תתלבשו חם: בליל שבת אפשרות לשלג בהרי המרכז - סרוגים

תתלבשו חם: בליל שבת אפשרות לשלג בהרי המרכז

תכינו את המרק, הצ'ולנט והחמין, זו הולכת להיות שבת של חורף ממשי. ביום שישי יחל שלג בהרי הצפון, ובליל שבת יגיע השלג גם להרי המרכז וצפוי להערם

תתלבשו חם: בליל שבת אפשרות לשלג בהרי המרכז
  (צילום: באסל עווידאת/פלאש90)

תכינו את המרק, הצ'ולנט והחמין, זו הולכת להיות שבת של חורף ממשי.

החל מהערב תחל מערכת חורפית באזורנו, עם ירידה בטמפרטורות וגשם מצפון הארץ ועד המרכז. ביום שישי תתחזק המערכת עם גשם מלווה בסופות רעמים מצפון הארץ ועד צפון הנגב. במרכז הנגב צפוי גשם מקומי. במהלך היום ינשבו רוחות דרום מערביות עד מערביות חזקות בעוצמה של 40-70 קמ"ש וגובה הגלים יעלה בהדרגה ל-3-5 מטרים.

אחה"צ צפוי שלג בהרי הגליל והגולן, והוא עשוי להיערם לשכבה של מספר ס"מ מעל גובה של 700 מטרים ובפסגות הגבוהות תתכן היערמות משמעותית יותר. מהערב צפוי שלג מעורב בגשם או שלג באוויר בהרי המרכז (מעל 1000 מטרים תתכן היערמות של מספר ס"מ, בין 800-1000 מטרים תיתכן מדי פעם היערמות לא משמעותית).

שו"ת חורפי בנושא שלג ומה עושים בשבת הקרובה 

בשבת בבוקר, יוסיף לרדת גשם מדי פעם מהצפון ועד הנגב, אולם עוצמתו תחלש בהדרגה. עדיין קיים חשש קל לשטפונות בנחלי המזרח וצפון הנגב. הרוחות יחלשו בהדרגה. בהרי הצפון מעל 800 מטרים יוסיף לרדת שלג לסרוגין, אולם עוצמתו תחלש משמעותית במהלך היום והוא יפסק בהדרגה. בבוקר עדיין יתכן שלג מעורב בגשם / שלג קל בפסגות הגבוהות של הרי המרכז. בלילה בין שבת לראשון צפוי להיות קר, ובאזורים רבים הטמפרטורה עלולה להיות קרובה לאפס ואף לרדת מתחת לאפס, כך שקיים חשש להיווצרות קרח על הכבישים (בעיקר בצפון). גם בראשון בלילה סכנה דומה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו