הסערה הבאה של נשות הכותל: נר חנוכה בעזרת הנשים

הסערה הבאה של נשות הכותל: נר חנוכה בעזרת הנשים

​בשל התנגדותו של רב הכותל ​לקיים טקס הדלקת נרות חנוכה ממלכתי ​ גם בעזרת הנשים, יקיימו מחר נשות הכותל טקס חגיגי משלהן בעזרת הנשים, שיכלול הדלקת עשרות חנוכיות אישיות שיביאו איתן המשתתפות מכל רחבי הארץ

author-image
נשות הכותל: נדליק נר חנוכה בעזרת הנשים
  הדלקת הנרות בעזרת הנשים בכותל בשנה שעברה (צילום: דניאל שטרית)

בשל התנגדותו של רב הכותל לקיים טקס הדלקת נרות חנוכה ממלכתי  גם בעזרת הנשים, יקיימו מחר (ג') נשות הכותל טקס חגיגי משלהן בעזרת הנשים, שיכלול הדלקת עשרות חנוכיות אישיות שיביאו איתן המשתתפות מכל רחבי הארץ.

הטקס הממלכתי של הדלקת נרות חנוכה בכותל מתקיים בעזרת הגברים מדי יום במהלך שמונת ימי החנוכה, במקום בו אין גישה לנשים. טקסים נוספים מתקיימים בשני מוקדים נוספים בכותל: על מרפסת ישיבת האידרא ובמנהרות הכותל. בשלושת הטקסים, גברים בלבד מתכבדים בהדלקת הנרות, ביניהם: רוה"מ, שרים, ח"כים, ראש עיריית ירושלים, רבנים ועוד. נשות הכותל מציינות כי מעולם לא התכבדה אשה בהדלקת נרות חנוכה במסגרת הטקסים הללו.

בשנה שעברה התנהל פולמוס סביב טקס הדלקת נרות החנוכה בכותל, במסגרתו פנו נשות הכותל ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה למנוע הדרת נשים מטקסי הדלקת נרות החנוכה הממלכתיים, המתקיימים בכותל על טהרת הגברים בלבד, כשנשים אינן נוטלות בהם חלק. בעקבות פנייתן, הנחתה המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, את רב הכותל לפעול לשילובן ולהשתתפותן הפעילה של נשים בהדלקת הנרות עצמה במסגרת טקסי הדלקת הנרות הממלכתיים המתוכננים בחג החנוכה.

_DAN5236

הדלקת הנרות בעזרת הנשים בכותל בשנה שעברה (צילום: דניאל שטרית)

בתגובה הודיע רב הכותל כי הטקס המרכזי יתקיים כמו בשנים עברו בעזרת הגברים, טקס בעזרת הנשים לא יתקיים כלל וכלל, וטקס בהשתתפות נשים יתקיים במרפסת ישיבת האידרא המרוחקת מרחבת הכותל. לאור זאת, יזמו נשות הכותל פניות ישירות לנשות ולאנשי ציבור, המוזמנים מדי שנה להדלקת הנרות בטקסים הללו, וקראו להם להחרים אותם כל עוד נשים לא נוטלות בהם חלק פעיל או מקיימות טקס מקביל בעזרת הנשים. רבים מהם ביטלו את השתתפותם.

השרה גילה גמליאל וחה"כ ציפי לבני היו היחידות שהשתתפו בטקס צדדי זה. אולם, הן לא כובדו בהדלקת נר או באמירת הברכה, אלא הסתפקו בהדלקת הגפרור, כשגבר הדליק את הנרות וברך עליהם.

נשות הכותל מצדן לא וויתרו על המצווה וקיימו בעזרת הנשים בכותל טקס הדלקת נר ראשון של חנוכה, עם עשרות חנוכיות שהנשים נשאו והביאו מבתיהן. חנוכייה גדולה שביקשו להביא איתן לטקס, הוכנסה למתחם רק לאחר עימות עם המאבטחים והתערבותה של ח"כ קסניה סבטלובה מהמחנה הציוני. בחנוכה לפני שנתיים קיימו נשות הכותל טקס הדלקת נר שלישי של חנוכה בעזרת הנשים בכותל בהשתתפות חברות הכנסת מיכל רוזין ותמר זנדברג ממרצ.

 

מחר יקיימו נשות הכותל את ההדלקה העצמאית בעזרת הנשים בשעה 18:30.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
להילחם על הרצון לפומביות רוחניות ולו במחיר סיכסוך והגברת השינאה בעם ישראל מפקיע את הצידוק לקיום של התנועה שלהן.
| 26-12-2016 17:51
2
הייתי חושבת שבחנוכה "נשות הכותל" תתחבאנה
חחחחח | 16-12-2019 16:05
ותסתתרנה מרוב בושה. הרי הן בדיוק מייצגות את מי שפעל להשכיחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך. (ענת הופמן יור הארגון הרי מתגאה בכך שהיא נלחמת נגד שבת קודש, בעד התבוללות חלילה, וכו').