לפיד: הדו"ח מוכיח שאני ובנט צדקנו כל הזמן - סרוגים
מבצע צוק איתן

לפיד: הדו"ח מוכיח שאני ובנט צדקנו כל הזמן

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', שהיה חבר הקבינט בזמן מבצע צוק איתן, קורא לפרסם את דו"ח המבקר על צוק איתן לציבור ומדגיש כי אסור ששיקולים פוליטיים יהיו גורם בהחלטה על פרסומו

לפיד: הדו"ח מוכיח שאני ובנט צדקנו כל הזמן
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

שנתיים וחצי לאחר מבצע צוק איתן, ועדיין יאיר לפיד שהיה שר האוצר בממשלה שהחליטה על המבצע קורא, לפרסם את הדו"ח המלא על מחדל המנהרות.

בפתח ישיבת סיעת 'יש עתיד' קרא לפיד, שהיה חבר הקבינט המדיני בטחוני בזמן המבצע והעיד בנושא בפני המבקר, לפרסם את דו"ח המבקר בנושא צוק איתן לציבור, לחשוף את הכשלים ולהפיק את הלקחים כי זה מה שנכון למדינה.

לפיד הדגיש כי אסור ששיקולים פוליטיים יהיו גורם שימנע את פרסום הדוח כי למשפחות השכולות מגיע לדעת מה קרה במהלך המבצע וחזר ואמר כי לא התקיימו הדיונים שהיו צריכים להתקיים בנושא המנהרות בניגוד לטענות של ראש הממשלה.

מוכיח את מה שאני ובנט טענו כל הזמן

"כבר עכשיו יש ניסיונות למנוע את פרסומו לציבור. כמי שמכיר את הדו"ח הזה והעיד בפני משרד המבקר יותר מפעם אחת – את הדו"ח הזה צריך לפרסם." פתח לפיד. "צריך לפרסם אותו למען המשפחות השכולות. מגיע להן לדעת מה קרה שם. צריך לפרסם אותו בגלל בטחון המדינה בעתיד ובגלל שזו מורשת צה"ל – לא מסתירים כשלים, לא מסתירים מחדלים, דנים בהם באומץ וביושר כדי להיות טובים יותר בפעם הבאה."

"לשכת ראש הממשלה חוששת מהדו"ח הזה, מפני שעולים ממנו כשלים חמורים. מפני שלא היינו מוכנים למנהרות. מפני שלא התקיימו הדיונים שצריכים היו להתנהל. בעיקר מפני שהדו"ח חושף שהגירסה שנמסרה לציבור לא הייתה גירסת אמת. הדו"ח הזה מוכיח, שחור על גבי לבן, את מה שהשר בנט ואני טַעָנו כל הזמן. ראש הממשלה לא אמר לציבור את האמת. עכשיו הם מבוהלים מפני שהדו"ח מוכיח את זה. אז הם מנסים לקבור אותו. זה לא יכול לקרות. הדו"ח הזה צריך להתפרסם במלואו."

את הדברים סיים לפיד במילים: "במקום להתעסק בביטחון, הם שוב מתעסקים רק בפוליטיקה. אין מקום לפוליטיקה כשמדובר בביטחון חיילי צה"ל ובהיערכות למלחמה הבאה. אין מקום לפוליטיקה כשמדובר בביטחונם של תושבי עוטף עזה. מה שהמדינה זקוקה לו, מה שצה"ל זקוק לו, מה שהמשפחות השכולות זקוקות לו הם לא ניסיונות הסתרה, אלא לדעת, לדון ולתקן."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו