בעקבות דבריו: צ'ארלי אזריה במתקפה על יעלון - סרוגים

בעקבות דבריו: צ'ארלי אזריה במתקפה על יעלון

צ'ארלי אזריה, אביו של החייל הלוחם, אלאור אזריה, תוקף בחריפות את שר הבטחון לשעבר, משה יעלון, ומאשים אותו בסילוף העובדות

בעקבות דבריו: צ'ארלי אזריה במתקפה על יעלון
  (צילום: פלאש90)

צ'ארלי אזריה, אביו של החייל הלוחם, אלאור אזריה, תוקף בחריפות את שר הבטחון לשעבר, משה יעלון, ומאשים אותו בסילוף העובדות.

דבריו של אזריה מגיעים יומיים לאחר פרסום דבריו של יעלון ב'סרוגים' לפיהם אזריה הוא חייל שסרח ולא גיבור.

בדבריו, שהובאו באתר 'מעריב און ליין', אמר אזריה: "יעלון, שחרץ למעשה את דינו של אלאור אזריה, ממשיך לסלף את העובדות ודבק באגדת 11 הדקות. תגובתו של הלוחם לסכנה הברורה והמיידית ארכה שלוש שניות בדיוק. לאחר שהתפנה מפינוי חברו שנדקר, הבחין בכך שהמחבל חי ובועט, דרך את נשקו ב-90 מעלות וירה באופן מבוקר על מנת לנטרל את הסכנה. הדבר ארך, כאמור, שלוש שניות בדיוק".

אביו של אזריה הוסיף ואמר כי "יעלון הוא האחרון שיכול לדבר על ערכים. המושג הנשגב 'מפקד' מושתת, בראש וראשונה על אחריות ומנהיגות. יעלון הסיר מעליו את האחריות ובחר לנטוש חייל בשדה הקרב. מוטב לו שלא יתהדר בערכים שאינם מנת חלקו".

ביום רביעי האחרון, בשיחה עם תלמידי כיתות יב' במסגרת סדרת הרצאות של אישים משפיעים במסע "שירות משמעותי בצה"ל ובחברה הישראלית "שמקיימת התנועה הקיבוצית מידי שנה, התייחס יעלון בין היתר לפרשת החייל הלוחם אלאור אזריה.

נתניהו עבר צד

"הפוליטיקאים זיהו את הפרשה כהזדמנות", אמר יעלון. "הכריזו פתאום שהחייל גיבור והתחילו להפיץ כל מיני שמועות בהתחלה נגד ראש הממשלה, נגדי ונגד הרמטכ"ל. אח"כ לצערי רה"מ עבר צד והחליט לחבק את המשפחה והחייל. זהו עניינו, לא ענייני. אני החלטתי לתת גב למפקדים ונותרתי לבד במלחמה זו. לכל הדרג הפיקודי היה ברור שזה מעשה שלא ייעשה. המפקדים הם שצריכים לקבוע את נהלי פתיחת באש ולא פוליטיקאים כמו חזן וליברמן".

צה"ל בלי ערכים יראה בסוף כמו דאע"ש

יעלון הוסיף ואמר כי "צה"ל הוא צבא שאם יאבד את הערכים הבסיסיים שלו ואת התוקף המוסרי- בסוף הוא עלול להיראות כמו דאע"ש. על זה צריך להגן מכל דבר אחר. צריך לדעת לנצח במלחמות אבל גם להישאר בני אדם. זה מה שאני מאמין, הפוליטיקה לצערי מושכת את זה לכיוון אחר".

"שרים התחילו לשחק משחקים"

בנושא פינוי עמונה וחוק ההסדרה אמר יעלון: "אף ממשלה לא אישרה אותה (את עמונה; ג"ע). היה ברור לחלוטין שהם (תושבי עמונה; ג"ע) צריכים להתפנות משם. במקום שראש הממשלה והשרים יגידו בצורה ברורה שאין ברירה וימצאו להם תחליף, הם התחילו לשחק משחקים. משם זה נזרק לבג"ץ וגם אותו תקפו. הכי חמור זה שהולכים לחוקק חוק שהוא בלתי חוקתי".

"חוק ההסדרה הוא התנהלות מדינית חסרת אחריות. חלק מלקבל אחריות זה לקבל החלטות לא נעימות מול קהל הבוחרים שלך. הרוח הרעה הזו היא שהביאה עלינו את החלטת מועצת הביטחון לצערי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יעלון אני בז לך, אתה טיפש ואל תחשוב לרגע שיש לך
חוץ משטויות , סתום תפה קצת | 01-01-2017 0:35
יעלון , אתה כל כך שמאלני חשוך, אתם השמאל נמאסתם , אין לנו זמן לבזבז זמן בלקרא אץ השטויות שלכם כל פעם מחדש, לכן אנא ממך חפש לך את אשתך ותחפור לה עם השטויות שלך