הכירו: יעקב לפידות - המועמד הפיקטיבי לראשות הבית היהודי

הכירו: יעקב לפידות - המועמד הפיקטיבי לראשות הבית היהודי

אתרי החדשות פרסמו על מועמדותו של סא"ל יעקב (יקי) לפידות לראשות הבית היהודי, כולל את הביוגרפיה המרשימה, אלא שמסתבר כי מדובר בדמות פיקטיבית שאינה קיימת

הכירו: המועמד הפיקטיבי לראשות הבית היהודי
  מי אתה יעקב לפידות?

אם מישהו היה צריך דוגמה למושג "פייק ניוז" שהפך לשכיח מאז הבחירות לנשיאות ארה"ב, הוא יכול למצוא אותם בענק בבחירות לבית היהודי.

אתרי החדשות דיווחו בשבועיים האחרונים על מועמדותו של סא"ל יעקב (יקי) לפידות לראשות הבית היהודי. גם אנחנו בסרוגים קיבלנו את העדכונים שלו לעיתונאים. בהודעה הראשונה נכתב בין השאר:

"שמי יעקב לפידות, סגן אלוף במיל', בן 52, תושב ירושלים. אחרי שנים שבהן הציונות הדתית מאבדת את זהותה, ואנחנו צופים מהצד ומצקצקים, החלטתי שהגיעה השעה לשינוי. בעבר הובלתי מאבקים מוצלחים נגד מגמות מסוכנות במוסדות החינוך של הציונות הדתיות, והייתי ממקימי פורום המחנכים נגד שירות נשים דתיות בצה"ל. בבחירות הקרובות במפלגת הבית היהודי אני מתכוון להציג את מועמדותי לראשות המפלגה."

להודעה צורפה גם תמונה של אדם מבוגר עם זקנקן לבן וכיפה סרוגה על ראשו. בעוד מועמדים אחרים כמו הרב ברנסקי או שמעון אור, היו מוכרים במערכת, השם של לפידות היה בלתי מוכר. מה שעורר את החשד הוא כי ההודעה נשלחה בערב שבת זכור – יום מועד למתיחות של דתיים. לכן קיבלנו החלטה שלא לפרסם את מועמדותו. מי שכן פרסם היה אתר מעריב שהעלה על כך מבזק.

ופרטי הביוגרפיה המורחבים של יקי לפידות פורסמו באתר כיפה

בסרוגים הקפדנו שלא לפרסם הודעות בשמו של מועמד איתו לא שוחחנו. אך מכיון שמדובר במי שהצהיר על מועמדות, הכללנו אותו ברשימת המועמדים, אך רק כאיזכור.

בשער העיתונות החרדית

במשך השבוע הבא, המשיך לפידות לשלוח הודעות לעיתונות ובהן התייחסויות שלו לאירועי השבוע, כך למשל תקף בחריפות את פקודת השירות המשותף וההתנפלות על הרב יגאל לוינשטיין, וקרא לפרק עליה את הממשלה. הודעתו פורסמה באתר ערוץ 7.

בעיתון החרדי 'כל ישראל' התפרסמה בשבוע שעבר כתבה על הפריימריז בבית היהודי, וכפי שניתן לראות, יקי לפידות נמצא ממש בסמוך לבנט, ליד שני המועמדים שהכריזו מועמדות (שמעון אור, הכריז רק בתחילת השבוע)

לא מוכן להתראיין

לאורך כל השבועיים האחרונים, עלתה וחזרה השאלה: "מי זה יעקב לפידות?". שאלנו קולגות, עיתונאים, קציני עבר בצבא, פעילים ותיקים בציונות הדתית, אך כולם אמרו שמעולם לא שמעו את השם הזה.

עברו כמה ימים נוספים ולפידות הודיע כי החל בפרסום בשלטי חוצות, ביהודה ושומרון ובאזור פתח תקוה. אלא שהתמונה שצירף, חשודה מאוד בפוטושופ, גם בגלל גודלה הקטן יחסית (הורדה מהאינטרנט) וגם בגלל זוית הצילום המוזרה.

באתר סרוגים, ביקשנו לראיין את יעקב לפידות, או לפחות לשוחח איתו טלפונית כדי לברר מיהו ומהו. מכיון שהדרך היחידה ליצור איתו קשר הייתה דרך האימייל, שלחנו לו בקשה למספר הטלפון שלו, ליצירת קשר. זו הייתה התשובה המוזרה מאוד:

"בעז"ה. במחילה, אין לי רצון לשוחח עם כלי תקשורת שמקדמים מועמדים חסרי סיכוי, ולא מאפשרים לי להשמיע את קולי.

ברדיו אזורי ראיינו אותי כבר שלוש פעמים, אצלכם אני לא קיים. יקי".

מועמד שלא מוכן לדבר עם אמצעי התקשורת, זה דבר נדיר מאוד, בטח שלא עם התקשורת המגזרית בבחירות מגזריות. העובדה הזו לבד כבר הוכיחה כי מדובר במועמד פיקטיבי.

יעקב לפידות לא התפקד לבית היהודי

בצעד אחרון פנינו למנכ"ל הבית היהודי כדי לברר האם יעקב או יקי לפידות התפקד לבית היהודי. אורבך ביקש מספר ימים, פנה לועדת הבחירות של המפלגה, וזו בחנה את ספר המתפקדים, ממנו עלה כי אין בבית היהודי מתפקד בשם יעקב לפידות או יקי לפידות.

בכך למעשה מסתיים הסיפור של המועמד הפיקיטיבי לראשות הבית היהודי. מי שלא התפקד ברור שלא יכול גם להתמודד לראשות המפלגה. אבל עדיין נותרה השאלה, מי עומד מאחורי ההטרלה הזו של כלי התקשורת.

לאחר שהתחלנו לברר מיהו יקי לפידות, ולתהות האם קיים כזה אדם. התקבלה במערכת מודעת אבל, עם השם יעקב לפידות. אלא שגם מודעה זו היא ללא תאריך, וגם היא חשודה כעבודת פוטושופ. ייתכן ולפידות חי עמנו, ונאחל לו אריכות ימים, אבל לראשות הבית היהודי הוא כבר לא ירוץ.

אחרי הפרסום בסרוגים, חשבון האימייל ששיגר את ההודעות לעיתונות, והיה למעשה הקשר היחיד עם יעקב לפידות, נסגר הבוקר, לאחר ששלח לסרוגים, ברכה על "השיחוק". וצרף את תמונת הדוגמן מאתר מכירת התמונות שאטרסטוק

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חחח יפה לכם סרוגים
יקי ל. | 24-03-2017 15:34
אתם מתחילים להיות אתר רציני ואולי עוד מעט גם הכי פופלרי אצל הדתיים