רק מי שמצליח להתגבר על הפסד יכול להמשיך - ליגת הישיבות התיכוניות

רק מי שמצליח להתגבר על הפסד יכול להמשיך - ליגת הישיבות התיכוניות

רגע לפני הסוף, נווה הרצוג נושמת שוב אוויר פסגות ומתייצבת במקום השני, אבל ההפסד שלה למודיעין בתחילת הליגה עלה לה ביוקר. בבית א' כפר הרא"ה לא מצליחה לשחזר את ההצלחה, וגבעת שמואל לא מפסיקה לנצח. המחזור השישי

02.02.17 11:53  ו' בשבט תשעז
איך עולים אחרי נפילה - ליגת הישיבות התיכוניות
  אמי"ת עמיחי נשארת בלתי מנוצחת גם נגד ראשל"צ. מתוך המשחק

הבתים נכנסים לישורת האחרונה, כאשר בבית א' חיכו הסגניות למעידה של גבעת שמואל כדי לטרוף את הקלפים מחדש בבית. בבית ב' אמי"ת עמיחי רחובות השתלטה על הטבלה ואין מי שיזיז אותה משם, והדרך לגמר מול הבחורים מהגבעה קרובה מתמיד.

אבל הפיינל פור עוד לא התחיל, ועוד לא ידוע מי ינצח את חצאי הגמר. הכל פתוח עד למשחק.

בשני הבתים הקרב האמתי מתרחש בין הסגניות שעולות ויורדות בקצב מסחרר וכל משחק קובע וחשוב. בבית ב' הבחורים מאשדוד חזרו למקום השני (מודיעין במשחק חסר) ובבית א' קרית הרצוג פותחת מבערים לקראת הסוף (המפסידה במשחק העונה, שסלל את הדרך לגבעת שמואל לראשות הטבלה).

הקבוצות מנסות לשמור על המגרש הביתי, אבל בליגה כמו שלנו – נצחונות החוץ הם מרובים ומתוקים כל כך (רק קבוצה אחת שמרה על הבית השבוע).

בית א' – איך עולים אחרי נפילה?

אי שם, לפני חודשיים, הקבוצה מכפר הרא"ה הצטיירה כיריבה הקשוחה ביותר לגבעת שמואל, סגנית אמתית שהייתה אמורה ללכת עד הסוף. פרט להפסד לגב"ש במחזור השני, הבחורים מכפר הרא"ה היו עם 3 נצחונות מ4 משחקים, בהפרש של 30 נק' פחות או יותר מהיריבה.

קבוצה התקפית, מוכשרת שיודעת לבטל הגנת היריבה. אבל ברגע האמת כפר הרא"ה לא מינפה את ההצלחה. קרב הסגניות הלוהט מהמחזור הקודם הפגיש אותה מול קרני שומרון והיא נחלה הפסד אותו היא תרצה לשכוח – 71:44.

השבוע ניתה לה הזדמנות משמעותית לכפר, בעוד קרב סגניות מול קרית הרצוג שהשתחררה מההפסד לגב"ש אי שם בצורה מרשימה והיא מוכנה תמיד לכל יריבה – רק תנו לה כדור ומגרש.

ישיבת קריית הרצוג, בני ברק – ישיבת כפר הרא"ה 22-72

הבחורים מבני ברק אירחו למשחק חשוב עבורם את הנבחרת מכפר הרא"ה, בידיעה שניצחון במגרש הביתי והם נצמדים חזק לגבעת שמואל. במיוחד לקראת המחזור הבא בו הם משחקים נגד הבחורים מקרנ"ש.

כבר מהפתיחה היה נראה שיש קבוצה שחולמת קדימה: המארחים לא נתנו שום צ'אנס לבחורים מכפר הרא"ה. הקבוצה מבני ברק הגיעה מוכנה למשחק, מאומנת היטב ועם מתפרצות קלות התחילה ליצור פער לא רגיל.

הבחורים מכפר הרא"ה עוד ניסו לחזור למשחק, אבל כבר ברבע השני הסיפור הסתיים עבורם, פחות או יותר. תוצאת הסיום השאירה את הקבוצה המפסידה, את הקהל, ובכלל עבור מי שעוקב אחרי הליגה, בהלם. 72-22.

הסגנית החזקה, כפר הרא"ה, לא חזרה מפגרת החנוכה למגרשים. נקודה. נשארנו עם התעלומה: מה קורה לכפר הרא"ה? מהצד השני, אין חדש תחת השמש במשחק הנוסף בבית א'.

ישיבת ימ"ה אלקנה – ישיבת בנ"ע גבעת שמואל 72-40

לקראת סוף העונה, קוותה הקבוצה מאלקנה לשפר עמדות בטבלה לקראת שנה הבאה, במיוחד מול הקהל הביתי. אכן, המשחק נפתח בצורה אגריסיבית של המארחת והם עלו ליתרון.

אולם, מה נגיד ומה נאמר על שליטת בית א' שלא אוהבת להפסיד כל-כך. היתרון של אלקנה החזיק מעמד פחות מ3 דקות, והבחורים מהגבעה (בהרכב חסר) הראו נאמנה למה מקומם במקום הראשון. אמרנו יתרון לאלקנה? סיום הרבע הראשון: 22-4 לבחורים מהגבעה. ככה פותחים מבערים.

הבחורים מאלקנה לא התכוונו לוותר בקלות, וההפרש החל לרדת ולרדת ופתאום הפער רק 10 נק'.

אבל הקבוצה מהגבעה התעוררה: אופק כליפה עשה ככל העולה על רוחו במגרש ועם משחק מעולה, הבחורים מגב"ש שמרו על היתרון והגדילו אותו עד תוצאת הסיום. 72-40.

אחרי שישה מחזורים, בראש הטבלה ניצבת גבעת שמואל עם 12 נק'. הקבוצה הכי התקפית בליגה (447) והכי הגנתית (235). אחריה, קריית הרצוג חוזרת למקום השני לאחר הניצחון על כפר הרא"ה עם 11 נק'. קרנ"ש תהיה חייבת ניצחון במחזור הבא כדי לחזור למעלה, וכל כך נעים למעלה.

מתחממים לקראת משחק קשוח במיוחד. נחלים – לוד

בית ב' – אשדוד שוב נושמת אוויר פסגות

הקרבות המותחים בבית ב' מדירים שינה מעיני כולם: מאמנים, אוהדים, עוקבים, וכמובן – השחקנים. כל רגע ניצוץ אחד יכול להפוך ללהבה ענקית. הבחורים מאשדוד שלכמה רגעים בעבר עוד קפצו לראשות הטבלה, ספגו הפסד אכזרי במחזור הקודם למובילת הבית אמי"ת עמיחי.

השדים ממודיעין לימדו אותנו חוק חשוב מאד: אל תתעסקו עם שתי רחובותיות בשבוע אחד. אבל מה קורה אם המחזור השישי זימן לאשדוד את ישיבת הדרום מרחובות?

ישיבת הדרום, רחובות – ישיבת נווה הרצוג, אשדוד 39-32

הבחורים מאשדוד התארחו למשחק קשוח במיוחד, אבל שלא ישנה את מצב הטבלה.

למה? כי מודיעין עם משחק חסר, וראש בראש ביניהם…מודיעין ניצחה. כמה הם מתחרטים על ההפסד הזה עכשיו אי שם בתחילת הליגה. אבל הבחורים ממודיעין שישנו רוב הליגה, התעוררו, וגם אם הם יפסידו, הם עדיין יקבלו את הכרטיס הנחשק לחצי גמר.

טיפ לקראת העונה הבאה: כל משחק חשוב, כל ניצחון חשוב, לא משנה מי הקבוצה היריבה.

כמו בכל משחק טעון, הפתיחה היא מאד מהוססת. ישיבת הדרום נבחרת מוכשרת וחזקה שהייתה לפני המשחק עם אותו מספר נקודות כמו נווה הרצוג, ותוצאת הרבע הראשון הראתה שהמשחק הולך להיות הגנתי במיוחד 6-4.

איזו קבוצה תפרוץ ראשונה? בתחילת הרבע השני היו אלה הרחובותים. שחקניו של יניב כהן התחילו להכתיב קצב ועלו ליתרון 26-20.

נגמר? אין סיכוי. עם הגב לקיר השחקן המוכשר של אשדוד, דביר פרץ, השתלט על המשחק ועם שתי שלשות מהירות קבע שוויון. הבחורים מנווה הרצוג הביאו את הכדור לשחקן החם על המגרש וכל חדירה שלו לסל נעצרה בעבירה, ובקור רוח הוא דייק בכל הזריקות שלו.

הריצה לקראת הסוף השתלמה ונווה הרצוג יוצאת המנצחת הגדולה של השבוע עם 39-32.

ישיבת אמי"ת עמיחי, רחובות – ישיבת בנ"ע ראשון לציון 49-70

 

אחרי חמישה מחזורים ללא הפסד, מגיעה אמי"ת עמיחי למחזור השישי כשהיא בטוחה שהיא לא הולכת ליפול. הקבוצה האורחת, שיודעת שבליגה שלנו נצחונות חוץ הם בייסיק, חושבת על דבר אחד: הגיע הזמן להכניע עוד רחובותית.

זוכרים מי פחות או יותר מנע מישיבת הדרום בכורה יחד עם יריבתה הרחובותית? ירין זריהן, הרכז הכל יכול של ראשון לציון. הגיע הזמן להביס שתי רחובותיות במכה.

אבל בבית ב' יש רק שליטה אחת, שלא טרחה להסתיר זאת כבר משריקת הפתיחה, והבדלי הרמות נראו היטב על המגרש. הבחורים מרחובות לא הפסיקו לרוץ, וגם השחקן הגבוה של ראשל"צ, טרבלסי, לא מנע מהם כמה אלי-הופים.

הבחורים מאמי"ת עמיחי הגדילו את היתרון עד תוצאת הסיום שהראתה פער של 21 נק'. 70-49. משחק התקפי של נועם טכרטמן מרחובות עם 20 נק'. וזריהן? הוא הפעם לא יכל לרחובותית החזקה, גם עם 21 נק' של הרכז האימתני.

סוף סוף נחלים

ברוכה הבאה לליגה ישיבת נחלים. אחרי הפסדים ואכזבות, הראו הבחורים מנחלים שהספידו אותם מהר מדי. אחרי הניצחון על ישיבת אדר"ת בת ים, הם בניצחון נוסף והפעם על ישיבת צביה לוד, והם מתייצבים במקום החמישי בטבלה עם משחק חסר. הישג מרשים ביותר.

בליגת הישיבות המאבקים הפסיכולוגיים והמנטאליים של השחקנים חשובים מאין כמותם, ושאפו לצוות האימון והקהל שממשיך לעודד את קבוצתו ולא נתן להם להרים ידיים – ובסוף התוצאות באות גם על המגרש.

ישיבת צביה לוד – ישיבת נחלים 42-37

ממשיכים במסורת נצחונות החוץ בליגה, והשבוע כמעט כל המשחקים (למעט ראשל"צ) הסתיימו בנצחון הקבוצה האורחת. חברים, שמרו על הבית!

עם תנופה אדירה של הניצחון הקודם, הבחורים מנחלים פתחו את המשחק בסערה ולא נתנו לבחורים מצביה לוד רגע של מנוחה לאורך כל המחצית עם יתרון של 11 נקודות: 20-9.

עם השגת ההפרש, הבחורים מנחלים לא הורידו רגל מהגז ולאורך כל המשחק הם שמרו על פער של 10-12 נק' עד סוף הרבע השלישי.

מכאן המשחק התחיל להשתגע, ממש. אלקנה בן דרור, שחקנה של צביה לוד, עומד באומץ על קו השלוש ופשוט צולף 3 שלשות מטורפות ומוריד את ההפרש ל5 נק' בלבד!

אבל ההתקפה של לוד נתקעת והיא לא מצליחה למנף את המומנטום, ועם כמה עצירות בהגנה של נחלים, ההפרש נשאר כמו שהוא: 42-37.

ישיבת אדר"ת בת ים – ישיבת לפיד מודיעין 60-42

הבחורים ממודיעין אוהבים להשאיר את הטבלה לא מעודכנת. תמיד להשאיר משחק חסר כדי לגרום לנו לחשב סיכויים לסגניות ומי תעלה וכו' אבל דבר אחד הם כן יודעים לעשות: להביא ניצחון. כבר דיברנו בעבר על השדים ממודיעין שכובשים את הליגה בסערה.

חוץ מהנחיתה לקרקע מול אמי"ת עמיחי (אפשר בכלל לנצח אותה?) אין קבוצה שיכולה לנבא ניצחון נגד מודיעין. אבל אם היא חשבה שהיא באה למשחק קליל מול אדר"ת בת ים, היא טעתה. ובגדול.

המשחק המותח היה צמוד לכל ארכו, ושתי הקבוצות מאבדות כדורים. עד כמה צמוד? תוצאת המחצית הראתה 30-24 בלבד למודיעין.

אבישי טמיר, מאמנה של בת ים, הרגיש שמודיעין נמצאים בנקודה חלשה, ודווקא עכשיו זה הזמן לצמק את ההפרש. שחקני אדר"ת שיחקו שקול והניעו כדורים לאט ומסודר, ו5 דק' לסיום הרבע השלישי – שוויון. אשרי המאמין.

אבל קשה לשמור על רמה גבוהה, ואחרי פסק הזמן הבחורים ממודיעין עלו כדי לגמור את המשחק. הריצה המהירה המפורסמת שלהם בליווי הגנה חזקה שיתקה לגמרי את שחקני בת ים, ותוך 3 ד' הם כבר בריצת 10-0.

ברבע הרביעי ההפרש עוד צומק שוב ל-8 נק' אבל האורחים לא פיספסו את המשחק ושמרו על יתרון עד תוצאת הסיום: 60-42.

במחזור הבא מודיעין במשחק סופר-חשוב מול נחלים, הכוכבת העולה, אמנם גם היא תפסיד היא כנראה תהיה בחצי גמר. שהם יפרח מבת ים הצטיין עם 18 נק', ונדב לוי ממודיעין עם עוד משחק חשוב – 23 נק'.

חברת אפיק – יוזמה של אראלי פלאח וטל כהן, לקידום הספורט במגזר הדתי. הפרויקט הראשון: ליגת הישיבות התיכוניות בכדורסל,יצא לדרך ואתם מוזמנים לעקוב, לחוות, ולהיות חלק מהשינוי שעתיד להתחולל בעתיד הספורט בישראל ובמגזר הדתי.

או פשוט תפרגנו להם בפייסבוק! לחץ כאן

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו