תושבי עמונה ביטלו את ההסכם: 'הוליכו אותנו שולל' - סרוגים

תושבי עמונה ביטלו את ההסכם: 'הוליכו אותנו שולל'

תושבי עמונה הודיעו לנתניהו ובנט כי הם חוזרים בהם מההסכם שנחתם על ידם וקוראים לתומכים להגיע להר כדי להתנגד לפינוי: "לא נסכים לשום מתווה נוסף"

author-image
תושבי עמונה ביטלו את ההסכם: 'הוליכו אותנו שולל'
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

תושבי עמונה הודיעו הערב (ראשון) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשר החינוך נפתלי בנט, כי הם חוזרים בהם מההסכם שנחתם עם המדינה וקוראים לתומכים להגיע להתנגד לפינוי. התשובים שיגרו מכתב לנתניהו ובנט והאשימו אותם בהולכת שולל.

במכתב ששיגרו התושבים, ושתוכנו הובא בערוץ 2, נכתב: "ביום 17 בדצמבר נחתם בין תושבי עמונה לדרג המדיני של מדינת ישראל הסכם ליישום מצווה אשר גובש על ידכם בלשכת ראש הממשלה במשך שעות ארוכות", נכתב. "בהסכם הוחלט להקים 42 בתים ועוד עשרה מבני ציבור על חלקות 38, 54, 28, 29, 30 בגוש 21 בהר עמונה. 'העבודות יחלו לאלתר', נאמר בהסכם.

"בינתיים, עברו 34 ימים מאז נחתם ההסכם, נותרו כשבועיים למימוש פסק הדין לפינוי ומחיקת הישוב עמונה ודבר פשוט כלום לא קרה – אין טרקטור אחד שעלה על הקרקע להכשיר את השטח כפי שהוצע על ידכם וסוכם ביננו".

עוד כתבו תושבי עמונה: "אנחנו, יחד עם ציבור שלם, חשים היום שאתם אישית הולכתם אותנו ואת הציבור כולו שולל, בדגש על ציבור מצביעי הימין והמחנה הלאומי. כיצד זה ייתכן שיותר מחודש אחרי שהתחייבתם שהעבודות יחלו לאלתר דבר לא קרה?! כיצד זה ייתכן ששבועיים לפני מחיקת ישוב ביהודה ושומרון ומבחינתכם, 'אחריכם המבול' ועולם כמנהגו נוהג.

"במצב דברים זה לא נותר לנו אלא לחדש את המאבק הציבורי במלוא עוצמתו ולקרוא לאלפי תומכנו להגיע בהקדם לעמונה, לעמוד לצידנו ולעשות הכול כדי למנוע את הפינוי הצפוי. כל התחייבות אחרת שנתנה על ידנו, ניתנה במצב שלא העלנו על דעתנו שלא תעמדו במחויבותכם לקיום ההסכם".

לא נסכים לשום מתווה נוסף", הוסיפו התושבים. "לא נלך שבי אחר שום הצעה או רעיון. רק דבר אחד ימנע בעת הזו את תוצאותיו של העימות שאתם בלבד והדרג המדיני אחראים לו – חקיקת חוק ההסדרה כולל סעיף עמונה".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
אבל סמוטריץ אמר שבלי עמונה וחוק ההסדרה אין קואלציה....
יעלה | 22-01-2017 22:24
שוב ושוב ושוב הבית היהודי מתגלה כחבורה שרק בדיבורים הם חזקים
2
גבורים
נדב | 22-01-2017 22:25
כל הכבוד אנשי עמונה היקרים על האומץ! אנחנו איתכם.. מקווים שיגיעו יותר תומכים מפעם שעברה למרות האכזבה הגדולה שהייתה לחלק ניכר מהציבור שהגיע לתמוך..
3
סמוטריץ הבייתה רימית את התושבים לגזור עליהם קופון
חננאל עפרה | 22-01-2017 22:44
שוב התגלה פרצופך האמיתי כאחד שיכול רק לדבר אך לא מסוגל להביא את המילים לכדי ביצוע
4
מה עם ההתחייבות לבג"ץ?
י | 22-01-2017 23:24
5
מאבק
לוי | 23-01-2017 6:26
לצערי איני "חש" שרומיתי, ברור לי שרומינו. הבית היהודי וראש הממשלה מכרו את עמונה ואת ההתישבות. צריך לצאת למחאת ענק שתזעזע את כל הארץ. זאת ועוד, צריך לעשות הכל כדי להפיל את הממשלה הרעה הזאת.
6
מעט מידי, מאוחר מידי...
יהודי שבור | 23-01-2017 8:21
עמונה הפסידה בקרב... אחרי שהם הסכימו לוותר להסכם אין סיכוי שיחזרו כל מי שהיה שם. זה לא הולך להיות משהו גדול וחשוב, אלא עוד פינוי של מאחז....
7
עמונה
דוד | 23-01-2017 8:48
תביאו את כל החרדים לשם ורק אז לא יהיה פינוי כי הציבור הלאומי פחדנים ולא מאוחדים
8
תלכו על עסקה בתים חדשים וישיבה תמרת פינוי בהסכמה
גבעת האולפנה בית אל | 23-01-2017 16:32
לכו לישיבת בית אל תראו איך עושים כסף מבניה לא חוקית ללא אישורים וללא היתירים ואם רב התיר לעצמו לעשות את זה גם לכם מותר תלכו לעסקה מול המדינה פינוי בהסכמה בתמורה לבתים וישיבה חדשה על חשבון המדינה ישיבת בית אל עשתה מזה בית מדרש ענק ורחב שכל השנוררים שלהם יכלו רק לחלום על גיוס כספים לדבר כזה אחרי המעשה של אנשי ישבת בית אל כבר אין טעם להתנגד לפינויים נקבע כבר הנוסחא של גובה פיצויים תמורת פינוי בהסכמה אל תצאו פריירים תדאגו לכיס שלכם כמו שעשו בבית אל