שוטר נרצח בעת פינוי בתים בנגב; ח"כ עודה נפצע - סרוגים

שוטר נרצח בעת פינוי בתים בנגב; ח"כ עודה נפצע

כוחות הבטחון פעלו הלילה לפינוי בתים ביישוב אלחיראן שבנגב כאשר אש נפתחה לעברם ומחבל הגיח עם רכבו וניסה לרצוח אותם. חבר הכנסת איימן עודה נפצע

שוטר נרצח בעת פינוי בתים בנגב; ח"כ עודה נפצע
  ח"כ איימן עודה

דרמה בדרום.

עימותים אלימים פרצו הבוקר (רביעי) בכפר אום אלחיראן שבנגב בין כוחות משטרה שבאו לפנות משפחות ערביות מביתן. במהלך הפינוי שני בני אדם נהרגו וחמישה נפצעו, בהם שוטר, ויו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה.

חילופי אש התפתחו במקום בין התושבים לשוטרים. דוברות המשטרה מסרה כי כוחות הביטחון הגיעו לשם, ו"לקראת הגעתם הגיח רכב של מחבל תושב האזור, פעיל התנועה האיסלאמית, ושעט לעבר הלוחמים מתוך כוונה לבצע פיגוע דריסה. הוא נוטרל. באירוע פצועים בדרגות פציעה שונות, וביניהם לוחמי משטרת ישראל. כתוצאה מכך התפתחו הפרות סדר".

המשטרה סגרה את כל הכניסות שמובילות לכפר. מנהיגים מהמגזר הערבי קראו לאזרחים הערבים להגיע למקום במטרה למנוע את ההריסות. ח"כ טלב אבו עראר, אמר: "תושב אום אלחיראן נהרג בדם קר. השוטרים ירו בו ללא שום סיבה. הטענות שהוא ניסה לדרוס שוטרים אינן נכונות". תושבים אמרו: "לא נצא מהבתים אפילו אם יהרגו את כולנו. כאן האדמה שלנו ולא נזוז מכאן אפילו אם נשלם בחיינו".

מהא אבו אלקיען, אחותו של אחד הפצועים, סיפרה לאתר ynet: "הוא מורה בבית הספר. הוא לא עושה כלום. הם רוצים להזיז אותם מכאן אבל לא נתנו להם כלום. איך הם היו יכולים להסכים לצאת מכאן? תראו איך הם גרים". לדבריה, המשטרה הגיעה לפנות בוקר כדי לפנותם, אבל לבני משפחתה אין מקום מגורים אחר.

"מדובר במשפחה משכילה", סיפרו קרובים על ההרוג. "עורכי דין ורופאים. ההרוג הוא מורה בבית ספר, אחיו מנהל בית ספר, אביו רופא. השוטרים סתם הגיבו בפאניקה. הם רצו להרתיע את האנשים כאן שיתפנו בלי כוח". עוד סיפרו כי "רוצים לבנות יישוב יהודי על האדמות האלה. הטרקטורים עוד חופרים כדי ליישר את הקרקע".

בסאן אבו אל קיען, היה אף הוא במקום. "קמתי להתפלל בשעה 05:30. סיימנו להתפלל וקיבלנו הודעה שכוחות באים להרוס. אבא שלי, האחים שלי ואני ביקשנו מהמשפחות להוציא את הרכוש היקר מהבית כי עומדים להרוס את הבתים. בשעות כאלה אנשים עדיין ישנים. רק מי שמתפלל ער".

(צילום: ynet)

הוא סיפר עוד: "המשטרה באה פתאום בלי אזהרה. דחפו אותי על הרצפה, וירו בי כדור ספוג ברגל. הדוד שלי שמדברים עליו כמחבל הוא מורה בית ספר. הוא אמר שהוא לא רוצה שייתנו לו מגרשים בשביל הבית. הוא היה באוטו בנסיעה רגילה ואותת. פתאום פתחו עליו באש מנשק חי. גם ירו ברכב משטרתי משלהם כי חשבו שזה אנחנו, רק כשראו פנס מהבהב הפסיקו לירות". הוא תהה איך "מורה בבית ספר הולך להרוג אנשים?", ולאחר מכן הוסיף: "אנחנו סגורים ביישוב ולא נותנים לנו לצאת. מי שמנסה לצאת יורים לעברו. איפה הדמוקרטיה?"

אך על פי המשטרה, הנהג הדורס הוא פעיל התנועה האיסלאמית הפלג הדרומי ונבחן קשר שלו גם לדאעש. "לוחמי משטרת ישראל הגיעו בשעת בוקר מוקדמת לשם אבטחת פעילות מנהל מקרקעי ישראל, לממש צו הריסה. זאת לאחר הידברות מקדימה בעניין פינוי דרי המקום. המחבל נוטרל על ידי הכוח המשטרתי". במשטרה קראו לאנשי המגזר הבדואי "להקיא מתוכו ניצנים של אידיאולוגיות קיצוניות שכל עניינן טרור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ככה מבינים למה מגרשים רק יהודים
שלמה | 18-01-2017 9:52
בעמונה עשרות פצועים יהודים, אף שוטר לא נפצע. בגוש קטיף אף שוטר ואף חייל לא נפגע. באום אל חראן, רק 5 פצועים בסה"כ ושוטר אחד נ-ה-ר-ג. בקיצור, אין לשלטון שליטה על הערביים