הרב סתיו הכריז: "נעשה בכשרות מה שעשינו בתחום הנישואין"

הרב סתיו הכריז: "נעשה בכשרות מה שעשינו בתחום הנישואין"

בשיחה עם מאות מלונאים חשף הרב דוד סתיו את כוונותיו להקים תאגיד כשרות חדש שיתחרה ברבנות. "מאמין שהציבור הישראלי ילך איתנו ויסמוך על הכשרות של צהר"

author-image
"נעשה בכשרות מה שעשינו בתחום הנישואין"

יו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתיו הכריז היום רשמית כי יפעל להקים תאגיד כשרות.

בשיחה עם מאות מלונאים בכנס של התאחדות בתי המלונות בישראל, הכריז הרב סתיו כי הוא מבקש לבצע רפורמה רוחבית בתחום הכשרות בישראל "יש שתי דרכים, האחת, פתיחת אזורי הכשרות, דהיינו מלון שנמצא במקום מסוים יוכל לקבל כשרות מרבנות מקומית אחרת שהוא יבחר. הדבר יביא לידי תחרות, וממילא שכולם יעשו הכל כדי לשפר את השירות שהם מעניקים כיום".

הרפורמה הזו היא למעשה, מה שנעשה בתחום רישומי הנישואין, כך שכל אזרח יכול להירשם לנישואין בכל עיר שירצה.  הדרך הנוספת אותה הציע הרב סתיו היא פתיחת תאגידי כשרות "ארגון רבני צהר שוקל לפתוח תאגיד כשרות כזה, הקהל יוכל לצרוך איזו כשרות שהוא רוצה".

הרב סתיו בועידת המלונאים (דודי אביטן)

לא נעבור על החוק

הרב סתיו הדגיש כי שבירת מונפול הכשרות יביא לידי הוזלה בתעריפי הכשרות "נוזיל את תעריפי הכשרות אך נשמור על רמת כשרות גבוהה מאוד, המשגיחים שלנו יסמכו על הכשרות שהם מעניקים ויוכלו לאכול מהכשרות שהם עצמם מעניקים, בניגוד למצב היום שבו משגיחי כשרות לא אוכלים בבתי עסק שהם עצמם משגיחים עליהם".

תחום זה, קרוב מאוד למה שהציע הרב סתיו בתחום הגיור, אך הצעתו לא זכתה להכרה בקרב רבנים רבים, והמדינה לא מכירה בגיורים האלה באופן רשמי. גם בתחום הכשרות בשלב זה, אין אישור חוקי לאף גורם לציין על מוצר כשר, חוץ מהרבנות שהיא המוסמכת. אפילו שופטי בג"צ הכירו בכך בעקבות עתירה של התנועה הרפורמית.

גם הרב סתיו מכיר את הבעייתיות שבהצגת מלון בהשגחה פרטית (כמו הבד"צ למשל) ככשר ולכן סייג את דבריו: "המהלך אם ייצא לפועל הוא ייעשה רק לאחר ייעוץ משפטי והארגון לא יעבור על החוק בשום צורה. אנחנו לא נבצע שום מהלך לא חוקי אני מאמין שהציבור הישראלי ילך איתנו ויסמוך על הכשרות של צהר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
הרב סתו - הסתבכת עם החרד"לים
ניסן | 29-03-2017 15:02
הם יעשו לך את המוות
תדבר יפה
דוד | 06-06-2017 23:19
כולנו אוהבים אותו וליגיטמי שיש מחלוקות שונות, ומדובר במחלוקת לשם שמיים
2
קצת רקע הסטורי
יריב | 29-03-2017 15:24
מאז הפסיד בבחירות לרבנות הראשית הוא חושב בכל דרך איך למסמס אותה, כולל ביזוי מוחלט של מי שבעבר היה עלה התאנה שלו הרב אריאל שליט"א. נמאס ממנו!
3
להחריב עולמי יצאתם!
| 29-03-2017 15:34
חזרנו לימי הקהילות בגלות ! יוזמה פרטית טובה ככל שתהיה לא יכולה להוות תחליף לאומה שמקבלת על עצמה החלטות ומובילה קו ריבוני ולאומי בכל נושא. זה תפקיד הרבנות הראשית ! אלפיים שנה התפללו לחזרה לריבונות ולא לשטייטל בגלות. נזק גדול ! והבעיה הפרדוקסלית היא שככל שההצעה היא טובה ככה היא מחריבה והורסת משום שהיא מדגישה פגמים באומה. בדיוק כמו לשבת ביישוב פורח ללא ריבונות !
4
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
חח | 29-03-2017 15:42
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח כמובן שהחילונים שסומכים על שירות הנישואים של צהר, הם אלו שיסמכו על הכשרות של צהר.... חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
5
לרב סתיו. נקודות לחשיבה
אלי | 29-03-2017 15:47
אני משער ומעריך שכוונתיך הם לשם שמיים, אני בהחלט חושב שיש להתייחס לדברים שצריכים תיקון במערכת הכשרות. אך מה שמפריע לי הרבה דברים צריכים תיקון במדינה שזכינו בחסדי שמיים לה, האם מקובל על כבוד תורתו שכל מערכת שצריכה תיקון נקים מערכת נוספת בכדי לתן את הפגמים. למשל משרד המשפטים הוא משרד שדורש תיקון האם מותר וראוי להקים משרד משפטים נוסף? משרד החינוך הממלכתי נדרש לתיקון האם יעלה על הדעת להקים משרד חינוך נוסף? צהל בשנים האחרונות נדרש לתיקון האם נקים צבא נוסף לצה"ל ? אולי נקים בכלל מדינה נוספת למדינת ישראל? יש מה לתקן אך למדונו רבותינו שלא מפרקים את המוסדות אלא מקנים מבפנים.
6
מציע שגם במס הכנסה כל אחד יבחר פקיד שומה
acc | 29-03-2017 16:19
ושמשרדי מס הכנסה בערים השונות יתחרו ביניהם!
7
להחריב עולמי יצאתם..
| 29-03-2017 16:20
חזרנו לימי הקהילות בגלות ! יוזמה פרטית טובה ככל שתהיה לא יכולה להוות תחליף לאומה שמקבלת על עצמה החלטות ומובילה קו ריבוני ולאומי בכל נושא. זה תפקיד הרבנות הראשית ! אלפיים שנה התפללו לחזרה לריבונות ולא לשטייטל בגלות. נזק גדול ! והבעיה הפרדוקסלית היא שככל שההצעה היא טובה ככה היא מחריבה והורסת משום שהיא מדגישה פגמים באומה. בדיוק כמו לשבת ביישוב פורח ללא ריבונות !
8
מחלוקות
| 29-03-2017 16:30
אני לא מבין למה הפירוד הזה גם ככה אנחנו מפורדים ומחולקים ולא מסכימים בכל תחום. גם את זה אנחנו צריכים ?
9
פלגנות. כוחונו באחדותנו ... מהלך מיותר
פלגנות. כוחונו באחדותנו ... מהלך מיותר | 29-03-2017 17:24
פלגנות. כוחונו באחדותנו ... מהלך מיותר
10
אם לשפוט לפי תרבות הגיור שלהם
רמי | 29-03-2017 19:06
הכשרות כנראה גם תהיה חוכא ואיטלולא. לפחות יהיה להם את אלעזר שטרן המומר שיאכל את זה..
תגובה הנובעת מבורות
אפרת | 02-04-2017 10:51
צהר לא עושים גיור..
11
מי הולך איתכם חוץ מכופרים חשוכים מתל אביב? כל מה שעשיתם
5675 | 02-04-2017 13:54
זה לתת לגיטימציה ל"יראי השם ימאסו".
12
רק אל תעשו בכשרות מה שעשיתם בפורום "תקנה"
מומחים במסלולים עוקפי מדינה | 02-04-2017 16:55
רק זה חסר לנו. מספיק חיפיתם על עבריינים במקום לשלוח אותם למשטרה ביהירות של יודעי דבר. נמאסתם. המדינה כבר קמה שמתם לב? נישואים לא מוצא חן? יופי עוקפים סמכות ומחתנים לבד כי אתם יודעים יותר טוב מכולם... משטרה ובתי משפט ושב"ס לא לטעמכם? יופי... מקימים פורום "תקנה" (ובתכל'ס כיסוי תחת לרבנים שלכם) חוקרים בלי סמכות ובלי ידע שופטים בלי סמכות ובלי ידע ומענישים בלי סמכות לפי מה שבא לכם. ועל הדרך מדליפים שמות "נאשמים" על סמך תלונות שאין לכם מושג מי הם ומה הם. ועכשיו לאור ה"הצלחה" המסחררת מה בדיוק תעשו עם האוכל שלנו? מטומטם מי שנוגע בחסרי אחריות ויהירים "יודעי כל" כמוכם.
13
דוד סתיו
שחר | 03-05-2017 23:35
כבר אמר עליו מרן, "רשע" .