נאמני תורה ועבודה, איפה הנאמנות שלכם? - סרוגים

נאמני תורה ועבודה, איפה הנאמנות שלכם?

נאמני תורה ועבודה? למה נתונה נאמנותם? למי שתוקף בחריפות שלא היתה דוגמתה את הרב הראשי או למי שיצא להגנתו. הרב חיים שרייבר על התגובה לביזוי הראשון לציון

author-image
נאמני תורה ועבודה, איפה הנאמנות שלכם?

כשזבוב קצוץ כנפיים מצטרף לעזור לנשר הגדול זה מעורר גיחוך. ואני, אפילו לזבוב כזה לא נדמיתי אל מול הראשון לציון הרב יצחק יוסף. אז למה לי להכניס ראשי אל הקלחת? פשוט כי אי אפשר לידום.

אדגיש קודם מה לא באתי לומר. לא באתי למחות על דברי ח"כ אליעזר שטרן, שדבריו המופרכים לא צריכים הזמה. כל מי שנגע במעט בלימוד ההלכה משתומם למול האבסורד שבדברי הח"כ. אני מנסה ללמד עליו זכות ולומר שהוא פשוט לא למד ולכן לא מבין. אמנם זו טיפשות גדולה לדבר על נושא בלי ללמוד אותו, אך אם הוא למד הלכה בחייו, ופגש את גדלותו של הראשון לציון, ובכל זאת מדבר כך, זו אינה טיפשות אלא רשעות. בין כך ובין כך שזו גסות רוח.

גם אל תוך המחלוקת ההלכתית שבין הראשון לציון ובין הרה"ג הרב אוריאל לביא לא אכנס. שני תלמידי חכמים המתנצחים בהלכה, אינו דבר חדש בעם ישראל, ואני לא ראוי להכניס ראשי אל המחלוקת.

איפה הנאמנות שלכם?

בתוך כל הקלחת הזו , צדו את עיני דברים שנכתבו על ידי אחד מאנשי תנועת נאמני תורה ועבודה. על מה הוא מלין? על כך שדיינים שיצאו להגנתו של הרב יוסף, ותקפו את חבר הכנסת שטרן לא פעלו כשורה כיוון שהם עובדי מדינה ועליהם לכבדו.

שפשפתי את עיני וקראתי שוב. איך יתכן? נאמני תורה ועבודה? למה נתונה נאמנותם? למי שתוקף בחריפות שלא היתה דוגמתה את הרב הראשי או למי שיצא להגנתו. על כבוד הראשון לציון (שגם הוא במקרה עובד מדינה..) לא מחו, ועל כבוד ח"כ שדבריו מעלים קבס בלב כל מי שיראת שמים רק נגעה בליבו, כן מוחים?

נזכיר את דברי הרמב"ם בהלכות תלמוד תורה: עון גדול הוא לבזות את החכמים או לשנאותן. לא חרבה ירושלים עד שבזו בה תלמידי חכמים שנאמר "ויהיו מלעיבים במלאכי האלהים ובוזים דבריו ומתעתעים בנביאיו". כלומר בוזים מלמדי דבריו. וכן זה שאמרה תורה  "אם בחקותי תמאסו" מלמדי חקותי תמאסו. וכל המבזה את החכמים אין לו חלק לעולם הבא והרי הוא בכלל  "כי דבר ה' בזה": אע"פ שהמבזה את החכמים אין לו חלק לעוה"ב אם באו עדים שבזהו אפילו בדברים חייב נידוי ומנדין אותו בית דין ברבים" (פרק ו' הלכה י-י"ב)

יתכבדו נא נאמני תורה ועבודה, ויחזרו לנאמנות הראשונה, הבסיסית, לתורת משה רבינו לפני הנאמנות לדברים אחרים.

==

הרב חיים שרייבר הוא מרבני דרך אמונה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
להיתמם זה אחלה
אלי | 27-12-2016 15:17
אלעזר שטרן לא בא לפסוק הלכה. הוא בא למחות על ביטול פסק הלכה שכבר נפסק לאשה שכבר הותרה לכל אדם. איפה נשמע דבר כזה שיאסרו אותה שוב ללא נתונים הלכתיים חדשים אלא רק כי הרב הראשי מחמיר יותר. הרב שרייבר אתה חי בהזיה. לא משנה מי יהיה הרב הראשי אתה תגן עליו בחירוף נפש, כי אתה הוזה שיש לנו רבנות ראשית כמו שהרב קוק רצה. לא צריך את שטרן, יש לנו את עדותו של הרב חיים אמסלם שאמר ששטרן צודק במאה אחוז.
קשוט עצמך
הצרצר | 27-12-2016 17:56
הרי גם אתה מבין מי קרוב יותר לרצונו של הרב קוק אתה או הרב שריבר .מר שטרן או הרב הראשי .. ולכן השתיקה יפה לשכמותך
חיים אמסלם כבר לא מתפקד הוא מבולבל
| 27-12-2016 17:25
2
היום הרב אברהם יוסף יצא שוב בגסות נגד רבני הציונות הדתי
אליהו בן חור | 27-12-2016 15:18
איפה התגובה של הרב חיים שרייבר?!
3
מה נאמנות . למי נאמנות ? קרן החדשה לישראל כסף כסף אין נאמנות
| 27-12-2016 15:32
4
הרב של דרעי
| 27-12-2016 20:46
מי שהראה למצלמה שהוזמנה על ידו ,את הפתק שהוא משלשל לקלפי,הוא רב של המפלגה הזאת שהוא הצביע לה,ולא רב ראשי. ש"ס של דרעי
5
נאמנים לתורת סטאלין לחם עבודה
| 28-12-2016 18:16
הקרבה שלהם לרפורמים מוכחת. וזה גם ללא קשר לקרבת דם של חלק מבכירי העמותה.
6
תסתכלו על מצחו של הרב שרייבר - אור תורה זורח שם
ניסן | 28-12-2016 18:18
וכל מי שלא חושב כמוהו רפורמי מהקרן החדשה