משרד המשפטים נגד מחליפו של מנדלבליט - סרוגים

משרד המשפטים נגד מחליפו של מנדלבליט

היועצת המשפטית של משרד המשפטים מתנגדת למינויו של עורך הדין הראל ארנון כמייצג את המדינה בהגנה על חוק ההסדרה במקום אביחי מנדלבליט: "פגיעה באמון הציבור"

author-image
משרד המשפטים נגד מחליפו של מנדלבליט
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

העיתונאי אראל סג"ל חושף כי משרד המשפטים מתנגד להחלטת הממשלה למנות את עורך הדין הראל ארנון לייצג אותה בבג"צ בחוק ההסדרה במקומו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, שהודיע כי אין בכוונתו להגן על המדינה בדיונים על החוק בבג"צ.

על פי הדיווח, שנחשף אמש (ראשון) בתכנית 'הפטריוטים' בערוץ 20, היועצת המשפטית של משרד המשפטים עו"ד לאה רקובר, תוקפת את ההחלטה ומעבירה רמז עבה לגבי עמדתה על המינוי: "יש לעמוד על כך שהחשדות המיוחסים לעוה"ד ארנון נוגעים לעבודתו כעורך דין", כתבה רקובר והסבירה: "רוצה לומר, קיים ציר מקשר מובהק בין התחום שבו פעל עוה"ד ארנון ולגביו התעוררו חשדות בדבר כשרות מעשיו, לבין התחום בו נבחנת אפשרות קבלת שירותיו של עוה"ד ארנון – בייצוג הממשלה בפני בית המשפט".

"בהקשר זה אף נעיר כי הפעולות המיוחסות לעוה"ד ארנון, ובהן החשד לעריכת הסכם פיקטיבי, חמורות במיוחד ביחס לסטנדרט הפעולה המצופה מעורך דין ובוודאי ממייצג רשות שלטונית".

לדברי יועמ"ש משרד המשפטים, עצם הבחירה באדם במעמדו של עוה"ד ארנון "צפויה לפגוע באמון הציבור".

רקובר לא הסתפקה בכך וקוטלת את בחירת הממשלה ביועץ המשפטי החלופי לממשלה ומדגישה כי "מעצם המטלה עליה הוא מופקד, שומה עליו להפעיל אמות מידה מקצועיות וערכיות דווקניות. נראה כי בחירה באדם שנגדו חקירה תלויה ועומדת, מתרחקת מרחק רב מדי ממאפייניו ההולמים את הגורם שראוי כי ייצג גוף של המדינה בפני בית המשפט".

העיתונאי אראל סג"ל הוסיף כי "מסמך ששלחה היועצת המשפטית של משרד המשפטים, לאה רקובר, מנסה לטרפד את ההגנה על חוק ההסדרה בבג"צ על ידי עורך דין הראל ארנון. כזכור, היועץ המשפטי מנדלבליט מסרב להגן על חוק ההסדרה בבג"צ, לכן המדינה החליטה שמי שיגן על החוק הוא עורך דין ארנון. כעת מתברר שהיועצת המשפטית של משרד המשפטים מנסה לפסול או להסתייג מעורך דין ארנון, בגלל שהוא נחקר בפרשה אחרת, פרשת ארי הרו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
התערבות פסולה
חיים וינברגר | 03-04-2017 18:30
לא ידעתי שליוהמ"ש של משרד המשפטים ישנה סמכות חוקית לערער על החלטת ממשלה וגם זאת מבלי לקבל את הסכמת שרת המשפטים.