפיקוח על עסקות ביטחוניות יקרות.

בן- ארי ראשונה מבין חברי הקואליציה

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הגיע למקום 56–57, יחד עם יו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולקמן. ח"כ מירב בן־ארי (כולנו) הגיעה בפעם השלישית ברציפות למקום הגבוה ביותר במדד מבין חברי הקואליציה.

מבחינת ההצבעות לפי סיעות עולה כי מרצ הגיעה למקום הראשון בדירוג החברתי. במקום השני נמצאת בראשונה הרשימה המשותפת, ואחריה המחנה הציוני.

הציעו חוק והצביעו נגדו

עוד עולה מהמדד כי חלק מחברי הקואליציה שנמצאים בתחתית המדד החברתי התפרסמו בזכות הצעות חוק חברתיות שהגישו — אך לא תמיד הצביעו בעד הצעות החוק הללו. למשל, יו"ר הוועדה לצדק חברתי ושוויון חלוקתי, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), שהגיש כמה הצעות חוק חברתיות, כמו הצעה להגבלת פרסום בזבזני של מונופולים ממשלתיים. אלא שזוהר הצביע נגד שתיים מהצעות החוק שהוא עצמו הגיש, ונמנע בהצבעה על שמונה מהן.

ח"כים נוספים מהקואליציה, ובהם דוד ביטן, דודי אמסלם, אמיר אוחנה ושרן השכל (הליכוד), בצלאל סמוטריץ׳ (הבית היהודי), אורי מקלב (יהדות התורה), יעקב מרגי ויצחק וקנין (ש"ס) הצביעו נגד הצעות חוק שהגישו בעצמם. סמוטריץ' נעדר מ–7 הצבעות חברתיות שהוא חתום עליהן, והצביע נגד אחת מהן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שטויות
| 30-03-2017 10:36
המדד הזה לא שווה לכלום. מה זה "חברתי"? מי קובע? הם פשוט רצו להגיד כמה חברי הכנסת השמאלנים הם חמודים ושצריך שוב לבחור בהם.