נערים קראו לשוטרים לא לפנות את עמונה ונעצרו - סרוגים

נערים קראו לשוטרים לא לפנות את עמונה ונעצרו

שני קטינים נעצרו בחשד שקראו לחיילים ושוטרים לסרב לפנות את עמונה. המשטרה מסרבת לאפשר להורי הקטין להיות עמו בחקירה כמתחייב. עו"ד נתי רום מחוננו: "פידל קסטרו מת, להפסיק עם סתימת הפיות"

author-image
נערים קראו לשוטרים לא לפנות את עמונה ונעצרו
  למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

מאבק המשטרה במתנגדי ההרס בעמונה נמשך וחוצה גבולות נוספים, כך אומרים בארגון חוננו.

בלשי המפלג לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י עצרו בשעות הבוקר (א') שני קטינים בני 14 ו-17 בחשד שחילקו בצומת תפוח פלאיירים לשוטרי מג"ב וחיילים, בקריאה להימנע מהרס הישוב עמונה וגירוש 42 המשפחות המתגוררות בישוב מבתיהן.

השניים נלקחו לימ"ר ש"י ונחקרים בחשד ל"הסתה לאי ציות". עו"ד נתי רום מארגון חוננו שהגיע לתחנת המשטרה לסייע לקטינים אומר כי חוקרי המשטרה מסרבים לאפשר להורי הקטינים להיות נוכחים בחקירה, וזאת בניגוד לחוק הנוער.

בארגון חוננו זועמים על המעצר אשר לדבריהם מהווה פגיעה חמורה בחופש הביטוי.

"יושב כאן קטין בן 14 שאיימו עליו שוטרים במכות, ומונעים ממנו נוכחות הורים בחקירה כאילו מדובר בטרוריסט", אמר עו"ד רום מתחנת המשטרה. "המשטרה חצתה את כל הגבולות. ימ"ר עוצרים קטין בן 14 שחילק פלאייר לחיילים? פידל קסטרו מת, ואנחנו לא ברוסיה. מותר לאזרחים להביע דעה גם היא נוגדת את תפיסת המשטרה ובג"ץ. יש להפסיק מיד עם סתימת הפיות".

WhatsApp Image 2016-12-04 at 13.41.09

בפלאייר שהמשטרה טוענת כי חולק בידי הקטינים נכתב על רקע הכנות צה"ל והמשטרה לפינוי עמונה: "חייל/שוטר! מדינת ישראל החליטה להרוס ישוב בישראל. לביצוע ההרס נבחרו כוחות הביטחון שאתה חלק מהם. ההחלטה הזאת פוגעת בערכי העם היהודי שמלווים ושומרים עלינו אלפי שנים, ההחלטה הזו פוגעת ביהודים רבים, ההחלטה הזו פוגעת בך. בידך לבחור, לא לפגוע בעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל, בידך לבחור לא להיות שותף להרס, בידך להיות הלוחם הכי טוב במלחמה האמיתי – המלחמה על הערכים והארץ שלנו. אמור כבר עכשיו לחבריך ומפקדך שלא תהיה שותף לביצוע פקודה שכזו!".

מהמשטרה נמסר: "בפעילות יזומה של המשטרה בצומת תפוח נצפו כמה צעירים מחלקים עלונים לחיילים הקוראים לא להיות שותפים לביצוע פקודה בפינוי עמונה. 2 צעירים קטינים עוכבו לחקירה בחשד להסתה לאי ציות לפי סעיף 110 לחוק העונשין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו