מוטי יוגב: "לקרוע קריעה ולבנות בית כנסת גדול" - סרוגים

מוטי יוגב: "לקרוע קריעה ולבנות בית כנסת גדול"

קטונתי מלחלוק על מי מרבותיי, אך דעתי שמה שהגיעו אליו בהקשר למימוש נכסי הנפקדים בעמונה, הוא המירב שניתן בעת הזו וצריך עם כל הצער והכאב, לקרוע קריעה ולקבלו ולהסתכל קדימה

מוטי יוגב: "לקרוע קריעה ולבנות בית כנסת גדול"
  (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

לחברינו היקרים שבעמונה השלום והברכה.

כאוהב את עמונה, כמי שסייע לבניינה, כאב וכואב את כאבה, פעלנו ככל יכולתנו להשארת עמונה על הרכס. אין ספק שבמאבקכם תרמתם תרומה מכרעת לתהליכי החקיקה להסדרת ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, גם להשארת עוגן משמעותי לעמונה על ההר.

לרגע לא באתי להחליף את הרב של עמונה ו/ או את הנהגת הציבור בעמונה, מבקש רק את האפשרויות המעשיות המיטביות לעמונה ואנשיה, להתיישבות ולעם ישראל.

מה יביא לקידוש השם?

מרבותיי למדתי לעמוד על אמונתנו, תוך בחינת כל דבר מה יביא לקידוש השם ומה ח"ו לחילול השם? למדתי גם שאת חזרתנו לארצנו וביסוס התיישבותנו בה, עלינו להשתדל ולחבר בתודעה אליה את כלל ישראל ולפעול לשם ייחוד ובשם כל ישראל.

בעת הקשה הזו של הצורך שלכם להחליט על "חורבן הבית", אני שואל את עצמי כמה שאלות:

1. מה ייתן את מירב הסיכויים להשארת עמונה על ההר, כעת ובעתיד ואף באופן מוסדר, בחינת "גדול יהיה כבוד הבית הזה האחרון מן הראשון"?

2. מה יצרוב בתודעת כלל ישראל/ הרוב בישראל, אהדה לעמונה ולמאבקה, רצון לפגוש באנשיה הנפלאים וללמוד מהם על אהבת הארץ וההיאחזות בה ?

3. מה הכי יסייע למשפחות עמונה ואני מניח שיש מחשבות שונות ורצונות שונים?

ועוד שאלות.

רק אתם תקבעו

אני מבין לכאב ולקושי ההחלטה, רק אתם תקבלו את החלטתכם. יחד עם זאת עמונה היא גם סוגיה לאומית, בעלת השלכות רבות.

קטונתי מלחלוק על מי מרבותיי, אך דעתי שמה שהגיעו אליו בהקשר למימוש נכסי הנפקדים בעמונה, הוא המירב שניתן בעת הזו וצריך עם כל הצער והכאב, לקרוע קריעה ולקבלו ולהסתכל קדימה, תוך מיצוי כל מה שניתן ולבנות מחדש, הכי גדול שיש ואפשר על ההר. לבקש דחיה מבית המשפט, וגם אם לא נקבל-לבנות מיד בית כנסת גדול מקודמו ודגל גדול על הגבעה וכל מבנה שניתן למגורים ומבני ציבור והעיקר לשמור את מירב המשפחות יחד. יחד בצער, יחד בתהליכי המעברים ויחד בבניה מחדש.

קטונתי כאמור, אך מרגיש שח"ו בהתמהמהות אנו עלולים להחמיץ את השעה .

קבלו את המתווה

קורא לכם חברי היקרים, בשעה קשה זו, לקבל את המתווה, להקדיש זמן לצער ומיד לקום, לנטוע ולבנות מחדש. כי "שבע ייפול צדיק וקם" וכך היא גאולתם של ישראל ואתם מהחלוצים האמיתיים בתהליך שיבת ציון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו