פקודת השירות המשותף: "תפקיד הצבא הוא לנצח" - סרוגים

פקודת השירות המשותף: "תפקיד הצבא הוא לנצח"

הרב סתיו מתייחס לפקודת השירות המשותף המעוררת סערה בעולם הציוני דתי, ואומר כי הרצון של הצבא לשלב נשים היא הגיונית, אך בסופו של דבר מטרת הצבא היא לנצח.

author-image
פקודת השירות המשותף: "תפקיד הצבא הוא לנצח"
  (צילום: פלאש90)

יו"ר ארגון רבני צהר ורב העיר שהם, הרב דוד סתיו, מתייחס לפקודת השירות המשותף המעוררת סערה בעולם הציוני דתי, ואומר כי הרצון של הצבא לשלב נשים בכח אזור היא הגיונית, אך בסופו של דבר מטרת הצבא היא לנצח.

בכנס של תנועת ויצ"ו לרגל יום האישה הבינלאומי אמר הרב סתיו: "לפני שצה"ל היא פלטפורמה לערכים, תפקידו הוא להביא לניצחון של מדינת ישראל במלחמותיה מול אויבה".

על הרצון לשלב נשים במערך הלוחם, אמר הרב סתיו כי "הגיוני מאוד שצה"ל ירצה לשלב נשים בכל אזור, אך גם להתחשב במי שרוצה להילחם אך צו אמונתו לא מאפשר לו לעשות זאת לצד נשים".

הרב סתיו התייחס גם ליחס של המערכת הפוליטית לזרמים הקיצוניים ואמר: "לא פעם אני שואל את עצמי מדוע התנועה הפוליטית המובילה בישראל מוכרת את כל מרכוליה לחרדים הקיצוניים. ואז ארגונים כמו ויצ"ו שואלים למה יש מדיניות שמקשיחים אותה? זה קורה כי הממשלה לא מטפחת את הישיבות אלו שמגלים את המתינות".

גם השרה לשעבר לימור לבנת, התייחסה לפקודת השירות המשותף ואמרה: "יש ערעורים לא מעטים על פקודת השירות המשותף ואני לא רואה אותה מתממשת כמו שהיא. עלינו להיות סבלניים כלפי גיוס חרדים – שהרי דורות שהם לא שירתו בצבא כפי שמתבקשים לעשות היום ובמקביל נשים כעת משרתות במקומות שמעולם לא שירתו. אסור לעשות זאת בקלות ראש, יש לפעול בשכל ולמזג בצורה שתאפשר לכולם לחיות לצד השני".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
שמעתי שעומדים לבטל את סיירת מטכ"ל
סא"ל מאן דהוא | 07-03-2017 11:21
על פי התכנית הסיירת במתכונתה היום תבוטל ותתבסס על חיילות בלבד. הסיירת תקרא מעתה קומנדו נמל"ן ראשי תיבות נשים מובילות לוחמות ונועזות. הגיוס הראשון ייעשה ככל הנראה במחזור סליחה אסור להגיד מחזור בגיוס חיילות - אז במועד אוגוסט 2017 - סיום המסלול והטקס (עם הצילומים לעמוד האחורי בידיעות אחרונות) ייערך ביום האישה הבינלאומי בבית שרה אהרונסון בזיכרון יעקב.
2
למה שמים פרצוף של רשע ומכשילים אותנו?
ציוני דתי, פ"ת | 07-03-2017 11:32
זאת לא פעם ראשונה
3
אדיוט
אביתר | 20-03-2017 20:51
דוד סתיו..לך כבר מעימנו
4
סתיו
אבי | 26-04-2017 20:53
סתיו לך מאיתנו, אתה לא רב ולא דומה לרב.