האם זה בסדר לחנך ילדים בגן שיש כמה מודלים של משפחה כגון אבא ואבא, אמא ואמא, רק אבא, רק אמא, ולא לאו דווקא אבא ואמא?
ודאי אסור. ילדים קטנים שהם תמימים וטהורים, צריך לחנך אותם באורח טוב וישר. אחר כך לדאבונם יפגשו בחיים כל מיני עיוותים וקלקולים. אבל בצעירותם צריך ללמד אותם את הטוב ואת האמת.
זאת לא גישה חשוכה מימות הביניים, הרי בזמן מודרני הכל פתוח?
להיפך! בעולם העתיק האלילי, הכל היה פתוח, כי האלילות נתנה פורקן לכל נטיה שבלב ובנפש האדם. אבל לאט לאט הטוב כבש את העולם, ואנחנו מבינים שזה נורמלי שיהיו אבא ואמא וכך נולדו ילדים ובית מאושר, ושאר הדברים הם עיוותים.
(צילום: מרדכי ציון)
ש: רוצים לחוקק חוק על זה בכנסת?
זה עניין מוסרי ויהדותי, אם דברים כאלה נופלים הכל נופל. נקווה שיחזרו בתשובה.
תגובות
מה אשמת תמר בת ה 4 בגן שהרב שונא את האבות שלה לא צריך ללמד ילדים כדי שלא יציקו לה כי המשפחה שלה אחרת?