צפו בראיון של נעמה בוכריס: "אני בקשתי שיחתום על עסקת הטיעון"

צפו בראיון של נעמה בוכריס: "אני בקשתי שיחתום על עסקת הטיעון"

מערכת אולפן שישי ליוותה את נעמה בוכריס אשתו של תת אלוף אופק בוכריס אשר נחשב לאחד מהקצינים המבטיחים בצבא וסומן גם לרמטכ"לות מרגע קבלת ההודעה כי נפתח נגד בעלה תיק בגין הטרדה מינית ועד סיום הפרשה בעזרת חתימה על עסקת טיעון

author-image
צפו בראיון של נעמה בוכריס: "אני בקשתי שיחתום"
  צילום מסך אתר MAKO

במשך שישה חודשים ליוותה מערכת אולפן שישי את נעמה בוכריס, אשתו ואם ששת ילדיו של אופק בוכריס, מח"ט גולני לשעבר שנחשב לאחד הקצינים המבטיחים בצבא, מפקד מוערך שסומן לרמטכ"לות.

לאחר שלושה חודשים כמפקד המכללה לפיקוד ומטה ממנה אותו הרמטכ"ל אייזנקוט לאחד התפקידים הרגישים והיוקרתיים בצה"ל – ראש חטיבת המבצעים.

ואז האדמה רעדה. "חזרתי מהעבודה ב-4 ואחרי כמה דקות אופק התקשר", מתארת נעמה את היום בו הסיפור התפוצץ בתקשורת. "הוא אמר לי 'תיכנסי לחדר, את זוכרת את המכתב? היא הגישה תלונה'".

כמה שבועות אחרי המתלוננת הראשונה מוגשת תלונה נוספת על ידי קצינה שטוענת שבוכריס הטריד אותה מינית. למרות זאת נעמה משוכנעת שבכל רגע הטלפון יצלצל ויבשרו לה שהתיק נסגר. אבל הפרקליטות הצבאית מחליטה אחרת וכתב אישום באשמת אונס מוגש כנגד בעלה. "אני חושבת שהרגע שבו הפצ"ר החליט להגיש כתב אישום היה רגע מאוד מאוד קשה, מאוד מאכזב", היא מספרת. "עד אותו רגע עוד האמנו במערכת".

צפו בראיון המלא:

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
18 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
"ויבשרו לה שהתיק נסגר".
לֹא-תַעֲנֶה בְרֵעֲךָ עֵד שָׁקֶר | 26-02-2017 15:03
"אני חושבת שהרגע שבו הפצ"ר החליט להגיש כתב אישום היה רגע מאוד מאוד קשה, מאוד מאכזב", היא מספרת. "עד אותו רגע עוד האמנו במערכת". מצטער אבל לי אישית זה לא נשמע כמו אמון במערכת אלא כמו אדם שמצפה שאיזו חונטה תעשה קומבינה עבורו כי הוא חלק ממנה. אדם שחשוד במעשים כאלה ומשקר לאורך כל הדרך שלא יבקש אמון מאיש ובטח לא ישמיץ אחרים.
2
צדיקה
י | 26-02-2017 16:21
לא קשה לזהות את צדיקותה ואין ספק שזה משליך מסקנות על בעלה.על זה נאמר שאשה כשרה עושה רצון בעלה כלומר הופכת את רצונו לרצון עליון ומסתבר שהרצון שלו במקומות אחרים ולא במקומות מזוהמים
3
אין מצב שהיו מאמינים לשקרים שלהם. אין מצב שקצין עטור
משה | 26-02-2017 17:10
יוותר על שמו הטוב . אין אפוטרופוס לעריות ;! ברור שרצו לחסלו .וחיסלו אך האמת שם באמצע
4
בארה"ב המחמירה המצב שונה לחלוטין
טושטוש | 26-02-2017 17:19
מערכת המשפט בארה"ב ידועה בעונשיה הכבדים על עבירות בכלל ועבירות מין בפרט. אבל, וזה האבל הגדול, מערכת המשפט בארה"ב לעולם לא תרשיע אדם באונס או בעבירת מין כלשהי בהתבסס על עדות או על מספר עדויות בלבד. תמיד יהיה צורך בראיות פורנזיות. אישה שנאנסה או עברה עבירת מין קשה, יודעת שעליה לפנות לבית חולים ולעבור "ערכת בדיקת אונס" שבה אוספים כל ראיה גופנית ממנה. בישראל המצב שונה מאוד, אפשר להרשיע אדם על סמך תלונה, עדות בלבד. פעמים רבות סתירות קשות בעדויות המתלוננת מוסברות במצבה הפסיכולוגי, ולא יורדים לחקר האמת, שייתכן כי הסתירות בעדויות מעידות על אי אמירת אמת. רק שינוי החקיקה בישראל, שבה לא רק עדות או מספר עדויות מספיקות, אלא כאשר אישה גם מתלוננת ויש עדויות פיזיות, זה יהיה הרבה יותר מוצק וצודק לכל הצדדים.
אתה משקר. היו ראיות פיזיות- כגון איכון פלאפונים
די לזריית חול | 27-02-2017 1:56
וראיות תומכות נוספות לעדויות המתלוננות. אבל בעיקר אתה מטעה לגבי הדין האמריקאי. בוודאי שאנסים הורשעו גם בלי דגימת זרע. נאנסות לפעמים אוזרות אומץ רק לאחר שנים של טיפול לספר את המסכת המזעזע שעברו. אם אתה מרגיש בנוח שאנס ואדם שתקף מינית צעירות מסתובב חופשי ולא נמצא בבית הסוהר- ועוד משלח את אשתו (התמימה?) לספר שהוא ישר, הגון והכל המצאות מזוויעות, אז מה זה אומר עליך? למה שהן ימציאו סיפורים שכאלה אם הוא אדם ישר, הגון ולא תקף אותן?
5
שיקר( לפי הפוליגרף), נאף, עבר על איסור ייחוד ועוד אחרים
מיצי | 26-02-2017 20:18
ונעמה בוחרת להתעלם. תתעלמי אם בא לך אבל אל תשמיצי אחרים ותחטאי גם את בלשון הרע
6
לא מספיק שביצע מעשי סדום ותקף חיילות
מזעזע | 27-02-2017 1:53
לא מספיק שנתפס משקר, שיש ראיות פיזיות לכך שבמקום לחזור הביתה לאשתו ולילדיו הלך לצימר וניסה לכפות את עצמו על חיילות. הוא עוד משתמש באשתו בצורה כל כך צינית ונצלנית. ואשתו לא שאלה את עצמה למה ש 3 חיילות (היתה עוד תלמידת תיכון שסיפרה שהוא ניסה להתחיל איתה באגרסיביות כשהתענינה בגולני) ממציאות שגבר מבוגר בגיל של אבא שלהן ניסה לכפות את עצמו עליהן? לא שאלה את עצמה אם היא אי פעם נתקלה בבחורה צעירה שתרצה שהמפקד הזקן שלה יתקוף אותה מאחורה ויבצע בה מעשי סדום? שזה נראה לה מעשים בהסכמה? או שהיא מספרת לעצמה שהוא מעולם לא נגע בהן והכל בדיה? למה שישקרו? אם הוא הגון, ישר ומפקד מוערך וטוב- מדוע שנשים שונות ירצו לספר סיפורי זוועה עליו? העיקר שהיא כועסת על הקדוש ברוך הוא ולא על בעלה. השם ישמור.
תגובה
חיפאי | 27-02-2017 17:45
בפסק דין נאמר בבירור "בעילה אסורה בהסכמה" איפה אתה רואה פה כפיה ? "התנהגות לא הולמת קצין" - כנ"ל. לא כפיה לא בטיח ולא נעליים, מבחינת חוק אזרחי אלה לא עבירות כלל. נעמה בוכריס צודקת מאה אחוז - זה תיק מילה מול מילה, פרקליטות צבאית קפצה על הסדר טיון כי לא את כל שופט ישכנעו תאורים צבעוניים ועסיסיים של המתלוננות. גב' בוכריס רשאית לבטא חופשית את מה שהיא חושבת ומאמינה - דמוקרטיה היא לכולם ולא רק לשמאלניים
7
שלום נעמה וברוכה הבאה למועדון המתהכשות
| 27-02-2017 5:49
8
בוכריס נמאס
גילה | 27-02-2017 13:10
עם כל הכבוד למפקד בוכריס, כל התעסקות עם מעשיו מעוררת בחילה וחלחלה ועד שהוא ירד מהכותרות באה אישתו ומחזירה את המעשים לכותרות שאת הכביסה המלוכלכת יכבסו בבית !!!!!
9
כל הכבוד לנעמה ולתת אלוף בוכריס
אזרח נאמן | 27-02-2017 13:46
גישה נכונה , אמונה נכונה , שמביאה לידי התמודדות נכונה עם מצב מורכב. אכן , כל גבר בישראל חשוף להרשעה ולכליאה , וודאי אם הוא נושא סמכויות. פרשת בוכריס לא הייתה צריכה להיוולד...אלמלא דחף בלתי נשלט של עורכות דין לפרסם אתן עצמ על גב שתי המתלוננות , שבמקרה הטוב הן אומללות , והפחות טוב , שרלילות . ברור שהן לא " נאנסות " ,גם על פי עסקת הטיעון. אבל , החמור ביותר הוא שכוונה זדונית להרחיק קצין בכיר מוערך משורות הצבא , אכן הצליחה.
10
ראיון
חיפאי | 27-02-2017 17:43
בפסק דין נאמר בבירור "בעילה אסורה בהסכמה" איפה אתה רואה פה כפיה ? "התנהגות לא הולמת קצין" - כנ"ל. לא כפיה לא בטיח ולא נעליים, מבחינת חוק אזרחי אלה לא עבירות כלל. נעמה בוכריס צודקת מאה אחוז - זה תיק מילה מול מילה, פרקליטות צבאית קפצה על הסדר טיון כי לא את כל שופט ישכנעו תאורים צבעוניים ועסיסיים של המתלוננות. גב' בוכריס רשאית לבטא חופשית את מה שהיא חושבת ומאמינה - דמוקרטיה היא לכולם ולא רק לשמאלניים
11
כל הכבוד לך נעמה
איילת | 27-02-2017 22:59
את אמיצה מאד וחכמה מאד הדברים שאמרת חשובים מאד. הצלחת לגרום לי להבין אותך ולהזדהות איתך. מאחלת לכם חיים שקטים
12
חשוב לדעת
דניאל | 28-02-2017 0:21
כל בר בי רב יודע שאם נטפלים אל גבר בטענת הטרדה מינית אין מה לעשות ועדיף להגיע להסדר טיעון ומהר . כאשר ראינו את מחול השדים שחל סביב בוכריס לא היה לו כלל סיכוי לצאת נקי וטוב עשה שנגש לעסקת טיעון . ראה קצב שחשב שהוא חכמולוג . זוהי מערכת משפטינו וכל אירגוני הנשים לא יתנו לנאשם בעניינים אלו לצאת נקי וגם לא תצליח להוכיח את זיכוייך , וזאת כותב עו"ד ששנים בתחום . אז אנא מכל החכמולוגים כאן שטוענים כי על בוכריס להלחם על שמו חבל לו על הזמן צריך להיות חכם ולא צודק . ועוד דבר אני מכיר את בוכריס באישי אין מצב ואני שוב חוזר אין מצב שיעשה זאת . הגם שישנם הפתעות אבל אופק זה לא האיש שימעד במקומות אלו . ובאשר לאשתו כל הכבוד ששמה את מבטחה בו ראויה לכל הכבוד
המתלוננות שעברו פוליגרף אמינות
אור | 28-02-2017 13:42
כשאני חושבת על המשפט שכתבה המתלוננת במכתב לבוכריס "השארת צלקת עמוקה וגדולה אצלי בנשמה ובנפש" אני בושה במגזר הדתי שרובו נעמד לצידו של עבריין המין הזה.
13
נעמה בוכריס
אורן | 28-02-2017 13:46
נעמה בוכריס היא אישה שקרנית, מניפולטיבית ואלימה. עלק דתיה. עוד דתיה כזו ואבדנו. חדשות 2 ארגון עלוב. לא פלא שנתנו לכתב העלום והכושל הזה לראיין אותה, בטח אף אחד אחר לא הסכים. לפחות היו מדריכים אותו. עושה רושם שהוא בכלל לא הכיר את פרטי החקירה. כלום. אפילו הווייס אובר שלו היה מסע יח"צ לבוכריס.
14
כל הכבוד!! אכן רוב העם השפוי כבר מזמן איבד את אימונו במ
אברהם | 02-03-2017 20:00
במערכת עשיית הצדק במדינת ישראל.. כולנו יודעים עד כמה "ארגוני הנשים" שולטים, וכל גבר במדינה הוא בחזקת אנס. אנחנו עומדים מאחוריכם, מחזקים את ידיכם, ומתפללים שבקרוב תיחשף האמת. תיחשף האמת שזה סה"כ היה עוד ניסיון להפיל אחד מטובי בחורינו בדרך לצמרת. אנו לא תמימים!! יישר כח שהצפת את הדברים בצורה נכונה וברורה.
15
הרבה חפים מפשע יושבים בכלא.
מגי | 22-06-2017 2:08
לאור העובדה שמדובר במילה של האשה מול המילה של הגבר - הגבר כבר נמצא בעמדה נחותה. הבחורה יכולה לשקר רק כדי להרוס את הגבר. בוודאי אם היתה לה אשליה שהקשר יתםתח . ראו מה קרה למורה ששתי תלמידותיו טפלו עליו אשמת אונס. כפסע היה בינו לבין עונש מאסר על לא עוול בכפו. בכביש אומרים לנו תהיה חכם אל תהיה צודק. אבל כשיש עדת פמיניסטיות טורפות המציאות נעשית מסוכנת לכל גבר. אני שמעתי שגברים לא רוצים להעסיק נשים בגלל הסכנה הזו. מה יוצא???? הנשים מכניסות לעצמן כדור בראש. הן יצטרכו לפתוח מפעלים לנשים כי שום גבר לא ירצה יותר להעסיק נשים. גול עצמי לפמיניסטיות הגאוניות. אז מה הן עושות? מחוקקות חוק נגד אפליה. לפעמים החוק הזה נראה חוק כפייה נגד גברים. למה שגברים ירצו לסכן את עצמם??????????בסוף רק הם עלולים להפסיד.