רביב דרוקר שלח תחקירן כדי להפיל את עופר וינטר - סרוגים

רביב דרוקר שלח תחקירן כדי להפיל את עופר וינטר

הבוקר נחשף כי כתב ערוץ 10, שלח תחקירן ללשכתו של עופר וינטר כדי שיקליט אותו מתייחס לפרשת הריגת ילד פלסטיני שלא קרתה. "החלטנו שלא תהיה מח"ט גבעתי"

author-image
רביב דרוקר שלח תחקירן כדי להפיל את עופר וינטר
  דרוקר ניסה "לחסל" את וינטר (צילום: משה שי ודובר צה"ל)

האם רביב דרוקר ניסה להפיל את עופר וינטר כדי לטרפד את קידומו? כך לפחות טוען עורך דינו ומקורבו של מפקד חטיבת גבעתי לשעבר.

בתכנית של אראל סג"ל בגלי צה"ל התראיין עו"ד עודד סבוראי, מקורבו של וינטר ומי שייצג אותו בעבר, וסיפר על מקרה חריג בו נשלח תחקירן מטעמו של עיתונאי 'המקור' בערוץ 10 שהתחזה ללוחם במצוקה נפשית ונשלח להפיל את עופר וינטר בהתבטאויות שנויות במחלוקת.

לפי מה שנחשף בגלי צה"ל, לפני ארבע שנים, ערב מינויו של וינטר למפקד חטיבת גבעתי, בעודו מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה, הגיע חייל משוחרר למפקדת החטיבה וביקש להיפגש עם וינטר. הסיבה לפגישה היא מצוקה נפשית של אותו חייל, מהשירות המשותף עם וינטר, בה לכאורה נאלץ לירות על ילד פלסטיני בפקודה ישירה מוינטר. למרות שמדובר בפניה חריגה, וינטר הסכים להיפגש עם החייל וזה הגיע למפקדתו בגבול הרצועה.

החלטנו שלא תהיה מח"ט גבעתי

נוכחתו והתנהלותו של הצעיר עוררו את חשדם של אנשי לשכת וינטר, ואלה אסרו לו להיכנס עם הטלפון הסלולרי לפגישה. בשיחה בין השניים סיפר החייל המשוחרר לוינטר כי בעקבות פקודה שקיבל מוינטר לירות בילד הוא נמצא במצב נפשי קשה. אלא שהאירוע לא היה ולא נברא. במהלך השיחה וינטר חשד בצעיר שהגיע אליו ושאל אם הוא מקליט אותו.

אז נשבר התחקירן והודה כי הוא נושא עליו שני מכשירי הקלטה. לטענת מקורבו של וינטר, לאחר שנחשף, הודה התחקירן כי מדובר בניסיון לטרפד את מינויו של הקצין: "דרוקר הבין שסוכם המינוי שלך כמח"ט גבעתי והחלטנו שלא תהיה מח"ט גבעתי", אמר התחקירן לתא"ל וינטר. בסופו של דבר נלקחו מכשירי ההקלטה ונמסרו לבדיקת אנשי בטחון המידע של החטיבה, והפרשה הסתיימה בלא כלום.

הסיבה לחשיפת הפרשה היום, ארבע שנים לאחר הפרשה, היא ככל הנראה תחקיר נוסף שמתכנן דרוקר נגד וינטר, כיום כבר תא"ל וראש מטה פיקוד המרכז, כדי לטרפד ככל הנראה את קידומו הבא.

בדקנו מידע שקיבלנו

רביב דרוקר פרסם בדף הפייסבוק של המקור תגובה לטענות: "לפני מספר שנים הגיע למערכת "המקור" חייל לשעבר עם טענות חמורות על ירי לא מוצדק שביצע וינטר, שייתכן והרג ילד פלסטיני ללא שום סיבה. בדקנו את העדות עם חבר של אותו חייל לשעבר שאישר אותה.

החייל לשעבר ביקש להתעמת עם המח"ט ולהקליט את השיחה וכך נעשה. בסופו של דבר, לא המשכנו עם התחקיר רק מכיוון שאותו חייל לשעבר התחרט ולא רצה לחשוף את עצמו בתקשורת.

בקרוב תשדר "המקור" תחקיר על מה שקרה בגדוד "צבר" של גבעתי לרבות ההתנהגות המקוממת והמביכה של המח"ט וינטר עליה נחקר גם במצ"ח. למרבה הצער, הקצין וינטר בחר במקום להתמודד עם השאלות שהועברו אליו לפני שבועות ארוכים לנסות ולפגוע בתחקיר עוד טרם פרסומו."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
רמיה
רמי | 04-12-2016 12:48
אם הפרסום נכון אני מצפה מערוץ 10 להשעות את רביב דרוקר זו התרת דמו של הקצין ,אני מעריך את דרוקר על תחקיריו הרבים אך אם זה נכון זו הזנייה של התקשורת
2
שטויות!
| 04-12-2016 13:15
טוב שרביב דרוקר עושה תחקירים. לא יכול להיות שרביב דרוקר "החליט" שעפר וינטר לא יהיה מח"ט. הוא לא מתעסק בזה. הוא חותר לידיעת האמת. תקראו לעומק את תגובת רביב דרוקר, כשהיא תגיע.
3
מה כאן פוליטי? האם וינטר פוליטיקאי?? על ראש הגנב
דוד | 04-12-2016 13:25
נאמר שלדרוקר היו חשדות שוינטר נהג שללא לפי הקוד הצבאי, ונשלח תחקירן מטעמו לברר את זה. מה כאן פוליטי?? כנראה שלוינטר יש אספירציות או אג'נדה פוליטית. ובספין, במקום להפיל את זה על וינטר, מפילילם את זה על דרוקר.
4
דרקר - לא יעזור לך כל השקרים להוציא את הדתיים מהצבא !
חיים | 04-12-2016 16:47
השמאל לא ישלוט בצבא כפי שאתה ודומיך מתכננים. אינך מגיע לסוליה של עופר וינטר גם אם תעשה שמיניות באוויר . כעת ברור שעל בוכריס גם מישהו העליל עלילה ואולי שילם לבחורה שתעיד .
5
נא להדגיש:ויקרא שמו בישמעאל>> רעביוב דרייקר.
רע ביוב דרייקר בתפקיד הסטרא הח"רה{אחרא} | 07-12-2016 13:56
איש הצואה רע ביוב דרייקר ימ"ח שמו בן המסריחונת הידועה בעל פה המפיק מי שופכין כל היום בועלה של ענת גורן המלעונה,הלא מקצועית {מזל שהוא לא סוטה המכונה הומ"ו אבל מי יודע} עבר מזמן את גבול החוצפה. הוא החוצפה בעצמה. גיבור ישראל מחרף נפשו 247 לא בשביל קרירה ובוליטיקקה,והמגבב מילים הזה מנסה להכשיל אותו בחצאי מילים על יריה במחבל פול-שטני שקוראים לו ילד למרות שהוא בן 16. תשמע איש צואה בן צואה פה הביוב המרכזי רעביוב דרייקר בן כלבונה :גם אבן קטנה הורגת בפרט ממקלע. לך תדע אולי הכלבה שהמליטה אותך לצער האומה,תהרג מאיזה ערבוש בן 17.11 שיזרוק אבן על פניה.אז תהיה על הפנים....