המפקד בבית היהודי - הצלחה או כשלון?/ פרשנות - סרוגים

המפקד בבית היהודי – הצלחה או כשלון?/ פרשנות

נתוני המפקד בבית היהודי מלמדים על הצלחה יחסית מול תנאי פתיחה קשים. מאידך הם חייבים להדליק נורות אדומות אצל בנט וניר אורבך. פרשנות על 28,112 המתפקדים החדשים

author-image
המפקד בבית היהודי - הצלחה או כשלון?/ פרשנות
  הצלחה אבל גם נורת אזהרה. בנט (הדס פרוש/פלאש90)

28,112. זהו מספר המתפקדים בספר הבוחרים החדש של הבית היהודי שפורסם היום.

נזכיר כי לקראת הפריימריז הראשונים בין אורלב לבנט עמד המספר על כ-45,000 ולקראת בחירות 2015 הוא זינק למספר השיא של כל הזמנים 77,000 מתפקדים, הנתון הנוכחי מעיד על קיצוץ בקרוב ל-60% לעומת רמת השיא מלפני שנתיים. נתון נוסף שנחשף בהודעה הרשמית מלמד כי חצי מתוך 28,000 המתפקדים הם מתפקדים חדשים. הווה אומר שמתוך 77,000 המתפקדים הישנים, רק 14 אלף התפקדו מחדש (18%). נתון נמוך גם בהשוואה למפקד 2012 (30%).

בראיון שקיימנו בסרוגים עם מזכ"ל הבית היהודי ניר אורבך הערכנו את המספר 30,000, הוא עצמו הבטיח שעשרות אלפים יחדשו את החברות. בפועל, נראה שהציבור די אדיש לנעשה במפלגה. אלה לא ימי השיא של "משהו חדש מתחיל" עם 12 המנדטים, ואחרי הכשלון היחסי בפריימריז ובבחירות לכנסת, הציבור די ניתק מגע עם המפלגה. כבר כתבנו לא אחת על התחושה של הפעילים כי "השטח מת".

אין כינוסים של המפלגה, סכסוכים פנימיים גרמו אפילו לביטול הרמת הכוסית לקראת השנה החדשה בירושלים, ומתוך שני אירועים ארציים התקיימו לבסוף רק שניים (גם בחיפה בוטלה הרמת הכוסית), והתוצאות ניכרות גם במספר המתקפדים.

הערכנו 30,000 מתפקדים. מתוך הראיון בסרוגים עם ניר אורבך

מפקד ארגזים?

נתון חשוב נוסף נוגע לגבי 5 הפוקדים הגדולים של המפלגה – כולם אנשים של בנט וכולם הצליחו להיכנס לטבלת עשר הערים הגדולות.

כך יצא שיוחאי עזרא מצפת או שימי בונפיל מיהוד נכנסו לעשיריה הראשונה, כמוהם גם היועץ של איילת שקד – הרצל יחזקאל (ירושלים), היועץ של בנט – עמיחי סבוני (אשקלון) ואריה פרג'ון (טירת הכרמל), שמונה על ידי בנט ליו"ר המרכז בקרב על ועדת החוקה.

נזכיר כי המפקד הנוכחי, מתייחס רק לבחירות למרכז המפלגה ולסניפים המקומיים, כך שהאנשים של בנט עשו עבודה יפה בלפקוד אנשים, אבל מכיוון ששיטת הבחירות למרכז ולסניפים היא אזורית, לא בטוח עד כמה המתפקדים שלהם יהיו אפקטיבים.

דיברנו על המתפקדים הותיקים, צריך להזכיר כי במפקד הנוכחי יש גם 14 אלף מתפקדים חדשים, נתון שיכול לשנות את תמונת מרכז המפלגה מקצה לקצה. מחוז יו"ש שעד היום היה שייך לליכוד, מתגלה כמוקד כוח גדול בתוך הבית היהודי, וכמוהו מחוז צפון (בעיקר בגלל צפת). הכמות הזו עשויה להביא לחילופים בסניפים – בעיקר לקראת הבחירות המוניצפליות ב-2018, כשסגני ראש עיר או חברי מועצה ותיקים, יוחלפו בדמויות חדשות.

לא לקחו את הקמפיין ברצינות

החולשה של המפקד הנוכחי, הייתה בכך שהוא לא לווה בקמפיין אגריסיבי, כמו שמשה קלוגהפט יודע לעשות. היועץ של בנט, היה עסוק בחודשים האחרונים בייעוץ בבחירות ברומניה, ועל הדרך הוא גם מייעץ לקמפיין האגריסיבי לא פחות של אראל מרגלית במחנה הציוני, כך שהגזרה בבית היהודי נשארה די אדישה.

רק לשם השוואה את קמפיין ההתפקדות הקודם התחילה המפלגה עם סרטון ההיפסטר ה'לא מתנצל' של בנט שהצליח לפקוד יותר מעשרים אלף איש בשבועיים. הפעם בחצי שנה, בקושי 30 אלף.

הסיבה ברורה, קופת המפלגה ריקה, והקמפיין נוהל בעיקר בהודעות סמס מעצבנות ולא אפקטיביות או בפייסבוק – קהל שפונה לחתך גילאים מצומצם. אולי עכשיו לקראת השלב הבא של המפקד – התפקדות לצורך בחירת הרשימה בפריימריז לקראת הבחירות הבאות, תתמלא הקופה – לפחות במיליון וחצי שקלים דמי ההתפקדות – שיתחדשו בכל שנה, ונראה מהבית היהודי קמפיין דיגיטל מוצלח יותר. כרגע זה נראה שהם לא לקחו את הקמפיין ברצינות.

בשורה התחתונה

בשורה התחתונה אפשר להציג את המפקד הזה כהצלחה. מול תנאי הפתיחה הקשים – בתקופת תרדמה פוליטית ובלי קמפיין כמעט, הצליחה המפלגה לפקוד מחדש 30,000 אנשים. מצד שני הנתון של 50 אלף מתפקדים שלא חידשו את התפקדותם, חייב להדליק נורה אדומה אצל נפתלי בנט וניר אורבך.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
תחי מדינת ישראל
חיים וייס | 19-01-2017 13:15
ערבים תמותו
2
טירת כרמל
יוסף | 19-01-2017 14:11
בטירת כרמל הפוקד הגדול הוא שגיא בן לישה וממש ממש לא אריה פרג'ון. שגיא הולך להשאיר לו אבק
3
טירת כרמל
יוסף אלקובי | 19-01-2017 14:13
שגיא בן לישא שם את טירת כרמל על המפה וממש לא אריה פרג'ון
רמאות!!!!
רמאות | 20-01-2017 10:11
אתה פשוט צודק מפלגה של מושחטים בושה
רמאות!!!!
רמאות!!!! | 20-01-2017 10:08
אתה צודק פשוט הם מרמים במספרים פשוט מפלגה של מושחטים
4
מתפקד לשעבר שלא שוכח את סיפור פריימריס 2015
גיל | 19-01-2017 15:18
מי שלא זוכר, בפריימריס 2015 פורסם שבנט אסר על כניסת משקיפים לאזור הספירה של הקולות. במילים אחרות מתפקדים זה טוב בשביל למלא את הקופה. זה טוב בשביל לייצר חזות של מפלגה דמוקרטית. זה גם טוב בשביל היח"צ להראות שיש סחף לטובת המפלגה. אבל בשורה התחתונה לא באמת נותנים למתפקדים אפילו את המינימום של בחירות הוגנות. לא בשבילי ההצגה הזאת
5
בנט ושקד הם כישלון גדול של הציונות הדתית שהייתה זקוקה
לשניים כאלה שייצגו אותה | 20-01-2017 7:47
וכך אכן זה נראה,שקד המחללת שבת בפרהסיה שהבטיח המפורשות למצביעה מהציונות הדתית שתכבד אותם ובפרהסיה תשמור על השבת, צפצפה עליהם ולא מבינה שבזכותם ורק בזכותם היא ובנט יושבים בממשלה, התראיינה בשידור חי בליל שבת מספר פעמים, לכל מצביעי הבית היהודי שיהיה ברור והיה אם נתניהו יפסיד ליאיר לפיד הבית היהודי מחוץ לממשלה, בנט ושקד לא מיצגים את הציונות הדתית, בנט ושקד אחיזת עיניים, כמי שהתפקד הבין בדיוק עם איזה אנשים יש לו עסק, לא תודה לא צריך את הבית היהודי בוודאי לא שבנט ושקד עומדים בראשם, אין שום סיכוי שהבית היהודי יקבל 12 מנדטים, בחיים בנט או שקד לא יהיו ראשי ממשלה, השחיתות שלהם יותר גרועה משל נתניהו.
6
גם ככה בסוף משחילים אחד כמו סמרטוטיץ בלי פריימריז
אז בשביל מה להתפקד | 20-01-2017 15:41