הציונות הדתית אמרה 'לא' לכותל הרפורמי - סרוגים

הציונות הדתית אמרה 'לא' לכותל הרפורמי

במענה לקריאת רבני הציונות הדתית, אלפי בני נוער תלמידי ישיבות ובנות אולפנא, הגיעו הבוקר לתפילת ראש חודש בכותל כמחאה על המשך ביזוי הכותל על ידי נשות הכותל

הציונות הדתית אמרה 'לא' לכותל הרפורמי

 

מתפללים לשלמות הכותל.

אלפי בני ובנות נוער פקדו הבוקר את רחבת הכותל המערבי במחאה על המשך ביזוי רחבת הכותל המערבי בידי ארגון נשות הכותל.

בימים האחרונים קראו שורה של רבנים בכירים בציונות הדתית ובמגזר החרדי ביניהם הרב אביגדור נבנצאל רב העיר העתיקה, הרב שלום כהן ראש ישיבת פורת יוסף, הרב חיים דרוקמן, הרב שמואל אליהו רב העיר צפת ועוד, להתייצב בתפילת ראש החודש ברחבת הכותל בקריאה לעצירת המשך ביזוי הכותל.

התלמידים הגיעו מישיבות ואולפנות בכל רחבי הארץ, בין היתר מבת ים, דימונה, ירושלים, שדרות, פתח תקווה, קרית ארבע, רעננה, רחובות ועוד.

מארגני האירוע קראו ליו"ר ש"ס אריה דרעי ולמפלגות החרדיות והדתיות, להעביר את חוק הכותל החדש אשר יחזיר את הסמכות ההלכתית במקום לרבנות הראשית לישראל, ובכך ישים סוף לביזוי הכותל בידי 'נשות הכותל'.

כזכור בסוף השבוע חתמו חברי מועצת החכמים הרב שמעון בעדני והרב ראבון אלבז לצד שורה של רבנים נוספים על קריאה לדרעי להגיש את הצעת החוק אשר כבר הושלמה לועדת שרים לחקיקה ולא להתעכב עם הגשתה.

לאחר התפילה עלו אלפי בני הנוער לשיעורים לבנים ובנות בנפרד ברובע היהודי בנושאי השעה אותם מסרו הרב שמואל אליהו רב העיר צפת, הרב ברוך וידר ראש הכותל, הרב אלישע וישלצקי ועוד.

בנות אולפנא יוצאות הלילה לכותל המערבי

המאבק להשבת הכותל לידי הרבנות הראשית לישראל עומד כעת על צומת דרכים לאחר שהצעת חוק של סיעת ש"ס עומדת מוכנה להגשה, אולם טרם הוגשה ל,ועדת שרים לחקיקה למרות שעברה כבר את כל הליכי הפרוצדורה טרם הגשת הצעת חוק.

גורמים המעורים בנושא טוענים כי התמהמהות בהגשת הצעת החוק טרם פסיקת בג"צ בנושא הכותל, עשויה לקבור את החוק בטענה שלאחר החלטת בג"צ בנושא הכותל הצפויה בקרוב ראש הממשלה יסרב לצאת לעימות מול בית המשפט העליון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
מצוין . חשוב חינוכית .
| 26-02-2017 21:43
2
חבל...
| 26-02-2017 22:23
במקום לפעול לקירוב לבבות, יוצאים למאבק נגד נשים שרק רוצות להתפלל.
באמת חבל
להתפלל? | 06-03-2017 16:13
אם רק רצו להתפלל, באמת.., לא היו צריכים לעשות פרובוקציות. לבוא ולהודיע לכולם שהם רוצות להתפלל זה לבקש צומי, ולא בצורה הטובה
3
6:30
ח | 27-02-2017 0:09
כולם באים
4
זו לא "הציונות הדתית"...
| 27-02-2017 9:00
אלא רק החלק הדי-חרד"לי שלה. הציונות הדתית האמיתית לא היתה מתנגדת לנשים שרוצות להתפלל.
כל הקוראים
שמעון | 27-02-2017 14:49
הבינו היטב את האימה והפלצות שאוחזת בך שחס ושלום לא נחשוב שאתה קצת יותר מחובר לתורה ולמצוות רק חבל על ההסוואה שכביכול הנושא פה הוא אם טוב להתפלל או לא
5
למה מערכת סרוגים כ"כ מטפחת ומתרגשת מהמלחמה ברפורמים?
אני סתם שאלה | 27-02-2017 10:28
אתם בעצמכם נותנים במה לתופעות מכוערות כמו נישואי להטבי"ם. לפני 15 שנים גם הייתם יוצאים למחמה נגדם. נחכה עוד כמה שנים ונראה אך גם כלפי הרפורמים ההתנגדות של תתכהה ותיעלם... ככה זה כשאין בסיס מוסרי אמיתי ויציב
6
ביזיון לציבור הדתי! במקום לתקן שופכים שמן למדורה
אבי | 27-02-2017 10:48
מה כזה כואב לכם ש2 בנות מניחות תפילין?! ידוע שלאישה מותר להחזיק ספר תורה.. הגיע הזמן שניתן לכל אחד את המקום שלו, בלי כל ההצגות האלה לא היה הרבה רעש
7
גם החילונים ברובם המכריע הם אורתודוקסים.
מאן דהוא | 01-03-2017 2:24
הם מחללי שבת ולא אוכלים כשר אבל כשהוא פונים ליהדות אם לצורך בר מצווה חתונה ברית או סתם תפילות בחגים זה כמעט תמיד בבית כנסת אורתודוקסי. חילוני הוא אולי חילוני אבל הוא בטח לא אידיוט. הוא יודע היטב מה המקור והיכן הזיופים.