"הבהירו כי ההטבות חלות גם על מסיימי שירות לאומי" - סרוגים

"הבהירו כי ההטבות חלות גם על מסיימי שירות לאומי"

שר שלום ג'רבי ביקש ממנכ"לית הקרן להכוונת חיילים משוחרים להבהיר כי גם מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי יוכלו ליהנות מסל ההטבות החדש, כפי שעוגן בחוק לקליטת חיילים משוחררים

author-image
"הבהירו כי ההטבות חלות גם על מסיימי שירות לאומי"
  (יונתן זינדל/פלאש90)

בתזכיר לתיקון חוק קליטת חיילים משוחררים, שהופץ בשבוע האחרון על-ידי משרד הביטחון, נכתב כי חיילים משוחררים יוכלו לקבל זכויות נרחבות באשר לשימוש בדמי הפיקדון, אשר ייטיבו עם הבוגרים.

כיום, דמי הפיקדון ניתנים לבוגרי השירות הצבאי והשירות הלאומי-אזרחי, במשך חמש השנים הראשונות מיום סיום השירות, עבור מספר מטרות שהוגדרו בחוק, ביניהן לימודים, הכשרה מקצועית, הקמת עסק, דיור, נישואין ורישיון נהיגה. לאחר חמש שנים, יכולים הבוגרים למשוך את כספי הפיקדון לחשבונם לכל מטרה שירצו, אך אם לא עושים כן, לא יכולים לנצל עוד את דמי הפיקדון.

הרחבת האפשרויות שעלתה השבוע תאפשר ניצול נרחב של הכספים להם זכאים הבוגרים, כך שדמי הפיקדון יועברו לטובת בוגרי השירות ולא יוחזרו חזרה לקופת המדינה. במסגרת זו, יוגדר כי הבוגרים יוכלו להשתמש בכספים למטרות נוספות, ביניהן מחיקת חובות וקנסות ורכישת מקרקעין. כמו כן, התקופה בה ניתן יהיה לממש את דמי הפיקדון לאחת מהמטרות שאושרו בחוק תוארך משבע שנים לתשע שנים. בנוסף לכך, כוללת ההצעה גם הוראה חדשה, לפיה אם לא יימשכו כספי הפיקדון ע"י מסיימי השירות במשך תשע השנים מיום סיום השירות, הכספים יועברו אוטומטית לחשבון הבנק של הבוגרים.

במכתב ששיגר השבוע מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי, למנכ"לית הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים, חדווה מרק, ביקש לחדד ולהדגיש את ההנחיות בתיקון החקיקה האמור, כך שמתנדבי השירות הלאומי-אזרחי יוכלו ליהנות גם הם מסל ההטבות החדש, כפי שעוגן בחוק לקליטת חיילים משוחררים.

"אני מברך על יוזמה זו, אשר בתמיכתו של השר הממונה אורי אריאל מאפשרת לבוגרי השירות הלאומי-אזרחי ולבוגרי השירות הצבאי לנצל ביתר שאת את כספי הפיקדון המגיעים להם, כאות הוקרה על תרומתם הרבה לחוסנה החברתי של מדינת ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו