"התנהגות מלוכלכת": פעיל הר הבית תובע את המשטרה - סרוגים

"התנהגות מלוכלכת": פעיל הר הבית תובע את המשטרה

פעיל הר הבית נעצר מעצר שווא כשהתפלל סמוך לשערי ההר. כעת הוא תובע את המשטרה גם בגין צורת המעצר המשפילה. "מדובר בהתנהגות מכוערת ומלוכלכת של שוטר כלפי אזרח", אומרים בארגון חוננו

author-image
"התנהגות מלוכלכת": פעיל הר הבית תובע את המשטרה
  (צילום: לויס מארש/פלאש90)

ארגון 'חוננו' הגיש השבוע תביעה בשם פעיל הר הבית, וזאת בדרישה לפצותו בסכום של 30,000 ₪ בגין מעצר לא חוקי שבוצע בדרך משפילה ומבזה.

האירוע התרחש לפני כחצי שנה, כאשר התובע הגיע לאזור אחד משערי הר הבית בבקשה להתפלל סמוך לשער מבלי להיכנס להר. נוכח קיומו של מחסום משטרתי, עמד התובע בצד והתפלל לפני המחסום בלא לנסות לעבור את המחסום או לדבר עם השוטרים.

בשלב מסוים ניגש שוטר לתובע ודרש ממנו לעזוב את המקום. התובע שאל מדוע, אך לא קיבל תשובה, וויכוח של כ-2 דקות במהלכו מבקש התובע לדעת מהי העילה החוקית לדרישות השוטרים והשוטרים מסרבים לענות, הוביל למעצרו של התובע בחשד ל"הפרת הסדר הציבורי".

על פי התביעה, כאשר שמע התובע כי הוא עצור, הוא לא ביטא שום התנגדות למעצר אלא החל ללכת לצד השוטר לכיוון התחנה, אולם השוטר, תפס את התובע בחגורת המכנסיים או למטה מכך והחל להוביל אותו כפי שאומרים ברחוב "במבושיו" קדימה.

התובע נלחץ ודרש מהשוטר לעזוב לו את המכנסיים, ובלא הועיל, ולאחר מכן צעק לשוטר כי השוטר מטריד אותו, ולא נענה. על פי התביעה, "השוטר הוליך כך את התובע לאורך כ-200 מטרים משער הכותנה ועד לתחנת המשטרה בבית אליהו, לעיני העוברים ושבים כאשר הוא צועק ומבקש להרפות ממכנסיו נוכח אטימות ואדישות שמצד השוטר".

התביעה מוגשת גם בגין מעצר השווא, לאחר שבית המשפט המחוזי אשר גם צפה בסרטונים שתיעדו את האירוע ביטל את ההרחקה שהוטלה על התובע ואף קבע כי אין כל מניעה חוקית שיהודים יתפללו בשערי הר הבית.

"מדובר בהתנהגות מכוערת ומלוכלכת של שוטר כלפי אזרח, כאשר השוטר נושא עימו יתרון, ומנצל את מעמדו כדי לסחוב את האזרח בצורה משפילה ומבזה ברחוב, כאשר האזרח לא רק שפיזית לא יכול להתגונן אלא בעיקר חוקית חשוף לסיכון עצום, כיון שכל פעולת התגוננות שלו תחשב לתקיפת שוטר וחשיפה לכתב אישום, למעצר עד תום ההליכים ואף למאסר", אומר עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו.
"בנסיבות אלו יש להשית פיצויים לדוגמא על משטרת ישראל בגין ההתעללות של השוטר בתובע תוך ניצול מעמדו, וכן בגין מעצרו בשל היותו יהודי המתפלל במקום בו מותר לו להתפלל, מעצר שביטא עמדה לא חוקתית ובוצע בדרך לא חוקית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
השוטרים בהר הבית מחפשים עבודה ועוצרים כל מי
יפה יוסף | 14-03-2017 13:10
שמדבר או הולך קצת לאט או רוצה להצטלם.מנסים לחמם את המבקר כדי שירים קולו וזו סיבה טובה בשבילם לעצור מבקר בהר הבית.צריך מפקח על מפקח על מפקח בהר הבית.