90 שניות על פרשת כי תשא עם הרב חגי לונדין - סרוגים

90 שניות על פרשת כי תשא עם הרב חגי לונדין

הרב חגי לונדין בדבר תורה קצר של 90 שניות לפרשת השבוע. והשבת פרשת כי תשא - מתחילים לנקות וגם הפרשה פותחת דווקא בכיור ולמה צריך סבלנות

author-image
90 שניות על פרשת כי תשא עם הרב חגי לונדין

90 שניות לפרשת כי-תשא

להתחיל בנקיונות

לאחר ימי הפורים בואכה פסח אנו לומדים את פרשת כי תשא. הפרשה הזו, שהיא אחת הארוכות שבתורה, אנו לומדים על עשיית הכיור ששימש במשכן כמקום בו היו מתקדשים ומכינים את עצמם לפני הכניסה אל הקודש. כדי להגיע לפסח אנו כעת מתחילים בהכנות ובנקיונות.

בכיור היו אהרון ובניו רוחצים את הידיים והרגליים, היינו מכינים את כלי העשייה לפני ההגעה אל הקודש פנימה. באופן טבעי שאדם מכין את עצמו לקראת אירוע חשוב הוא קצת קצר רוח בהכנה ומעוניין לסיים אותה כמה שיותר מהר ולהגיע אל התכל'ס. אולם הפסוק מזהיר ש'בבואם אל אהל מועד ירחצו מים ולא ימותו והייתה להם חוק עולם'. גישה מהירה מידי אל המטרה ללא הכנה נכונה מביאה למוות.

כאשר משה רבנו מתעכב על הר סיני הדבר יוצר קוצר רוח אצל העם. הרצון להגיע אל האלוהים משבש להם את הזמנים ו'האיש משה לא ידענו מה היה לו'. אין לנו זמן להכנות, לציפייה, אנו רוצים משהו מוחש ומיידי, משהו סגור – עיגול. עגל מסכה. אין לנו סבלנות לקווים איטיים.

התיקון לחטא העגל הוא במידות הרחמים שמתפלל משה רבנו לפני ה': 'אל רחום וחנון ארך אפיים ורב חסד'. אריכות אפיים, התמקדות בתהליכים ולא בתוצאה – היא רחיצת הידיים והרגליים בכיור שאנו כה זקוקים לה כיום. לפני פסח יש לנו חודש שלם להכנות, טכניות ונפשיות – לפני שפוסחים בצעדי ענק אל הגאולה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו