מעל גזר הדין שיינתן היום במשפטו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב, ימשיך כנראה לרחף לנצח סימן שאלה. האם באמת האקס-אזרח מספר אחד של מדינת ישראל, ביצע שני מעשי אונס קשים וסדרה ארוכה של עבירות מין? ברור לחלוטין כי התנהלותו של האיש עם נשים ראויה לכל גינוי. ברור לחלוטין שהייתה זו התנהלות אלימה ומטרידנית שאין עליה כל סליחה ומחילה והיא ראויה להוקעה חריפה לעין השמש.
אולם קשה שלא להימלט מהתחושה או החשד, שהייתה כאן גם השתלשלות מקרים חריגה, שבגללה, ולמען אינטרס ציבורי כזה או אחר, החליטה מערכת המשפט להחמיר איתו באופן לא מידתי.
התחושה המעיקה הזו נובעת מכך שבמדינת ישראל כיום, השיח המגדרי התדרדר להתלהמות פוליטית שבה אין אפור – הכול או שחור או לבן. כלומר, או שאדם הוא חיית טרף הפוגעת בנשים באופן הכי חמור על כל צעד ושעל, או שמדובר במלאך של פוליטיקלי קורקט, שירד מהשמיים עם הילה של טוהר המלווה את כל תנועותיו.
את האפשרות שמדובר בעבירות פחות חמורות מאונס, עבירות של הטרדות מינית, העדיפו כלי התקשורת, ציבור הנשים, תנועות הנשים ובסופו של יום גם שלושת שופטי בית המשפט המחוזי, לא לראות כאופציה. אגב, זוהי התנהלות שמאפיינת לא רק את השיח המגדרי בישראל אלא את כל המאבקים להם אנו נחשפים בשנים האחרונות.
דוגמא נוספת: הסערה סביב הערותיו של הזמר יהורם גאון על רמתו הירודה של הפופ המזרחי העממי. את אף אחד לא עניינה העובדה כי גאון בעצמו הוא יוצא טורקיה, ושנשא בגאון במשך שנים רבות, כמעט לבדו, את הזמר המזרחי על כתפיו ומגרונו. כל השיח סביב התבטאותו התמקד בשאלה הלנו הוא או לצרינו, האם גאון שייך למחנה נאמני הזמר המזרחי, כולל גווניו הנחותים ביותר, או שהוא בוגד במוצאו ו"השתאכנז" רחמנא ליצלן.
מעבר לאלימות המילולית ולמלחמתיות המיותרת ששיח כזה מייצר, מדובר בהתנהגות שבסופו של דבר עלולה לחזור כבומרנג אל מי שדוגל בה. ובמקרה של קצב, אל הקבוצות הפמיניסטיות הנלחמות לשוויון הנשים. הרי לא רחוק היום שבו מעסיק יחשוש להעסיק אשה שמא יואשם שפיטר אותה בגלל שהיא בהריון או ייתבע לדין בגלל הערה מטופשת שבו במקום תהפוך אותו למטריד נשים ולבעל תיק פלילי.
הנטייה להפוך כל מערכת יחסים של נשים וגברים למשהו בעל פוטנציאל של הרס, פגיעה ואלימות כלפי הצד הנשי, עלולה לעקר את האינטראקציה הפורה בעבודה משותפת, יצירה משותפת, עסקים משותפים, בין המינים. מבחינה זו אגב, עוד יתברר שאין הבדל בין הקבוצות החרדיות האולטרה שמרניות, שיוצרות נתק מכוון ומוחלט בין נשים לגברים, לבין ארגוני הפמיניסטיות. בשני המקרים, אמנם מסיבות שונות, מדובר בהשקפות עולם פסימיות הרואות בכל מפגש בין המינים, משהו שיש בו, או עלול להיות בו, חטא.
מה דעתך בנושא?
6 תגובות
0 דיונים
אהרון שנפלד
איני יודע אם קצב הוא זכאי או אשם .מה שברור הוא כי משפט צדק לא היה כאן נקודה. דוד קלמן מדבר על השופטים אך גם הם בני אדם והיה כאן...
איני יודע אם קצב הוא זכאי או אשם .מה שברור הוא כי משפט צדק לא היה כאן נקודה. דוד קלמן מדבר על השופטים אך גם הם בני אדם והיה כאן משחקי כבוד אינטרסים והרבה לחץ תקשורתי והדברים ברורים והיטיבו להגיד אותם שופטי העליון עצמם אדמונד לוי ורובינשטיין ובמיוחד המשנה בדימוס חשין. הערה נוספת כלפיי אירגוני הנשים לטעמי אתם גזעניות למה? היות ובאופן אוטומטי התייצבתם לטובת הנשים עוד לפני שקצב הואשם .אתם עושים זאת כל הזמן וזה בעייתי מאד .כמובן שאין כאן ויכוח על כך שאסור לאנוס להטריד וכל דבר דומה לכך והמבצע צריך להיענש בחומרה .אך ברגע שאוטומטית אתם לוקחים צד בכל מקרה עוד לפני שנערך משפט ותמיד תיקחו את צד האשה המתלוננת זה נותן לכם בעיני את הגדרת הגזעניים היות ואתם מפלות אדם ע"פ מינו .
