בכיר בזרוע הצבאית בעזה חוסל כמו בסרטים - סרוגים

בכיר בזרוע הצבאית בעזה חוסל כמו בסרטים

מאזן פוקהא, בכיר בזרוע הצבאית של חמאס בעזה, ממשוחררי עסקת שליט, חוסל בליל שבת בירי כמו בסרטים: מתנקש או מתנקשים ירו בראשו בכלי נשק עם משתיק קול. חמאס מאשים את ישראל

בכיר בזרוע הצבאית בעזה חוסל כמו בסרטים
  חזר לטרור וחוסל בעזה. פוקהא

מאזן פוקהא, בכיר בזרוע הצבאית של חמאס בעזה חוסל בליל שבת בירי כמו בסרטים.

פוקהא, המתגורר בשכונת תל אל-הווא שבדרום מערב העיר עזה חוסל בידי מתנקש או מתנקשים שהשתמשו בכלי נשק עם משתיק קול. הם ירו בו בראשו ארבעה כדורים, נמלטו ופוקהא מת מיד. בחמאס מאשמים כמובן את ישראל בחיסול, אך לא מן הנמנע כי מדובר גם בחיסול על רקע סכסוכים בתוך הנהגת חמאס בעזה.

פוקהא, יליד העיירה טובאס בשומרון, ממשוחררי עסקת שליט, נשפט בישראל בשנת 2003 לתשעה מאסרי עולם לאחר ששלח את פיגוע ההתאבדות בצפת בו נרצחו תשעה בני אדם באוטובוס. כחלק מתנאי שחרורו הוא גורש לעזה.

כמו רבים ממשוחררי עזקת שליט, גם פוקהא חזר לדרך הטרור, והיה אחד ממייסדי "מטה הגדה" ברצועת עזה שפעל תחת פיקודו של בכיר חמאס סאלח אל-ערורי, השוהה בחו"ל ואחראי על הפעילות הצבאית של חמאס בגדה המערבית. שותפו של פוקהא לניהול המטה הוא עבד אל-רחמן רנימאת מהכפר צוריף, ששוחרר גם הוא בעסקת שליט וגורש לרצועת עזה. השניים הקימו ושיגרו חוליות צבאיות של חמאס בגדה מהרצועה. חלק לא מבוטל מהחוליות הללו קיבלו מפוקהא ורנימאת פקודות לבצע פיגועים קשים נגד ישראלים, כולל פיגועי התאבדות, ונחשפו בשנים האחרונות על-ידי שב"כ.

דובר חמאס: "שיטות של ישראל"

דובר חמאס בחו"ל חוסאם בדראן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו בשפה העברית, כשהשגיאות במקור: "הכיבוש הוא האחראי על ההתנגשות של פקהא. נתניאהו יודע שזה לא יעבור בשקט". בדראן הוסיף את מה שאמרו אמש גם בכירים בחמאס עזה: "לאיש אין אינטרס לחסל את פוקהא מלבד ישראל. אלו הן השיטות הפחדניות שלה".

אביו של פוקהא, שמתגורר בעיירה טובאס שבצפון הגדה המערבית, האשים גם הוא את ישראל בחיסול וטען כי היא האחראית לכך. "קציני מודיעין ישראלים הגיעו לבית שלנו פעמים רבות והעבירו לנו מסרים שמאזן יחוסל אם ימשיך במעשיו", אמר האב. הוא ציין כי המודיעין הישראלי האשים את מאזן שהוא ממשיך גם אחרי שחרורו בפעילות בזרוע הצבאית של חמאס. המשפחה צפתה בהלוויה בטלוויזיה בביתן האבלים שפתחה בביתה בטובאס.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שטויות. האם משתיקי קול נמצאים רק אצל ישראל?
דמיון מזרחי | 26-03-2017 9:56
בנוסף, מי אומר שזה היה עם משתיק קול? האם יש הקלטה? להאמין לדמיון שלהם?