בנט מנע מגרבוז את פרס ישראל - סרוגים

בנט מנע מגרבוז את פרס ישראל

שנתיים לאחר נאום 'הקומץ' שנשא, האומן יאיר גרבוז משלם את המחיר. לאחר שחברי הוועדה לאמנות פלסטית לא הגיעו להסכמה על זכייתו בפרס ישראל, הורה בנט לבטל את מועמדותו

בנט מנע מגרבוז את פרס ישראל
  גרבוז נושא את נאום 'הקומץ' ב-2015(צילום: דנה קופל, ynet)

שנתיים לאחר נאום 'הקומץ' שנשא, בו תקף את "משתטחי הקברים ומנשקי קמיעות", האומן יאיר גרבוז משלם את המחיר.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות' הבוקר (רביעי) שר החינוך נפתלי בנט מנע באחרונה את התוכנית להעניק לו את פרס ישראל, וזאת בשל חוסר הסכמה של כל חברי הוועדה.

על פי החשיפה של כתבת 'ידיעות אחרונות', תמר טרבלסי- חדד, חברי הוועדה לאמנות פלסטית התכנסו פעמיים, לשני סבבים של התייעצויות, אולם לא הצליחו להגיע הסכמה פה אחד: שלושה מתוך ארבעה תמכו בזכיית גרבוז ואילו הרביעי התנגד.

יושב ראש הוועדה היה הפסל והצייר פרופ' יעקב דורצ'ין, בעצמו חתן פרס ישראל. לצדו כיהנו ישראל דהן, ד"ר איה לוריא ופרופ' חיים מאור.

ראוי לציין כי שר החינוך הוא השר הממונה על פרסי ישראל, והתקנון קובע כי הוא אינו מעורב בתהליך ובבחירת שמות המועמדים. אולם במקרה של אי־הסכמה בין חברי הוועדה, מונחת הסוגיה לפתחו ובסמכותו של השר להורות על כינוס ועדה נוספת – או לבטל לגמרי את הענקת הפרס בתחום המדובר. לאחר שחברי הוועדה לאמנות פלסטית לא הצליחו כאמור להגיע להחלטה – הורה השר בנט שלא לכנס שוב את הוועדה, ולבטל את הענקת הפרס השנה בתחום האמנות הפלסטית. בכך, מנע את הענקת הפרס לגרבוז.

בפרוטוקול הוועדה הסופי נכתב: "ועדת השיפוט לפרס ישראל לשנת תשע"ז בתחום האמנות הפלסטית לא הגיעה להסכמה פה אחד על איש מהמועמדים". מקורות אשר בקיאים בתחום סיפרו אמש ל"ידיעות אחרונות" שמצב שבו הוועדה לא מצליחה להגיע להסכמה פה אחד הוא נדיר ביותר, וכך גם העברת הסוגייה לשר החינוך.

מלשכת שר החינוך בנט נמסר בתגובה: "השר בנט לא היה מעורב בשום שלב במהלך עבודת הוועדה. לכשהובאה חוסר ההסכמה לידיעתו, פעל השר בהתאם לנהלים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יששששששששששששש
אפי | 22-03-2017 9:44
יש צדק- לא מגיע לא