המשך 13:30 24.03.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ע_הראל
רק דוגמיות ממהלך "משפטם" של 11 עולי גרדום, שודרו ברדיו סדאם - ימים לאחר הרשעתם בריגול והוצאתם להורג ב 1969 בכלא בגדאד, בעוד גופותיהם מוצגות לראווה בכיכר תחריר – קדם...
רק דוגמיות ממהלך "משפטם" של 11 עולי גרדום, שודרו ברדיו סדאם - ימים לאחר הרשעתם בריגול והוצאתם להורג ב 1969 בכלא בגדאד, בעוד גופותיהם מוצגות לראווה בכיכר תחריר – קדם למסירתם לרבנות שם לקבורה (זו הכיכר שהופל בה פסל סדאם ב 2003). כב' הרב אבינר יצ"ו קלט ששופט מכובד וצייתן משמש גוי של שבת לאסכולה "הנאורה", עת נרמסים הקווים האדומים של טוהר משפט וכבוד המדינה, החל מתיאום המתלוננות בתקשורת ואף פרסום "תיק קצב" עם כל העדויות סדורות לעתיד בטרם משפט, עד הנחיית הפרקליטות מגבוה שלא יתכן כתב אישום "אנורקטי", עד גלגול המשפט שרירותית מירושלים לת"א תוך "הגרלת" שני שופטים הכי קשוחים שישתקו כל "מתונה" אחרת. מכאן לניהול משפט חסוי במחשכים שדאג להתרשמות מהתובעת עצמה בחדרי חרדים – במקום לראיות, עבור לתרגיל של הרצת המשפט בקצב רצחני בדלתיים סגורות, הן כדי להלך אימים על מושי ולשדר לו שעדיף לשתוק (כי ממילא לא מאמינים לו) ושהדין כבר גמור – ומאידך הנהוני הסכמה ככל שכוכבת קולנוע מתחילה לזמר, והן כדי לסייע לעדים זוממים לשקר חופשי באווירה אינטימית בלי חשש להתבלבל - זאת לאחר שהתאמנו על עדויות השקר מול ראי ובעזרת וידיאו (עד שהגיעו למשחק טבעי של שחקניות קולנוע=Practice makes perfect), והן כדי לאפשר שיפוץ הפרטיכל במידה שעדת שקר תתבלבל – הן ראינו בעינינו שופטים שאומרים לקלדנית למחוק פסקאות שלמות בדיעבד, והן כדי לתרץ מדוע לא נפרסם שום פרטיכול גם לאחר ההוצאה להורג – בין השאר כי אין זמן (רק עתה נודע שגזלו מקצב העדות בוידיאו מחו"ל לגבי אליבי שלו)! רק לסרוגים עם תורה ועבודה - מדע ואמונה, יש מוסר וחשיבה ורגישות גבוהים כדי להבחין בעוולות הדיקטטורה והעריצות של האסכולה השיפוטית, בסיוע שתי זרועותיה, תקשורת סמולית קנויה וכן לשכת עורכי הדין, שמטילים חיתתם גם על העו"דין עצמם שלא יעיזו לצייץ, שמא ירעבו ללחם אם יסומנו לרעה ויפסידו תיקים ומשפטים ברצף! לפי הסימנים, רק לאחר שנים למדה א2 (בוגרת ומנוסה שלגביה הטיעון של פחד והדחקה מפני בעל שררה אינו תופס – בוודאי לא בלשכתו של פוליטיקאי שחייב 100% לבחור את אנשי מטהו למשרות אמון ו/או על בסיס של אמון אישי סובייקטיבי ללא פשרות), למדה מ-א1 (משוחררת "פוטיפר") שלעולם לא מאוחר לגבות תמורה על מוכנות למין שהוצע בעבר, בין אם היה לו דורש או לאו, ואם לא במזומן אז בעלילות ונקמה מתוקה!
המשך 09:46 23.03.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מצליח
05:41 23.03.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
פמיניסט
פשוט להסיר את סעיפי האונס והתקיפה המינית מדיני העונשין ולהטיל על הנשים את האחריות לצניעותן ותומתן. אי אפשר למנוע מגברים את הזכות הביולוגית לדאוג להמשך קיומו של המין האנושי...
19:26 22.03.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דוד קלמן
(1) ישנם הרבה אנשים שקראו את הספר אותו קראת. (2) אולם הם עדיין לא חושבים שהם מבינים יותר משופטים מנוסים. (3) האם היית לומד יותר משתי הלכות ברמב"ם, היית רואה שמה שאמרת...
(1) ישנם הרבה אנשים שקראו את הספר אותו קראת. (2) אולם הם עדיין לא חושבים שהם מבינים יותר משופטים מנוסים. (3) האם היית לומד יותר משתי הלכות ברמב"ם, היית רואה שמה שאמרת זה לא כ"כ פשוט. (4) ניכר מתגובתך הרצון הרב לזכות את קצב. (5) מדוע שלא תחשוב מעט על נשים מסכנות שנהרסו חייהם. (6) לפי מה שאתה אומר ממש שווה לאנוס נשים, העיקר שלא יהיו עדים, ואתה חף מפשע. (7) אין ספק, שצריך להגן על אדם שהתקשורת עשתה לו עוול. (8) אבל עד שלא יפסיק לשקר במצח נחושה, אין תפקידנו לעזור לו. בשביל זה יש לו סוללת אנשי תקשורת מן הטובים ביותר... (9) חלק מההערות שלך הגיוניות ביותר, אבל נראה שזה מעולם לא הפריע לך... עד שכמובן הקדוש המעונה הגיע לספסל הנאשמים...
המשך 17:08 22.03.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ע_הראל
לנוכח הספקות הקשים והדגל השחור שמתנוסס מעל משפט הראווה ההזוי ומבוים, יש להכריע דין לפי הרמב"ם - משהוזם עד אחד הוזמו כל העדים – ולזכות את משה קצב (אם א1...
לנוכח הספקות הקשים והדגל השחור שמתנוסס מעל משפט הראווה ההזוי ומבוים, יש להכריע דין לפי הרמב"ם - משהוזם עד אחד הוזמו כל העדים – ולזכות את משה קצב (אם א1 נתגלתה כזוממת לגבי אונס, גם שאר העדים באו מאותו אינטרס כספי/אחר לטפול אשמת שווא)! הלכך יש לקבוע סדרי דין מתוקנים כלהלן (הרכבי השופטים ייקבעו בהגרלה – גם בערעור וגם במשפט החוזר כנראה): (1) לא יינתן משפט בדלתיים סגורות במידה שהעדויות פורסמו ברבים, כפי שכל העדויות סדורות לעתיד יצאו לאור לפני משפט קצב בספר "תיק קצב"! (2) כדי לשמור על כבוד האדם, יש לומר תמיד "המתגונן" Defendent במקום נאשם, ו"דלפק סניגוריה" במקום ספסל הנאשם, ולהקפיד על כללי הסוביודיצה! (3) במידה שכן ייערך משפט אונס בדלתיים סגורות, יש לפרסם את הפרטיכל דבר יום ביומו (בשמות בדויים א' ב' וכו') ורק לאחר שחתמה עליו הסניגוריה, אף אם לצורך כך יואט קצב המשפט – וזאת להבדיל ממשטרים שחורים משחור שמפרסמים דוגמיות ממשפטי ראווה רק לאחר הוצאתם להורג של המורשעים! (4) במידה שכן ייערך משפט אונס בדלתיים סגורות, יש לאפשר לחוקר מקצועי מטעם הסניגוריה לתעד היטב בוידיאו את המשפט כמיטב הבנתו ובכל זווית שימצא לנכון, שמא יהי ניתן להבחין באמת או שקר על פי התרחבות והצטמקות אישוני העיניים של העד בזמן עדותו (וזה לא אמור להפריע לעד הדובר אמת מלהעיד אמת); אך לצורך כך אין לקיים דיונים יותר מפעם אחת בשבוע, כדי לאפשר לסניגוריה לצפות וללמוד היטב את החומרים, ולהתכונן לדיונים הבאים! (5) אין לייחס ערך להתרשמות בלבד מעד תביעה לאחר שנים רבות (בהיעדר ראיות תומכות או כל ראיה אחרת לפי שיקול בית המשפט), בין השאר מפני החשש שמא העד התאמן ותירגל את עדותו השקרית מול ראי ובעזרת וידיאו! (6) הטיעון של פחד והדחקה מפני בעל שררה אינו תופס מעבר לגיל הבגרות המגדרית 25 – או עד גיל 30 לכל היותר לפי שיקול בית משפט למי שלא בגרה בחברה חילונית! קל וחומר שאין מקום לשום טיעון של פחד והדחקה בלשכתו של פוליטיקאי אשר חייב במאת האחוזים לבחור את אנשי מטהו למשרות אמון ע"פ חוק - ו/או על בסיס של אמון אישי סובייקטיבי ללא פשרות ולמיטב הבנתו! (7) ביהמש"ט בעידן התקשורת הנגועה בכלבת, חייב להכריע לפי פסיקת הרמב"ם – משהוזם עד אחד הוזמו כל העדים – ע"מ לזכות מחמת הספק! (8) ביהמש"ט חייב לקנוס עדים זוממים, שנאמר ועשית לו כאשר זמם לעשות!
המשך 10:18 22.03.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר