בבית היהודי נחושים: נעביר היום את חוק הריבונות - סרוגים

בבית היהודי נחושים: נעביר היום את חוק הריבונות

נתניהו ממשיך בקו המדיני הרופס שלו, וגם אחרי השבעת טראמפ ממציא תירוצים מדוע לא לקדם את סיפוח מעלה אדומים. בבית היהודי נחושים: החוק יעלה להצבעה היום

בבית היהודי נחושים: נעביר היום את חוק הריבונות
  נחושים לספח את מעלה אדומים. בנט ושקד (יונתן זינדל/פלאש90)

היום הראשון שאחרי אובמה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייכנס היום למשרד ראש הממשלה, לראשונה בתקופת כהונתו, בה יושב נשיא רפובליקני בארה"ב. אם עד עכשיו נתניהו תירץ את רפיסותו המדינית בלחצים מצד הממשל האמריקני, ממחר זו כבר אופרה אחרת.

אלא שנתניהו נשאר נתניהו, וממשיך בלדבר הרבה ולא לעשות כלום. חברי הכנסת של הליכוד והבית היהודי הגישו את הצעת החוק להחיל את הריבונות על מעלה אדומים, ונתניהו כבר מוצא את הדרך כיצד לטרפד גם את המהלך הזה.

נתניהו דורש משרת המשפטים איילת שקד שלא לדון בחוק ולהסיר אותו מסדר היום, לטענתו בגלל גורמים בממשל טראמפ, שביקשו שלא להפתיע את מזכירות המדינה החדשה בצעדים חד צדדיים. אלא שבבית היהודי שומעים קולות אחרים, בהם מקורבי טראמפ, שואלים מה המדיניות הישראלית, נאום בר אילן או החלת הריבונות.

היום תתכנס ועדת השרים לחקיקה, בשעה אחת בצהריים, ולאחר שתסתיים יחל דיון בקבינט המדיני בטחוני. בנט ושקד מתכוונים להעלות את שאלת הריבונות במעלה אדומים בישיבה ועם היציאה מהקבינט, לכנס מחדש את ועדת השרים לחקיקה, כדי להצביע על החלת הריבונות – מהלך אליו שותפים רוב שרי הליכוד.

איילת שקד מסרה לסרוגים, כי בשעה 18:00 לאחר סיום ישיבת הקבינט, תעלה הצעת החוק להחלת ריבונות במעלה אדומים להצבעה. מנגד, בלשכת ראש הממשלה ממשיכים הלחצים לבטל את ההצבעה, וכעת דורשים דיון בלבד והצבעה במועד מאוחר יותר.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
חה חה חה רק מאיימים ולא עושים כלום
עמונה | 21-01-2017 20:22
מחר הם יתחילו להעביר הודעות לתקשורת על התירוצים שהם לא עמדו שוב ושוב בהתחייבויות שלהם
2
בנט עבור לליכוד, הבית היהודי קטן עליך!
חנוך | 21-01-2017 22:32
עם ישראל צריך אותך כראש ממשלה! תעבור בצורה מכובדת לליכוד, ואנחנו אחריך. אין אפשרות לצמוח יותר מדי בתוך הבית היהודי.
ומה עם עמונה?
א. מהדרום | 22-01-2017 7:12
מר בנט סופר מנדטים, אולי לכן מעלה אדומים חשובה לו יותר מ40 משפחות בעמונה, ועוד כמה בתים בעפרה. אבל לעמונה ולעפרה יש גב חזק בכל הארץ, שישמח מאוד בסיפוח מעלה אדומים אבל לא ישכח אם עמונה תופקר
3
ומה עם עמונה?
א. מהדרום | 22-01-2017 7:20
מר בנט כנראה סופר מנדטים,אולי זאת הסיבה שהוא רץ לספח את מעלה אדומים כשחרב ההרס עדיין מאיימת על עמונה. בעמונה יש רק 40 משפחות לעומת אלפי תושבים במעלה אדומים. אבל לעמונה יש גב רחב של תומכים בכל רחבי הארץ שלא ישכח אם מתווה עמונה יתמסמס...
4
ראינו כמה הם נחושים
העיקר דף הפייסבוק | 23-01-2017 10:14