הרב שרלו: להתעלם מהתלונות של הירדנים - סרוגים

הרב שרלו: להתעלם מהתלונות של הירדנים

ראש תחום אתיקה בצהר, הרב יובל שרלו: "אם תגיע התנגדות ירדנית להנגשת הכותל המערבי יש להתעלם ממנה, לא מנהלים מערכה פוליטית על כתפי בעלי המוגבלויות"

author-image
הרב שרלו: להתעלם מהתלונות של הירדנים
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

הרב יובל שרלו קובע כי יש להתעלם מהתלונות של הירדנים בכל הנוגע להנגשת הכותל המערבי.

ועדת הרישוי של עיריית ירושלים העניקה ביום שני האחרון היתרי בנייה עבור מיזם הנגשה בכותל המערבי. על פי התכנית ייבנו באזור הכותל 2,500 מטרים של מנהרות ומעברים תת קרקעיים לטובת אנשים בעלי מוגבלויות. כיום נאלצים אנשים רבים לוותר על ביקור בכותל בגלל בעיית הנגישות.

הרב יובל שרלו ראש תחום אתיקה בארגון רבני צהר אומר כי מדובר בבשורה חשובה עבור ציבור המתפללים והמבקרים "בשבת הקרובה יציין העולם כולו את יום הנגישות הבינלאומי, אנחנו משבחים את עיריית ירושלים שפועלת להנגשת הכותל עבור אותם אנשים בעלי מוגבלויות".

להתעלם מהירדנים

אלא שכל שינוי בהר הבית וסביבותיו, עשוי להביא לתלונות מצד הירדנים, שגם 50 שנה אחרי שהובסו במלחמת ששת הימים, עדיין מרגישים בעלי הבית על השטח. הרב שרלו מציין כי אם תגיע התנגדות ירדנית לבנייה בכותל המערבי הרי שיש להתעלם ממנה: זוהי התנגדות שלטונית-פוליטית, וראוי שמדינת ישראל תתעלם מהתנגדות זו, ותפעל לאור עקרונות הצדק והמוסר בהנגשת הכותל המערבי לכל אחד, לא מנהלים מערכה פוליטית על כתפי בעלי המוגבלויות"

יש לציין כי בעבר הירדנים כבר פעלו למניעת בנייה באזור הכותל המערבי כאשר התנגדו לשפץ את גשר העץ הרעוע המוביל לשער המוגרבים ועד היום כבר כמה שנים עומד גשר עץ זמני שהפך לקבוע.

ארגון צהר עצמו בירך גם כן את עיריית ירושלים:  "ארגון רבני צהר משבח את עיריית ירושלים על הפעילות להנגשת הגישה לכותל המערבי לכולם. מקום התפילה המקודש חייב להיות מבוסס על אדני הצדק והמוסר, והסרת המחסומים בפני בעלי המוגבלויות היא אחד היסודות המהותיים ביותר. בשבת הקרובה משתלבים רבני צהר ביום ההנגשה הבינלאומי, ותוכנית עיריית ירושלים מתאימה מאוד לכל המגמה של הנגשת הכל לכולם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הרב שרלו צודק . התפקיד של ישראל לעשות טוב
| 30-11-2016 16:56
והתפקיד של הירדנים לנבוח.