טראמפ: "שתי מדינות? מה שהצדדים ירצו" - סרוגים

טראמפ: "שתי מדינות? מה שהצדדים ירצו"

טראמפ מסיר את החששות. במסיבת עיתונאים משותפת בבית הלבן אמר נשיא ארה"ב לנתניהו כי לא יכפה את רעיון שתי המדינות, אך הציע "לעצור קצת את הבנייה בהתנחלויות"

טראמפ: "שתי מדינות? מה שהצדדים ירצו"
  (צילום: אבי אוחיון, לע"ם)

פגישת טראמפ-נתניהו, באופן סופי, רעיון שתי המדינות יוצא להפסקה ארוכה.

בפגישה הראשונה בין הנשיא האמריקני לראש ממשלת ישראל, כמעט חודש לאחר השבעתו לנשיא, נשמעו קולות חדשים שכבר הרבה זמן לא שמענו מנשיא אמריקני. רעיון שתי המדינות בכלל לא הוזכר בהצהרות של שני ראשי המדינות, וגם כשהוזכר היה זה בהתייחס לשאלות של העיתונאים הישראלים.

במהלך מסיבת עיתונאים משותפת לפני הפגישה ביניהם התייחס טראמפ לנושאים המרכזיים וציין כי "אני אסכים לשתי מדינות או מדינה אחת, מה שהצדדים ירצו. בשלב מסיים הייתי מאושר עם פתרון שתי מדינות. אבל מה שהצדדים ירצו ורק לעשות הסכם. בעניין העברת השגרירות – אני בוחן זאת ברצינות נחכה ונראה מה יהיה". טראמפ פנה לנתניהו וקרא לו: "לעצור קצת את הבנייה בהתנחלויות".

(וידאו: איתי בית-און, לע"מ)

(אבי אוחיון, לע"ם)

להילחם באיראן ובאיסלם הרדיקאלי

לפני שלב השאלות במסיבת העיתונאים אמר טראמפ כי "יש לי את הכבוד לארח כאן את חברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן. בביקור הזה, ארצות הברית שוב מאשררת את הקשר הבלתי ניתן לשבירה בין ישראל עמנו…

אתגרי הביטחון העומדים בפניכם עצומים – כולל האיום של שאיפותה הגרעיניות של איראן שדיברנו עליהן הרבה. הטלנו סנקציות חדשות על איראן ואעשה עוד כדי למנוע מאיראן לפתח אי פעם נשק אטומי. הסיוע הביטחוני לישראל נמצא בשיאו כדי להבטיח שלישראל היכולת להגן על עצמה מאיומים, שלמרבה הצער יש הרבה מהם. אמריקה וארה"ב הם שני עמים המעריכים את ערכם של כל החיים האנושיים. אנחנו מתנגדים ודוחים צעדים חד-צדדיים נגד ישראל באו"ם שהתייחסה לדעתי לשישראל בצורה מאוד לא הוגנת".

 

נתניהו הזכיר את איראן ואת האיסלם הרדיקאלי, ואמר כי ישראל היא בעלת ברית של ארה"ב, וארה"ב היא בעלת הברית של ישראל. נתניהו הוסיף עוד כי

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו