הם רוצחים אנחנו בונים; מנציחים את שלומית קריגמן הי"ד - סרוגים

הם רוצחים אנחנו בונים; מנציחים את שלומית קריגמן הי"ד

שנה לאחר הירצחה של שלומית קריגמן הי"ד בפיגוע דקירה בבית חורון, ינציחו בני משפחתה את זכרה בהקמת סניף בני עקיבא בישוב הולדתה שדמות מחולה

author-image
הם רוצחים אנחנו בונים; מנציחים את שלומית קריגמן הי"ד

בט"ו בשבט תשע"ו נרצחה בפיגוע בבית חורון שלומית קריגמן הי"ד, שבועיים לפני יום הולדתה ה-24. מחבל שחדר לישוב דקר אותה בשביל הסמוך למכולת הישובית, ובבית החולים לאחר עשר שעות של מאבק נאלצו הרפואים לקבוע את מותה.

שלומית גדלה בישוב שדמות מחולה שבבקעת הירדן, לאחר מסלול הלימודים בבית הספר היסודי בשדה אליהו ובאולפנית בטבריה, במקביל להדרכה בבני עקיבא, היא המשיכה לשירות לאומי בן שנתיים: בשנה הראשונה כמדריכה במרכז להעמקת יהדות באריאל ובשנה השנייה כקומונרית בתנועת בני עקיבא, בסניף מעורב של דתיים וחילונים בבית חורון.

בסיום השירות הלאומי פנתה שלומית ללימודים לתואר הנדסאי עיצוב תעשייתי באוניברסיטת אריאל. שם היא פגשה את בחיר ליבה – נעם – איתו הייתה עתידה להתחתן.

את שלומית אפיינו ישרות וראש גדול, בצד שקט , ענווה וקבלת האחר. אביה צחי תיאר: "זה המסר שאפשר לקחת מחייה. היכולת לגשר, לקבל ולהכיל גם אנשים ודברים שאתה לא מסכים איתם. במקום שלא התאים לה, היא פשוט לא הייתה. לא נאבקה אבל שמרה על האמת שלה."

פינת הקריאה לזכרה של שלומית קריגמן הי"ד

האהבה לספרים

אהבתה הגדולה של שלומית בכל תחנות חייה הייתה לספרים, אותם לקחה עמה לכל מקום. "היא הייתה ילדת טבע, שטיפסה על עצים ושיחקה בחול", סיפרה אימה נעמה, "מנגד, בכל רגע פנוי שהיה לה היא עצרה וקראה ספר. תמיד היה לה ספר בתיק, למקרה שיתפנה קצת זמן והיא תוכל לקרוא. כשמחכים לאוטובוס, כשיש זמן לחכות". אהבה זו השפיעה עליה כשבחרה פרויקט גמר של הלימודים – שלומית עיצבה ספרייה חברתית, מדף ספרים שמתחבר לעמודי תאורה ברחוב ואשר עליו יניחו השכנים ספרים שאין להם עניין בהם וייקחו אליהם ספרים אחרים שהונחו על המדף.

על הפרויקט היא סיפרה בריאיון בערוץ : 10 "המטרה היא לרשת את העיר בספריות, כדי שתהיה תחלופה של ספרים. שמישהו לוקח ספר בדרך לעבודה, ויכול להחזיר אותו בדרך לסופרמרקט". עם סיום הלימודים האקדמיים וקבלת התואר, עבדה שלומית בחנות ספרים בירושלים, ברמת אשכול.

מצפה שלומית בשדמות מחולה

הנצחה בספרים ובפעילות

 

"להנצחת זכרה אנו פועלים להקמת סניף בני עקיבא במושב בו גדלה – שדמות מחולה", כתבו הוריה של שלומית, "בנוסף, לקחנו על עצמנו להגשים את חלומה 'להחזיר את הספר לאנשים'. אנו פועלים להפיכת פרויקט הגמר שלה לממשי: ספריות רחוב חברתיות במרכזי הערים השונות."

עד היום הונצחה שלומית בפינת הנצחה בספרייה הישובית, בנוסף לפינת ספרייה בגן הילדים.

בנוף המדברי של הבקעה הוקם מצפה שלומית מול הרי הירדן, פרויקט בשיתוף המועצה קהילת שדמות מחולה ומכינת מסבח"ה, בו ניתן לצפות על כל הסביבה. וברפת בה עבדה במשק, הוקמה סוכת שלומית.

פינת הקריאה בספרייה לזכר שלומית

ביום חמישי הקרוב תתקיים הנחת אבן פינה לסניף החדש בשדמות מחולה שיבנה לזכרה ואזכרה במלאת שנה להרצחה, בהשתתפות שרת המשפטים איילת שקד, שר החקלאות אורי אריאל, סגן שר הבטחון אלי בן דהן ומזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
עצוב מאוד מאוד. הי"ד. אין מילים לנחם. תהיו חזקים המשפחה
עצוב מאוד | 22-02-2017 8:49
ועם ישראל.