אוטוטו חנוכה: מנצחים כמו המכבים וזוכים לשחק עם מכבי תל אביב

אוטוטו חנוכה: מנצחים כמו המכבים וזוכים לשחק עם מכבי תל אביב

בית א' מייצב את עצמו כנוקשה במיוחד וכל הקבוצות מחכות למעידה הקטנה של הבחורים מהגבעה. קרני שומרון נוסקת למעלה ונצמדת לסגניות. אבל, רגע, תראו מי ניצחה את משחקי הכס של בית ב. תקציר המשחקים ומה שקורה בחנוכה ואיך זה קשור למכבי תל אביב?

22.12.16 23:52  כ"ב בכסלו תשעז
מכבי ת"א מגיעה לביקור בליגת הישיבות
  משחק חשוב למאבק על התואר בבית א'. קרנ"ש-כפר סבא

רגע לפני החנוכה, המחזור הרביעי ממשיך בסערה כאשר הקבוצות יזכו למנוחה לקראת המשך המשחקים. אבל רגע נעצור לדבר על המהלך המיוחד שקורה כאן.

ליגת הישיבות התיכוניות, מבית היוצר "אפיק" – לקידום הספורט במגזר הדתי, משלבת בתוכה לא רק ערכים שבאים לידי ביטוי על המגרש. ספורטאי אמיתי בליגה המיוחדת לוקח את מה שנעשה על המגרש ומשלב זאת עם משפחתו, חבריו והקהילה.

תמונה11

תמונה12

חושבים ששכחנו לסקר?

בית א' נועל את המחזור הרביעי

אכן, ממרומי בית א' יושבת לה הקבוצה מגבעת שמואל עם נתון מושלם בדמות 4 נצחונות ב4 משחקים. אבל גם היא יודעת, שהסגניות שלה רק מחכות למעידה קלה והן יזכו לכתר היוקרתי של ראשות בית א' הקשוח במיוחד. ועוד איזה סגניות: כפר הרא"ה, כפר גנים וקריית הרצוג – 3 קבוצות שמעדו רק פעם אחת העונה, והן לא יתנו לזה לקרות שוב.

אכן, שום דבר לא בטוח בבית א', וגם פער הנקודות בין הקבוצות בהמשך הטבלה צמוד מתמיד. כל אחת יכולה להתרומם ברגע ולעוט על הכתר הזמני של הבחורים מהגבעה.

ישיבת השומרון, קרני שומרון – תורה ומדע בכפר, כפר סבא 41-68

שתי הנבחרות מגיעות אל המשחק אחרי פתיחה לא טובה של הליגה, כאשר הבחורים מכפר סבא שמראים פייט על המגרש עדיין לא תרגמו את המאבק לידי נצחון. קרנ"ש, הקבוצה המארחת מגיעה לאחר ניצחון בודד ב3 משחקים בידיעה שרק ניצחון ישאיר אותה בדרך אל התואר.

המשחק אתמול (רביעי) נפתח באולם המקפיא של הבחורים מקרנ"ש רגע לפני הפגרה. כבר בתחילה הקבוצה מקרני שומרון הראתה שתם עידן נצחונות החוץ בליגה, לפחות לא על חשבונה. מטווח שלשות של אדלר, השחקן המקומי, עם מסירות לחבריו לנבחרת, וקרנ"ש מתחילה לפתוח פער.

הקבוצה המארחת הראתה משחק קבוצתי במיוחד והם באו עם תכנית מסודרת. הבחורים מכפר סבא, שבדרך-כלל מביאים את הנשמה על המגרש, לא התכוונו לוותר. לחץ על כל המגרש והם מצליחים להוריד את היתרון ל10 נק' בלבד.

אבל הבחורים מהשומרון כבר הסתכלו על הטבלה, כאשר ניצחון מקפיץ אותם למקום החמישי, ולא נתנו למשחק לחמוק להם. משחק טוב של יוסף יעיש – והם שומרים על הבית עם ניצחון חשוב להמשך. הבחורים מכפר סבא שמביאים פייט רציני, יקחו את הפגרה לשם צבירת כוחות, ובליגה כמו שלנו כל מהפך יכול להתרחש ברגע. אנחנו נחכה לראות אותם.

ישיבת אמי"ת כפר גנים – ישיבת צביה פ"ת 31-74

כמו כל דרבי, היצרים עולים והעיר כולה מתחלקת בין שני מחנות. הפעם, בליגת הישיבות, כולם חברים ועם רוח ספורטיבית לא-רגילה, אבל על המגרש…זה כבר סיפור אחר. הבחורים מצביה מגיעים למשחק אחרי 3 הפסדים רצופים, ואילו הקבוצה מכפר גנים מסתכלת לטבלה למעלה.

ומה קורה שם למעלה? הקבוצה מכפר גנים יודעת שניצחון יקר יהפוך אותה לאחת משלושת הסגניות של הקבוצה מגבעת שמואל. הבחורים מצביה בטח לא יתנו להם לקחת את זה בקלות.

המשחק נפתח בצורה מבולבלת עבור שתי הנבחרות, הדרבי נותן את אותותיו והמעמד משחק תפקיד חשוב. שחקני שתי הקבוצות איבדו הרבה כדורים ונראה היה שאנחנו הולכים למשחק שיהיה קשה מאד להכריע.

הקבוצה הראשונה שנכנסה למשחק הייתה המקומית שהחלה ללחוץ על כל המגרש, ותוך כדי ניצלו את איבודי הכדור של האורחת לסלים קלים. הפער בנקודות לא איחר לבוא, והשחקן המוכשר הראל דויטש הוביל את נבחרתו להגדלת היתרון. הבחור המוכשר צלף 25 נק', ולא נתן לבחורים לצביה לחזור למשחק עד הסוף.

בית א' ננעל לאחר 4 מחזורים, כאשר כפר גנים וקרנ"ש שומרות על הבית. הניצחון על צביה פ"ת הקפיץ את כפר גנים היישר אל המקום השלישי כאשר היא חולקת את הסגניות עם כפר הרא"ה וקרית הרצוג. אחרי 4 מחזורים אפשר להגיד שבבית א' יש לא מעט שחקנים מאד מוכשרים והנבחרות, כולן, מראות משחקים ברמה גבוהה עם מאבקים עד הסוף.

בית ב' – בית החלומות שבו הכל יכול לקרות

ישנם בתים שהם נוקשים במיוחד, כמו בית א' – רגע אחד מצמצת ואתה נופל. אבל בית ב', הוא ההיפך המוחלט מ"בית המוות". המשחקים מותחים? כן, צמודים? כן, מורטי עצבים? כן, אבל – המהפכים שם כל כך לא רגילים עד שאף כתב ספורט לא יכול לחזות מראש כלום. באמת.

בבית א' הבחורים מהגבעה יודעים שהכל תלוי בהם, אבל בבית ב'? לפני רגע חשבנו שמשחק העונה יהיה בין הבחורים מעמיחי רחובות לקבוצה ממודיעין, אבל תראו מי פתאום החליטה לקחת את גורלה בידה וניצחה במשחקי הכס?

אולם חדש מהניילונים לשליטה החדשה של בית ב'

ישיבת נווה הרצוג, אשדוד – ישיבת צביה לוד 30-40

הבחורים מאשדוד הגיעו במצב רוח מרומם אחרי שני נצחונות רצופים, כאשר "על הנייר" המשחק מול הבחורים מלוד לא אמור להיות קשה. אבל מי שעוקב יודע שהבחורים מלוד הם סופר-קשוחים. בקיצור, המשחק הפשוט הפך למוקש רציני, ממש ככה.

לקבוצה הדרומית חיכתה הפתעה עם משחק הגנתי מעולה של הבחורים מלוד. השמירה האגרסיבית והטירוף בילבלו את הקבוצה המארחת. התכנית ההגנתית והמסודרת הצליחה והכדורים של אשדוד פשוט לא נכנסו. ברוכים הבאים למשחק צמוד.

אבל נווה הרצוג בסופו של דבר התעשתה יחד עם שחקן הפנים שלה חי כרמי שהציג חסימות חשובות בהגנה, וסלים חשובים בהתקפה, והניצחון נשאר בבית: 40-30. הבחורים מלוד אחרי 4 הפסדים במחזור הרביעי, אבל איזה פייט! אין ספק שהפגרה הגיעה עבורם בזמן ועם הגנה כזו, מי יצליח לקלוע עליהם.

אבל רגע, הניצחון של אשדוד הקפיץ אותם לראשות הטבלה עם 7 נקודות. נכון, לקבוצות מרחובות ומודיעין יש משחקים חסרים, אבל פתאום הלחץ עליהם ולא על אשדוד.

מי זוכר בכלל את ההפסד שלה למודיעין בתחילת העונה, תראו למשל את הנתונים שלה: לאחר 4 מחזורים נווה הרצוג עם 252 נק' בהתקפה לעומת 178 שספגה. קשה להשוות זאת לקבוצות אחרות בבית ב' כי ישנם הרבה משחקים חסרים, בואו נקפוץ רגע לבית א'.

עם אותו מס' נקודות ויחס נצחונות-הפסדים, הקבוצה מקרית הרצוג בני ברק (כוכבת משחק העונה הקודם) קולעת פחות (231) וסופגת יותר (210), ככה הבחורים מכפר גנים קלעו פחות (212) וספגו כמעט אותו דבר (173), ותראו אפילו את הקבוצה מכפר הרא"ה שמסתמנת כיריבה הקשוחה ביותר של גב"ש, אמנם ספגה פחות (149) אבל קלעה הרבה פחות (203).

ראשת בית ב' עם קצב התקפי ומשחק הגנתי מעולה, נעים להכיר: נווה הרצוג מאשדוד. אחרי הפגרה יימשכו המשחקים החסרים ואז נוכל לראות אם העלייה הייתה זמנית או שהם באו כדי להישאר. בית החלומות כבר אמרנו?

ישיבת הדרום רחובות – ישיבת אדר"ת בת ים 28-51

בבית א' ראינו דרבי לתפארת, ואנחנו עדיין מחכים לדרבי הרחובותי. שתי הקבוצות הרחובותיות הולכות צמוד עד הסוף ומסיימות את המחזור עם אותו מספר נקודות שרק הפרש סלים מפריד ביניהם. עם משחק חסר, שתי הקבוצות יכולות להשיג את המקום הראשון.

בחזרה למשחק: הקבוצה המקומית מגיעה  אחרי שני ניצחונות רצופים, ואילו הבחורים מבת ים עם ניצחון בודד בשלושה משחקים. מרכז הטבלה של בית ב' בוער וכל ניצחון במשחק מקפיץ את האחת קדימה במעלה אל הטבלה. בית ב' עם משחקים חסרים אז שימו לב.

במחזור הזה ישנו שינוי מגמה חיובי: נגמרו ניצחונות החוץ בליגה והקבוצות שומרות על הבתים מול הקהל המקומי. ישיבת הדרום לא התכוונה לעצור את הרצף ופתחה את המחצית הראשונה בסערה. ניכר שבעל הבית נמצא וישיבת הדרום הייתה בכל מקום על המגרש.

המאמן הבת ימי לא הכניס את כוכב הקבוצה, שהם יפרח, והבחורים מרחובות ניצלו זאת היטב להגדלת הפער.

במחצית השנייה יפרח כבר נכנס לחמישייה והמשחק החל לשנות את פניו. הבחורים מאדר"ת נגסו בהפרש וניצלו את החילופים של מאמן הדרום שהביא מנוחה לשחקני המפתח שלו. אבל זה כבר היה מאוחר מדי.

ברבע הרביעי ישיבת הדרום עלו עם החמישייה החזקה והגדילו את היתרון עד תוצאת הסיום. 51-28.

הבחורים מאדר"ת מתייצבים במרכז הטבלה עם משחק עודף, במקום הרביעי המכובד. הקבוצה תנצל את הפגרה לעבוד חזק על ההגנה, כאשר היא ספגה ב4 מחזורים 226 נק'. כדי לטפס במעלה ליגת הישיבות – ההגנה היא הדבר החשוב ביותר.

ישיבת הדרום קפצה למקום השלישי ואחרי 3 מחזורים היא הקבוצה שסופגת הכי מעט בבית ב' (94). אבל במחזור הזה יש קבוצה אחת שעשתה לנו את השבוע והיא נווה הרצוג עם נתונים מרשימים ובראש בית ב'. כן, אנחנו יודעים מה אחרים אומרים: עד שמודיעין לא משלימה את המשחקים אין על מה לדבר, וכזכור מודיעין ניצחה את נווה הרצוג…

חברת אפיק – יוזמה של אראלי פלאח וטל כהן, לקידום הספורט במגזר הדתי. הפרויקט הראשון: ליגת הישיבות התיכוניות בכדורסל,יצא לדרך ואתם מוזמנים לעקוב, לחוות, ולהיות חלק מהשינוי שעתיד להתחולל בעתיד הספורט בישראל ובמגזר הדתי. 

או פשוט תפרגנו להם בפייסבוק! לחץ כאן

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו