נכנסתם למערבולת של הוצאה לפועל? אפשר לצאת ממנה ולפתוח חיים חדשים
צרכנות, שווה לדעת , תוכן שיווקי

נכנסתם למערבולת של הוצאה לפועל? אפשר לצאת ממנה ולפתוח חיים חדשים

משרדי עורכי הדין מזהים את המצוקה הקשה ומציעים הצעות "מגונות" שפוגעות בזכויות הבסיסיות של החייב שמכניסות אותו למערבולת חובות גדולה הרבה יותר. מה עושים? מתחילים לפעול

author-image
נכנסתם לחובות? יש דרך להתמודד עם זה
  לצאת ממערבולת החובות אל עבר חיים חדשים. זה אפשרי. אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק

כל מי שאי פעם הגיע לחובות כספיים, וננקטו כנגדו הליכי הוצאה לפעול, מכיר היטב את התחושות והרגשות שלא ניתן לתאר: חוסר השקט, הטרדות והדאגות היומיות וההרגשה של הכישלון שרובצת כעננה שחורה מעל.

כן, זה לא פשוט ולא נעים, במיוחד במגזר שלנו שלא כל כך אוהב לשתף. דרך שכיחה לנסות להתגבר על המצוקה היא להתעלם מהחובות ולהתייחס אלהם כאילו אינם קיימים. על הדרך אנחנו נכנסים למצב של הדחקה והשלמה עם המצב: אין דרך לצאת מזה.

הבעייה גדלה כאשר אנחנו לא מודעים לריביות הגבוהות מאוד בהוצאה לפועל החוב יכול להתחיל בכמה מאות ש"ח בלבד ולהתגלגל לעשרות אלפי ש"ח בתקופה קצרה.

להתמודד עם החובות ולצאת לחיים חדשים | לחץ כאן

אז איך מתמודדים? יש דרך לצאת? עו"ד פרנקל מנור, מומחה לפשיטות רגל עם מדריך חובה לכל מי שאי פעם החל תהליך של הוצאה לפעול:

לכאורה, אי אפשר באמת להאשים את החייבים במצבם. לפעמים ההתנהלות נובעת מחוסר ידע או אפילו ייאוש. אבל אם החייב לא היה מתעלם, מדחיק או מתכחש לחובותיו – ניתן היה לסיים את התהליך בדרך קלה יותר, ואפילו בפחות מסכום הקרן.

אתה עומד לקבל מכתבים רבים לתיבת הדואר שלך: ממשרדי עורכי הדין, מבית המשפט ומלשכת ההוצאה לפועל. אל תתעלם מהמכתבים האלה, וכל שכן שאל תקרע אותם או תשליך לזבל. תהליכים של הכחשה ודחיית הפתרון יגרמו לך להתכנס בתוך עצמך.

הנושה לא הולך להתייאש. גם לאחר שהוא רואה שהוא אינו מצליח לגבות את חובו דרך הוצאה לפועל או בית המשפט – הוא לא הולך להרים ידיים. ב99% של המקרים זה כך, אז אין סיבה להניח אחרת.

בנוסף, בעקבות הריביות "הרצחניות" שהם לוקחים, הנושים רואים בך השקעה לטווח ארוך. כן, חלק מהתכניות העסקיות והכלכליות של חברות שונות הוא רווח הריבית מהליך גביית החובות של החברה. זה נובע בעיקר מהסיבה שהם יכולים להרוויח כסף רב מאד. לכן, לא באמת כדאי לחשב את הסיכויים שהנושה הולך להתייאש ממך.

אפשר למצוא פתרון לכל הבעיות בהוצאה לפועל. צילום: שאטרסטוק

אפשר למצוא פתרון לכל הבעיות בהוצאה לפועל. אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק

הדבר הנכון ביותר עבור החייב בהוצאה לפועל הוא – לפעול. לא לשבת בחיבוק ידיים ולחשוב שהחיוב הוא "כאב ראש חולף" שאפשר להעיף אותו עם משכך כאבים. לפעול, אבל נכון.

משרדי עורכי הדין יכולים לזהות את המצוקה הקשה של החייבים והולכים להציע לך כל מיני הצעות "מגונות" שפוגעות בזכויות הבסיסיות של החייב, והן עלולות להכניס אותו למערבולת חובות גדולה הרבה יותר. ועורכי הדין? הם כבר יצחקו כל הדרך אל הבנק.

 לרוב, החייב מתוך המצוקה בה הוא שרוי, מסכים כמעט לכל הצעה של עורך הדין המייצג את הנושה, ובלבד שיוסרו מעליו טבעות החנק.

לכן, ההצעה הטובה ביותר היא להיוועץ בעורך דין מומחה בתחום, לפני נקיטת הליך הסדר חובות כזה או אחר, ובכלל מוטב לעשות הליך כזה באמצעות עורך דין שייצג אתכם.

לפעמים מוטב לשלם כמה שקלים לעורך דין שינסח את הסכם סיום החוב באופן שיבטיח את טובתו של החייב, מאשר להגיע לעורך הדין בעתיד, אבל עם חובות עתק שטופחים לסכומים עצומים ולא ייגמרו לעולם.

בשנותיי הרבות כעורך דין, נחשפתי לכל סוגי המקרים השונים של חייבים. במהלך השנים, פיתחתי שיטות משפטיות שונות העונות באדיקות רבה על החוק כמשמעו. אין לי סיפוק גדול מחייב שנכנס למשרדי כשהוא עם מועקה ובלב כבד, ויוצא ממנו כשליבו שמח ודלת חדשה להצלחה נפתחה בפניו. לא חשוב מה גדול הבעיה איתה אתם מתמודדים.

חשוב שתדעו, שלכל בעיה, הכל כולל הכל, יש פתרון. לחץ כאן

הכותב: עו"ד מנור פרנקל מומחה לפשיטות רגל, חילוצים מכונס נכסים, חוזים ומקרקעין

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו