למה נשות 'קולך' תומכות בנישואין שלא במסגרת הרבנות - סרוגים

למה נשות 'קולך' תומכות בנישואין שלא במסגרת הרבנות

אתמול פרסמנו כי נשות 'קולך' חברות בקמפיין להוצאת הבלעדיות על הנישואין מהרבנות, ולהכיר גם בזוגות חד מיניים ובנישואי תערובת. הבוקר, קיבלנו את תגובתן: "ארגון 'קולך' כארגון זכויות נשים תומך בזכותם של כל איש ואישה בישראל לחיות ולהינשא לפי השקפתם."

למה נשות 'קולך' תומכות בנישואין שלא במסגרת הרבנות

אתמול (ד') פרסמנו כתבה על כך, שנשות 'קולך' חברות בפורום למען 'בחירה חופשית בנישואין'.

במסגרת הקמפיין, מבקש הפורום להוציא את הסמכות לנישואין במדינת ישראל מידי הרבנות הראשית לישראל, ולהכיר גם בזוגות של פסולי חיתון (כהן וגרושה), נישואי תערובת ונישואין חד מיניים.

בין החברות בפורום ניתן למנות את ארגון 'ישראל חופשית' ואת שתי"ל, שלוחת 'הקרן לישראל החדשה', אבל גם את ארגון 'קולך'.

הבוקר, קיבלנו את תגובת 'קולך' לכך שגם הם בתור ארגון דתי, חברות בפורום, וזו לשון התגובה:

"ארגון 'קולך' כארגון זכויות נשים תומך בזכותם של כל איש ואישה בישראל לחיות ולהינשא לפי השקפתם. מדינה דמוקרטית אינה יכולה למנוע מבני זוג את זכותם להינשא." אומרים ב'קולך'.

"יתרה מכך, העובדה שהיום נישואין וגירושין בסמכותם הבלעדית של בתי הדין הדתיים בישראל גורמת לעוולות רבות ביחס לנשים. לצערנו בתי הדין הרבניים אינם עושים די לפתרון מצוקתן של נשים רבות הסובלות מאלימות פיזית, נפשית וכלכלית מידי בעליהן."

ב'קולך' מספרים כי "נשים רבות מוצאות עצמן לכודות במסגרת נישואין מזיקה בלי יכולת להשתחרר. בתי הדין היום, בהתנהלותם הלא ראויה, כפי שכבר נחשף בביקורות רבות של מבקר המדינה,  עוברים פעמים רבות על דינים קשים של בין אדם לחברו, על החובה לעשות צדק, ועל "לא תעמוד על דם רעך" ועוד ולכן הם לא משקפים היום נכונה את ההלכה היהודית."

ולכן נשות 'קולך' מבקשות שינוי: "הסיכוי להביא לשינוי אמיתי בבית הדין הרבני היא רק על ידי יצירת מערכות מקבילות שיחייבו אותו למצוא פתרון הולם למצוקתן של עגונות ומסורבות גט."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
נשות קולך נותנות גט ליהדות האורתודוכסית
חמורבי השלישי | 05-05-2011 9:25
"מערכות מקבילות"? אין יותר מקום למשחקי מילים ומושגים. זו תנועה רפורמית לכל דבר. בעבר - ניסיתי להסתכל על הצדדים החיוביים של פעילות "קולך" (נגד הטרדות, פורום תקנה, ועוד). אבל - זה דבר שכבר פשוט לא ניתן להצדיק. אין מקום ביהדות האורתודוקסית לגישה כזו.
2
מכירת פונדקאית לזוג גברים- מאד "פמיניסטי"
הצביעות או התמימות | 05-05-2011 10:24
הצהרה זו אינה רק חורגת מן האורתודוקסיה אלא גם חורגת מן הציונות. עם קום המדינה רק הקומוניסטים ומפ"ם (שהיו אז עבדים נרצעים סמויים של הקומוניסטים) היו בעד נישואין אזרחיים. בישראל. היום כשמוסד הנישואין המסורתי מתפורר בעולם המערבי ודרכו העולם המערבי מנסה לפורר את מדינת ישראל, חברו נשים "פמיניסטיות" לגורמים אולטרא ליברלים המשרתים את האליטות הכלכליות האנטי יהודיות והאנטי דתיות בעולם. הקרן החדשה לישראל כמובן מממנת. הפמיניזם של קולך והרפורמים יפגע בנשים יהודיות מן המעמד הנמוך הנגררות כבר היום לנישואין עם בדווים מצד אחד או מצד שני גופן יושכר כמו בהודו לגברים שאינם רוצים אם לילדיהם. במקום, אגב, להכשיר נשים לרבנות כדאי לארגונים אלו להכשיר פונדקאיות לגברים שלא רוצים אם לילדים שלהם, זה יהיה מקצוע העתיד! סרבנות גט והתעללות של גברים בנשותיהם מתרחשת בכל מקום ובכל זרם. ההיגררות של קולך אחר נישואין חד מיניים (דבר שיפגע קשות בציבור החילוני המוכה כבר על ידי המתירנות האינסופית) תפלג את העם ותפגע בנשים ובילדים שיעלימו מהן אב או אם בשם הקידמה קודם כל. נשים בעלות מחוייבות הלכתית ולאומית צריכות לפרוש מארגון זה או לשנותו בהקדם. אין בין נישואין חד מיניים ובין העצמת רוב הנשים (ההטרוסקסואליות) דבר.
3
ההתקפה על הורות משותפת לאב ואם -אתרים נבחרים
מידע חשוב | 05-05-2011 11:15
כבר היום שולט הקול ההומולסבי ב"קולך" ועל כך יש להצטער. חשוב לציין שמטעמים של שמירה על זכויות של ילד לאב ולאם (זכות אדם בסיסית ש"קולך" והרפורמים מתעלמים ממנה) בית המשפט העליון בצרפת דחה עתירה להכרה בנישואין חד מיניים. באיטליה אפילו המפלגה הסוציאליסטית מתנגדת לנישואין חד מיניים, כך גם באוסטרליה. בארה"ב רוב המדינות תיקנו את החוקה שלהן על מנת לא להכיר בנישואין חד מיניים, וכך בעוד מדינות דמוקרטיות בעולם. הסיבה: נישואין חד מיניים כרוכים בהבאה לעולם של ילדים שלא יידעו את זהותם, המתנגדים לנישואין חד מיניים לא רוצים לקדם עבדות נשים במסווה של תעשיית הפונדקאות ההולכת יד ביד עם נישואין חד- מיניים והחשש מהתפוררות החברה. (כל חברה שנתנה קדימות ולגיטימציה נורמטיבית לחד מיניות שקעה בסוף - כך מלמדת ההסטוריה האנושית. במדינות בהן מכירים בנישואין חד מיניים כמו קנדה, אנגליה ומסצ'וסטס פוגעים מאד באנשים דתים ובחילונים שמזדהים עם מוסד הנישואין המסורתי. במקומות אלו מונעים אימוץ ממשפחות דתיות שלא מוכנות לחנך שחיים הומוסקסואלים הם נורמה טובה, מכריחים במסגרת החינוך המיני ללמוד על מעשים מיניים הומוסקסואלים- בבתי הספר הציבוריים, וכן מספרים לילדים סיפורים בגן על נסיך שהתחתן עם נסיך. שר החינוך של אובמה, הומוסקסואל מוצהר בשם ג'נינגס עומד מאחורי מהפך חינוכי זה, שבחלקו מקודם היום גם על ידי משרד החינוך שלנו. אין ספק שראשי הרפורמים והקונסרבטיבים בארה"ב עומדים מאחרי סדר יום זה. האם "גם קולך" מקדמים אותו? אם כן גם נשים צריכות להתרחק מהן. קיראו עוד באתרים: marriagedebate.com וכן בבלוג Opine Editorials
4
יש בעיה עם הגישה האורתודוכסית
אלדד | 05-05-2011 22:37
כל עוד היא מיוצגת ע"י החרדים. נשות קולך צודקות, כל זוג רשאי להינשא כרצונו ואין לכפות עליו מסגרת נישואין מיוחדת