אשתו של סא"ל מורנו: "לא נתתי לאבל על מות עמנואל לכבות אותי"

אשתו של סא"ל מורנו: "לא נתתי לאבל על מות עמנואל לכבות אותי"

לרגל חג החנוכה: אלמנתו של סא"ל מורנו הי"ד, מיה אוחנה- מספרת על הבחירה שלה לצאת מהחושך אל האור ולגלות חוזק מתוך השכול "האבל על מות עמנואל העצים בתוכי את התכונות שלי כאדם, שתמיד אופטימי ומשתדל להיות מאושר"

בלעדי: אלמנתו של סא"ל מורנו אופטימית מתמיד
  צילום:יחצ)

לרגל חג החנוכה: אלמנתו של סא"ל מורנו הי"ד, מיה אוחנה, מספרת על הבחירה שלה לצאת מהחושך אל האור ולגלות חוזק מתוך השכול: "האבל על מות עמנואל העצים בתוכי את התכונות שלי כאדם, שתמיד אופטימי ומשתדל להיות מאושר", סיפרה מיה מורנו אוחנה, שנישאה בשנית לאחר שנתיים מאז פטירתו: "לא נתתי לאבל על מות עמנואל לכבות אותי".

כזכור, מורנו היה קצין בסיירת מטכ"ל בדרגת סגן אלוף, שנהרג ביומה האחרון של מלחמת לבנון השנייה לאחר שהוביל כ-100 לוחמים בפעולה באזור 'בעלבכ'. עם סיום הפעולה, נתקל הכוח בדרכו חזרה במארב של חיזבאללה, ומורנו, שישב בג'יפ, נפגע ומת מפצעיו.

האבל לא משנה את האדם

את השיחה האישית והמרגשת בנושא: "גבורה נשית דרך סיפור אישי", מסרה במסגרת מיזם "בימת חמדת" שבו מופיעים אישי ציבור בולטים בפני בנות מכללת חמדת הדרום.

במסגרת הרצאתה סיפרה מורנו לסטודנטיות כי "האבל לא משנה את האדם, אלא מעצים אצלו תכונות שקיימות בו. כך, האבל לא שינה אותי אלא העצים בתוכי את התכונות שלי כאדם שתמיד אופטימי ומשתדל להיות מאושר. לכן, בחרתי לצמוח מתוך השבר, והאבל העצים אצלי את שמחת החיים ולא נתתי לא לכבות אותי כאדם".

הסטודנטיות מילאו את האולם כדי לשמוע את מורנו צילום:יחצ)

הסטודנטיות מילאו את האולם כדי לשמוע את מורנו צילום: יחצ)

בנוסף סיפרה מורנו כי "למרות תפקידו הרם של עמנואל כסגן אלוף ביחידת עילית, בחרנו לחיות חיים רגילים לגמרי ורק אחרי המוות הבנתי איזה גיבור הוא היה. לא היינו זוג שכל הזמן חשב כיצד לקומם את מדינת ישראל, אלא התמודדנו עם הזוגיות שלנו ועם הדברים שמטרידים כל זוג נשוי רגיל".

מיה סיפרה כיצד הכירה את בעלה החדש שהגיע מרקע חילוני ולמעשה מעולם שונה לחלוטין משלה: "הוא הגיע לעשות אצלי שיפוץ בבית ודיברנו הרבה, אבל הוא היה חילוני ולא חשבתי שאלך לכיוון הזה, אבל באחד הביקורים אצלי בבית חברה שלי אמרה לי: 'מה קורה איתך, אני שומעת משהו חדש בקול שלך', ואני מצדי עניתי לה מה פתאום??? אבל כנראה שהקול הפנימי שלי ידע טוב ממני את מה שנכון עבורי, מבלי לעשות לעצמי דין וחשבון ולחשוב על היסחים חיצוניים שונים. גם מרים בת מתתיהו הלכה עם הקול הפנימי שלה ועשתה אקט מאוד לא שגרתי וכנגד דרך הטבע שלה. לכן חשוב שנדע לפעול מתוך הקול הפנימי ולא להיכנע לקולות החיצוניים שמציפים אותנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו