הרמטכ"ל מתייחס לראשונה לגזר הדין של אזריה - סרוגים

הרמטכ"ל מתייחס לראשונה לגזר הדין של אזריה

הרמטכ"ל הגיע היום לועדת חוץ ובטחון של הכנסת והתייחס גם לגזר הדין של אלאור אזריה: "מגבה בצורה מוחלטת את החלטות המפקדים שהתקבלו בשטח באותה עת"

הרמטכ"ל מתייחס לראשונה לגזר הדין של אזריה
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט הופיע היום בפני ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) ונתן סקירה בטחונית על הנעשה בגבולות ישראל ומחוצה להם.

הדברים נאמרו בפורום סגור, אך ממה שהותר לפרסום, הרמטכ"ל פתח בנושא היעדים אשר הציב לצה"ל לשנת 2016, ואמר כי בראשם עמד המשך מוכנות צה"ל למלחמה, אשר בוצע בצורה טובה מאוד. הרמטכ"ל ציין כי חל שיפור ברמת וכמות האימונים, ביכולות המודיעיניות ובמלאי החימוש. הרמטכ"ל הדגיש כי כבר בפתיחתה של כל מערכה, אם וכאשר תתרחש, לצד תקיפת מטרות עוצמתית, הרי שתמרון קרקעי, במקסימום כח ובמינימום זמן, הוא הכרחי להשגת כל הכרעה וניצחון במערכה.

גל הפיגועים: 45% מהמחבלים – ישראלים

איזנקוט אמר כי 2016 הייתה שנה טובה יחסית למציאות הביטחונית סביבנו, כאשר אם החציון הראשון של השנה התאפיין בהמשך הטרור שהתרחש ב-2015, הרי שהחציון השני הראה שיפור. הרמטכ"ל אמר כי הלחימה בטרור נמשכת כל העת, וכי בשנה ורבע האחרונות הרג צה"ל 171 מחבלים. בכלל הגזרות, ציין הרמטכ"ל, הייתה פעילות מבצעית ענפה אשר רוב רובה נסתר מן העין, הביאה לשקט ביטחוני וחיזקה את ההרתעה.

הרמטכ"ל חזר על עמדתו כי מפתח חשוב בצמצום הטרור הוא הפעלת כח נכונה, אשר מפרידה בין הטרור לכלל האוכלוסייה, ומתן אפשרות לקיומה של דינמיקת חיים מרסנת, של לימודים ועבודה, בצד הפלסטיני, אשר נכון יהיה לשמור עליה בכל עת. בנוסף, ציין הרמטכ"ל תופעה מטרידה נוספות, כי בשנים 2016-17 45% ממבצעי הפיגועים היו בעלי תעודת זהות כחולה.

בעזה אין הבדל בין דרג צבאי למדיני

הרמטכ"ל אמר כי בראש סדר העדיפויות הצה"לי בשנת 2017 מצויה החזית בעזה. תוצאות הבחירות שקיים החמאס שהביאו לבחירתו של יחיא סנוואר מוכיחות כי כל הפרדה שנעשתה בעבר בין דרג מדיני לדרג צבאי טושטשה עד לכדי ביטול. המאמץ במענה לסוגיית תת הקרקע, אמר הרמטכ"ל, ממשיך כל העת מאז אוקטובר 2013, כאשר השנה הושקעו בנושא 2.4 מיליארד ₪.

 

משפט אזריה – ההתערבות החיצונית הייתה מיותרת

בהתייחס לגזר הדין של אלאור אזריה, שניתן אתמול, אמר הרמטכ"ל כי החליט על קיר מוחלט בין ההיבט הפיקודי וההיבט המשפטי בפרשה זו, וכי גם כיום הוא סבור שיש לתת להליך המשפטי להסתיים ללא התערבות, אך מוכן לומר כי הוא מגבה בצורה מוחלטת את החלטות המפקדים שהתקבלו בשטח באותה עת. הרמטכ"ל הדגיש כי ההתערבות החיצונית הייתה מיותרת ולוותה באי דיוקים רבים שהתקבעו בתודעת הציבור ללא קשר לאמת העובדתית.

הרמטכ"ל אמר לוועדה כי הוא מבדיל בין שגיאה של חייל, שמפקד צריך לנצל אותה על מנת ללמוד ממנה, לבין רשלנות או כשל ערכי, אשר אותם אסור לגבות. באשר להשלכות רוחב אפשריות של אירוע הירי בחברון, אמר הרמטכ"ל כי מאז התרחשו עוד למעלה מ-200 אירועים, ובאף אחד מהם לא הראה הכח כל היסוס.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו