הלב שותת כאב מהחורבן הנורא שחווינו כעת בעמונה.
כיצד משפחות צדיקות, גברים נשים וטף, אנשים מתוקים ויראי אלוהים, אשר בנו את ביתם בקדושה ובטהרה בארץ ישראל והקימו שכינה מעפרה אחרי אלפיים שנות גלות קשות- גורשו מבתיהם בכוח הזרוע והושלכו לעפר על ידי עם ישראל בעצמו?
על כך אומר הנביא ישעיה (מט,יז): "מהרו בניך, מהרסיך ומחריביך ממך יצאו". ומבאר זאת ה'מצודת דוד' זה לשונו: "יותר מהרה שכחו בני ציון את ארצם משאשכח אני, המהרסים והמחרבים אותך יצאו ממך. רוצה לומר, הרשעים שבקרבך הם שסבבו ההריסה והחורבן, ולא מאתי יצאה הרעה".
הנה בעינינו אנו רואים את התקיימותה של נבואה כואבת זו, כיצד החורבן לא בא מאויבנו, אלא מאחינו בשרינו ממש. וכבר אמרו חז"ל (ברכות נח:) כי מיום שנחרב בית המקדש, גזירה נגזרה על בתיהם של צדיקים שיחרבו.
החורבן שאנו חווים כעת, הוא ביטוי ישיר לחורבן שאנו חווים כעת בהר הבית במקום המקדש.
גם את המקום הקדוש הזה אנו מחריבים במו ידינו. לאחר שהשיבנו בורא עולם למקום קודשו לפני כמעט חמישים שנה, אנו מחריבים אותו ומאפשרים שיתקיים בו דברי הכתוב: "ובאו בה פריצים וחללוה". השכינה הקדושה מיללת על חורבן המקדש ועל הר ציון ששמם ושועלים מהלכים בו, וזאת לאחר שהקב"ה השיב לנו מקום קדוש זה בניסים ונפלאות במלחמת ששת הימים.
אם חפצי חיים אנו, אם חפצי גאולה אנו, עלינו לשוב למקום קדשנו, לשוב לסנהדרין ושופטי אמת וצדק ויראי אלוהים, לשוב ללבבות עם ישראל ולקרבם לאבינו, אבינו אב הרחמן החפץ ומשתוקק שנאמין בעצמינו, נאמין באהבתו הגדולה אלינו, ונשוב אליו, נשוב למקום קודשו בעז בגאון ובתפארת.
(הרב אלישע וולפסון הוא ר"מ בישיבת ההסדר צפת ומחבר החוברת "לשכנו תדרשו ובאת שמה" העוסקת בבירור הלכתי מקיף בנושא העלייה להר הבית)
תגובות
בגבעת האולפנה בבית אל הוכרע גורל הישובים וימים יגידו שם העם הישוב בציון והעולם כולו ראה שגם אם יש מישהו שצועק שהוא ימסור את הנפש על הבתים וכל מיני סיסמאות כאלה עם קצת כסף וטובות אחרות הוא מוכן לוותר על אמונתו ודתו ודעתו וכך יצא שמחיוב מסירת נפש על הבתים הוא יצאה בקריאה לפינוי והריסת הבתים בהסכמה ללא כל התנגדות בתמורה לבניית בתים לעמותות שהוא מנהל וכן בניית ישיבה חדשה למוסדות שהוא עומד בראשם פשוט מאד כולם הבינו שאין מאבק על ארץ ישראל המאבק הוא על גובה הפיצויים והטובות שאפשר לגרוף וזה בלי להזכיר שהוא זה שבגללו חוק ההסדרה לא קודם בכנסת הקודמת מה שהביא באופו ישיר להחרבת עמונה אך מי שמכיר את אותם הדמויות יודע שבעיני עצמם ובעיני אנשיהם (שמתפרנסים מהם ...) הם מורמים מעם שלמות מהלכת כל כולם דאגה לכלל עם ישראל ללא כל נגיעה אישית או כספית ואוי מלהרהר אחר מעשיהם הם אלו שהניחו את הנוסחא שעוד ישתמשו בה פינוי בהסכמה בתמורה לפיצויים כספיים והדבר הכי מעניין שכל רבני הציונות הדתית שתקו ולא