גם בפורים – איפור זה לא משחק ילדים - סרוגים
צרכנות, שווה לדעת , תוכן שיווקי

גם בפורים – איפור זה לא משחק ילדים

ההמלצות של מנהלת ההדרכה של אסתי לאודר, שרון גוטליב, לשימוש נכון באיפור משלים לתחפושות

author-image
גם בפורים – איפור זה לא משחק ילדים
  איפור זה לא משחק ילדים (צילום: יח"צ)

לקראת פורים והתחפושות המעוצבת שכולם לובשים, גם הילדים זוכים לאיפור קל – אם זה פונפון אדום קטן או ציורי פנים קלים. אבל בעוד ישנה תפיסה לפיה ל"איפור קטן" של פורים אפשר להשתמש במוצרים זולים ומפוקחים פחות, כדאי לדעת כי הסיכון הנובע מתכשירי איפור שאינם מתאימים הוא גבוה! "לו רק הייתם יודעים אלו חומרים מסכני חיים יכולים להיות באיפור – הייתם נזהרים בכל מאודכם לפני שהייתם מאפרים את הילדים", מזהירה שרון גוטליב מנהלת הדרכה ראשית של אסתי לאודר בישראל ומזהירה מפני חומרים מסכני חיים שיש באיפור.

"תופעת האיפור בגילאים הצעירים היא דבר די שכיח, לפחות בעולם הכללי", מדגישה גוטליב. "עכשיו בימי הפורים, כשצעירים רצים לחנות אביזרי פורים הקרובה לביתה ורוכשים איפור ללא אבחנה, היא למעשה מסתמכת על ה'הכשר' של ההורים שמאשרים את הדבר בחג הצבעוני והשמח הזה. אבל אסור לשכוח שמדובר בתופעה שעלולה לסכן את הילדים שדואגים להתאפשר להשלמת התחפושת. חובה לבדוק היטב האם האיפור שאפשרתם לילדים לקנות, מתאים לגוף ובעיקר לפנים".

הפיקוח על מוצרי האיפור, כדאי לדעת, לוקה בחסר. מתברר שישנם מוצרי איפור שמגיעים בחסות "צעצועים" לארץ, ולכן משרד הבריאות מדלג על הפיקוח שלהם. "הורים לא מבינים שבאיפור ללא אישור, ישנם חומרים שעלולים לגרום גם לאלרגיות מסכנות חיים, ואסורות לשימוש במדינות רבות באירופה, וזו רק דוגמה אחת לבעיות באיפור ללא אישור. הקפידו מאוד לוודא שיש חותמת אישור משרד הבריאות", היא מסביה.

אבל גם בפורים, כמובן, שרון גוטליב מציעה להורים לתת לילדים ליהנות מאיפור נכון: "בדיוק כמו שלפנים שלי לא הייתי מכניסה תכשיר שאינו מושלם בעיני ב-100%, כך גם בפורים לא אתפשר על מוצר שהוא פחות ממושלם ומאושר – כי חיי הילדים הם מעל לכל".

פורים שמח, צבעוני, ובעיקר – זהיר ובריא.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו