הרב רוזן: "מי שהתנפל עליי שוגה בהבנת הנקרא" - סרוגים

הרב רוזן: "מי שהתנפל עליי שוגה בהבנת הנקרא"

ראש מכון צומת פונה לשופטת מאיה הלר בעקבות הרשעתו של החייל אלאור אזריה, ומבהיר את דבריו אודות פרשת ילדי תימן

author-image
הרב רוזן: "מי שהתנפל עליי שוגה בהבנת הנקרא"

כב' השופטת: אנחנו במלחמה!

אני שייך למחצית העם לפחות שיצאו מזועזעים מהכרעת הדין שהקריאה השופטת הצבאית מאיה הלר לגורלו של אלאור עזריה, מחסל המחבל מחברון. אינני מתווכח עם עובדות, ולא עם זויות ירי, ולא עם גירסאות מפותלות ואפילו לא עם ערכי 'טוהר הנשק', שהם-הם כלי העבודה של השופטת. אני מתווכח עם  הפרקליטות המעונבת שסירבה לעיסקת טיעון (מתוך התקשורת) מתוך דבקות בדת המשפטולוגיה, ויקוב הדין את החיים. ואני מתווכח עם סמיות עיניה של השופטת החיה בבועת דת זו הלקוחה מפלנטה אחרת.

האם הגב' לא שמעה שאנחנו במלחמה? האם לא ידוע לה שזו סיטואציה מפחידה ומזויעה הגורמת לאיבוד שיקול דעת, וראויה לסלחנות לפחות דיעבדית? האם כבודה לא יודע שחלה מהפכה עולמית בחוקי המלחמה, לא מצד הטובים אלא מצד הרעים. המציאו נשק חדש שטרם נמצאה הגנה כנגדו: התאבדות! פצצות חיות המתות 'לשם שמים'. החפץ בחיים נרתע מנשק זה, ומתמלא בחרדה טבעית-קמאית. עובדות פשוטות אלו אינן כתובות, כנראה, בספרי המשפט. אני מבין, כב' השופטת, שאסור להרוג גם בסיטואציה מלחמתית את מי שכבול ואזוק. אבל, האם מותר לכבודה לאזוק ולכבול את ידי הלוחמים, בעיקר את רוחם, בעבותות משפטולוגיה? האם סיטואצית הפחד הקמאי לא ראויה למעט התחשבות, שנעדרה לחלוטין ממקבת הדין שלך?

ביום כתיבת השורות אירעה טרגדיית פיגוע המשאית בצוערי בה"ד 1 מול חומות ירושלים. דווח שהמחבל השטני לא הסתפק בדריסת 'הלוך' אלא סב על גלגליו לאחור והמשיך בדריסה נוספת. אצבעותיי רועדות לנוכח הדילמה שחולפת במוחי; אילו הייתי שם, או בניי או נכדיי הקצינים, האם הייתי יורה בנהג בין שני השלבים? בהבזק של שיקול דעת הייתי נמנע, בראותי באספקלריא מטושטשת את אצבעה המונפת של גב' הלר: "אסור! הפיגוע כבר מאחורינו!"

אני מודה, אין דרך למחוק את חוקי המלחמה, אבל יש שתי דרכים סלולות: עיסקת טיעון סבירה ו/או חנינה מהירה (בדילוג על שלב הערעור, המנציח את דת האבסורד).

אין ניצוץ של התחשבות? הכל חובה?

בהלכות המשפט העברי יש כלל הנחזה כאבסורדי, אך קולע היטב לפסיכולוגיית השפיטה. צוטט לעיל "סנהדרין שראו כולן לחובה – פוטרין אותו". הפרשנים מסבירים כי אם השופטים לא מצאו שום נקודת זכות, שום צד להקל (כעמדתה הקשוחה של השופטת דנן) – לפנינו משפט 'מכור', לא אמיתי! תכונת היסוד של שיפוט הוא יכולת לראות את הצד השני, וכפי שצוטט בראש המדור, להיות בעל יכולת "לטהר את השרץ". מי שחסרה סגולה זו – משפטה מעוקל.

משפטו של אלאור עזריה סיפק מצג חי של עשיית עול במשפט; שום מילת התחשבות.

הבהרה בקשר למדורי על 'ילדי תימן':

קבלתי מאות תגובות נזעמות, ולמעלה מכך, בטוקבקים, בדוא"ל ובמסרונים, על דבריי בשבוע שעבר בקשר לפרשת 'ילדי תימן'. מיעוטם טרחו להתווכח, רובם שפכו קיתונות של רותחין, וכולם לא קראו כראוי את דבריי;

לא כתבתי שלא נעלמו ילדים (להיפך, ציינתי כי כ-1,000 נעלמו); לא כתבתי שלא נקברו ילדים מבלי למסור דבר למשפחה (להפך), ולא כתבתי שלא נמסרו ילדים לאימוץ (להפך). ואפילו לא כתבתי שלא היה 'פשע מאורגן' של ארגוני מימסדי למסירת ילדים לאימוץ או 'לחינוך מחדש'. כל מה שכתבתי הוא שלא נמצאה עדות שהיה קשר חשאי ומאורגן לכך, ולפיכך נגולה אבן מלבי. כל מי שמצא מקום להתנפל עלי שוגה בהבנת הנקרא.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
אין לי אלא לתמוך ברב רוזן אפילו מבלי להכנס לגוף הטיעוני
שלמה | 11-01-2017 9:35
פשוט מאד.רב ומנהיג רוחני שמביא את דבריו מנמק אותם חייבים להשמע בלהט הוויכוח העצום שמתנהל בתקופה זאת בכל הנושאים הבוערים בכלל ובנושאים המובאים בפרט!! אפשר להתווכח עם הרב לגופם של דברים אבל בשום פנים ואופן לגופו של הרב. הרב רוזן לטעמי משמש כפה ומגדלור להרבה אנשים וכותב את דבריו באומץ ביושר וביושרה מתוך האמת העמוקה שלו ומתוך דעת תורה.יישר חילו לאורייתא.
משמש מגדלור לאנשי המזרחי וגם זה לא בטוח כבר.....
דודי | 18-06-2017 23:48
בושה. בושה . בושה. איפה דרך ארץ, ככה מכפישים עדה שלמה. מי אתה בכלל? טרחת לברר? מחית פעם על המעשה. אקמצא ובר קמצא חרב ירושלם על מה חרב? על שישבו חכמים ולא מיחו.... במקום שישב בשקט הרוזן הזה. עוד יש לו מה לדבר.... היום אי אפשר להיות רוזן רק בגלל העור הלבן.....
גם הרב רוזן תקף מבלי להכנס לטיעונים .פשוט נהנה מהעלילה
איזה תומך מוזר... | 11-01-2017 15:25
אתה סומך עליו מבלי לקרוא
לוגיקן | 11-01-2017 12:00
ואז עוד אומר שהעיקר שהוא מביא טיעונים? מה עוזר שיש טיעונים אם אתה מחליט בלי לקרוא אותם?
הרב רוזן מיתמם. הבנו היטב את דבריו
יהודה | 11-01-2017 11:10
הוא אמר שלא נמצאה הוכחה שהיה קשר מאורגן. נו? אז מה הוא רוצה שנבין מדבריו????? תחשוב שאומר לך "לא נמצאה הוכחה להשמדת 6 מיליון בשואה" נו? מה אז תבין מדבריי? אנחנו לא טיפשים, הבנו היטב את דבריו, הוא בן של מנהל מעברה ופקיד בכיר במשרד הפנים באותן שנים שחטפו ילדים, אז הוא רוצה לטהר את השרץ! בושה וחרפה!!!
2
כן כתבת שהתימנים העלילו,כן התנפלת על האומללים כמוצא שלל
שלום | 11-01-2017 10:52
3
היתממות. הבנו היטב את דבריך
יהודה | 11-01-2017 11:08
אתה רק אמרת שלא נמצאה הוכחה שהיה קשר מאורגן. נו? אז מה אתה רוצה שנבין מדבריך????? תחשוב שאומר לך "לא נמצאה הוכחה להשמדת 6 מיליון בשואה" נו? מה אז תבין מדבריי? אנחנו לא טיפשים, הבנו היטב את דבריך, אתה בן של מנהל מעברה ופקיד בכיר במשרד הפנים באותן שנים שחטפו ילדים, אז אתה רוצה לטהר את השרץ! בושה וחרפה!!!
4
תגובה לרב רוזן
לילך | 11-01-2017 11:25
ועכשיו אתה גם מזלזל באינטלגנציה של מאות קוראים. המסר היה ברור ביותר, שחור על גבי לבן.. אבל יותר מזה, המסר שנכתב בין השורות...
5
מעניין למה נגולה אבן מליבך
יאיר | 11-01-2017 13:51
ספר לנו מדוע העניין כל כך בנפשך... מוזר למדיי...
6
רצחו את הרב עוזי משולם וטייחו את ההוכחות לחטיפה ולשמד
אוריאל לוי | 11-01-2017 13:58
הרב רוזן, הפשע השטני של חטיפת ומכירת התינוקות וההעברה על שמד ייזכר לדיראון עולם. לרב עוזי משולם לא נתנו להעיד ולספר את ההוכחות. אלפי אישורי פטירה התקבלו כאילו באמת היה פטירה. הכל היה מטוייח, ואת הרב עוזי משולם רצחו. דאגו לטייח ולהסתיר הכל ולדאוג שלא יהיו הוכחות לפעילות המאורגנת של החטיפה והשמד, ועכשיו אתה מספר לנו שאין הוכחו. הבעיה שמי שלא סובל באמת, גם אם הוא צדיק כמוך, אינו מסוגל להבין את השואה של השני.
7
זו לא הפעם הראשונה
לרב רוזן | 11-01-2017 14:48
איש חכם אמר פעם מה שאני לא מצליח להסביר לסייס שלי אני בעצמי לא מבין ואידך זיל גמור
8
רוזן - צואה ציונית מהלכת
בני | 20-06-2017 11:15
לאבא שלך קוראים היטלר?