שאלה
שלום
האפיפיור כתב ספר ובו מזכה אותנו מהריגת ישו! האם אין בכך פתיחת דף חדש? כיצד להתיחס לידיעה הזו דעת התורה?
תשובה
שלום
ראשית, יש לומר בקול בהיר את האמת- אנו הבאנו להריגת אותו האיש, כאמור במסכת סנהדרין בקטע שצונזר מפחד הגויים- "בערב הפסח תלאוהו ליש"ו הנוצרי והכרוז יוצא לפניו מ´ יום קודם שהוא יוצא ליסקל על שכישף והסית והדיח את ישראל כל מי שיודע לו זכות יבא וילמד עליו ולא מצאו לו זכות ותלאוהו בערב הפסח".
לא רומאים הביאוהו לדין אלא אנו, גדולי ישראל שלנו בסוף בית שני.
אותו האיש התחיל דת חדשה, דת המוציאה את האופטימיות של העולם הזה, ושמה במקומה אהבת המוות וההתנתקות מהחיים. נכון שלא הוא היה עיקר העניין אלא פאולוס באיגרותיו אל הרומיים ולאחרים, הוא עשה את מירב הרשע והוציא את ישראל כאומה נבחרת וביטל המצוות, אך ממנו הכל צמח.
לכן יש לומר אמת ולא לקבל הבהרות שאינן נכונות, גם אם לאפיפיור יש צורך פוליטי או תאולוגי כרגע להשלים איתנו.
שנית, אנו לא נסלח לעולם לנצרות על מילוני הרוגינו, כפי שאנו מקוננים בכל שבת בתפילת 'אב הרחמים', כי דורש דמים אותם זכר, לא שכח צעקת ענווים.
אם הנצרות רוצה להשלים, עליהם לעשות שלושה צעדים:
עקירת ענייני הע"ז שבה, כך שתבהיר שאלהי העולם הוא אינו גוף, לא היה ולא יהיה.
בקשת סליחה ופיצוי נרחב לעם ישראל על מה שעוללו לנו, והכרה בנו כעם הנבחר שהשכינה שורה בו ומדינתו ולא רק בארץ הקודש באבסטרקטיות. ובכלל זה הפסקת המיסיון שלהם.
ולבסוף, שינוי התבנית התרבותית העקרונית המצויה בנצרות, ולהבהיר שלא בסלידה מנישואין ומעולם הזה מגיע האדם מעלה, אלא דוקא מתוך אמונה בעולם, אמונה בשכינה המצויה כאן. בזה הם כבר התחילו ב"ה, ועליהם להמשיך.
כל טוב
==
הרב ברוך אפרתי הוא רב קהילת "זית רענן" באפרת. התשובה פורסמה באתר 'כיפה'.
מה דעתך בנושא?
29 תגובות
1 דיונים
דלת העם
הרב לא חס על כבודם של אלו שהוא מתנגד להם. לא בסגנון ולא בתוכן. לכן הוא מעורר תגובות נזעמות. זו לא הפעם הראשונה שסקטורים שלמים מוצאים עצמם נעלבים ומתוייגים על...
הרב לא חס על כבודם של אלו שהוא מתנגד להם. לא בסגנון ולא בתוכן. לכן הוא מעורר תגובות נזעמות. זו לא הפעם הראשונה שסקטורים שלמים מוצאים עצמם נעלבים ומתוייגים על ידו כזונות ועובדי עבודה זרה (וסלח לי על השפה. על דל שפתי זה לא היה עולה כ"כ בקלות). אם אתה חריף מוטל עליך להיות גם מנומק היטב.
המשך 17:14 21.05.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יהודה
15 ויבאו ירושלים ויבא ישוע אל-בית המקדש ויחל לגרש משם את-המוכרים ואת-הקונים במקדש ואת-שלחנות השלחנים ואת-מושבות מכרי היונים הפך: 16 ולא הניח לאיש לשאת כלי דרך המקדש: 17 וילמד ויאמר...
15 ויבאו ירושלים ויבא ישוע אל-בית המקדש ויחל לגרש משם את-המוכרים ואת-הקונים במקדש ואת-שלחנות השלחנים ואת-מושבות מכרי היונים הפך: 16 ולא הניח לאיש לשאת כלי דרך המקדש: 17 וילמד ויאמר להם הלא כתוב כי ביתי בית תפלה יקרא לכל-העמים ואתם עשיתם אתו מערת פריצים: 18 וישמעו הסופרים וראשי הכהנים ויתנכלו אתו להשמידו(הבשורה ע"פ מרקוס פסוק 15-18)
המשך 10:02 17.04.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מרדכי
בתגובה ל: יהודה
נצרות זו כפירה ועבודה זרה גמורה
17:54 21.05.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עופר
כל מה שהנוצרים צריכים לעשות כדי לרצות את כבוד הרב הוא בסה"כ להפסיק להיות נוצרים.
12:42 08.02.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יאיר
אגב עיינו בynet שהרב אפרתי אומר שאסור לראות את הסדרה סרוגים שמתחילה בקרוב עונה שלישית קל וחומר ממה שאסר שולחן ערוך לקרוא בספרי עמנואל ותשעים ותשע אחוז מהטוקבקיסטים שם עונים...
אגב עיינו בynet שהרב אפרתי אומר שאסור לראות את הסדרה סרוגים שמתחילה בקרוב עונה שלישית קל וחומר ממה שאסר שולחן ערוך לקרוא בספרי עמנואל ותשעים ותשע אחוז מהטוקבקיסטים שם עונים בהתלהמות ולא לגופו של עניין איך הם מסתדרים עם שולחן ערוך!!
המשך 12:28 23.10.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אין במה להתפאר
21:02 10.03.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
גדי
אמונתיים, הלכתיים, מוסריים שכולם מהווים את מסורת חז"ל ועל פיהם אנו אמורים לנהוג ולהנהל. הדברים בהחלט עברו בצורה מקוטעת מדור לדור, חלקם נשכחו בדרך, ו/או עברו באופן לא מדויק. אם למדת...
אמונתיים, הלכתיים, מוסריים שכולם מהווים את מסורת חז"ל ועל פיהם אנו אמורים לנהוג ולהנהל. הדברים בהחלט עברו בצורה מקוטעת מדור לדור, חלקם נשכחו בדרך, ו/או עברו באופן לא מדויק. אם למדת גמרא, ודאי שמת לב שרוב רובן של סוגיות דנות באימות הדיוק של אימרות, לכן כ"כ חשוב ליחס נכונה את האימרה למי שאמרה. כל האוקימתות, מקורן במשהו שלא מסדר במסר שעבר ולכן מסיקים שכנראה דברו בבית המדרש על מצב מורכב יותר, ולא הגיעו אלינו כל פרטי הדיון. כפי שכתבתי, זה לא ספר היסטוריה, אלא ספר דרשות ומסרים. ובתוך שכזה אינו מתיימר ליהיות נאמן לחלוטין לתיאור היסטורי אלא למשמעויות המטה-פיסיות והמוסריות של המציאות. דוגמא פשוטה: אם אני רואה ששני חכמים בדורות שונים נוקטים בדיעה שונה, ואני אומר שהם חולקים. אין המשמעות שאחד האריך חיים עד שפגש את השני או שאני צריך לבטל את מה שאני יודע על הביוגרפיה שלהם. דוגמא נוספת: דרשן בבית כנסת המנסה להעביר לקהל שלו מסר אמוני כלשהו ומשתמש לצורך הענין במקרה כללי בחדשות. אינו מחויב להצמד במדויק לידיעה החדשותית (ודאי שלא יותר ממה שהעיתואים עושים, אבל זה נושא אחר). די לו שמזכיר נקודה אחת המקרה ו"מלביש" עליה את המסר שלו. די לו בכך. לא כל מה שעובר בעל פה הוא מיסרוני רכילות של בנות 15. זה לא המקום להאריך במבנה הגמרא והתלמוד על חלקיו השונים. לכן רציתי לענות בערוץ אישי, אבל לא ברור לי כיצד. טוב ונועם גדיכ
המשך 10:15 09.03.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אפרתי
09:39 09.03.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אין גבול לכסילות.
10:02 08.03.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
כותב
לכותב מספר 6 הגמרא זה לא המצאות שמעיברים בין חברי הכיתה ילדים בטלפון שבור מדובר באמוראים שחלקם אף היו תלמידהם של תנאים מהתקופה שהעבירו ודנו בדברי המשניות ולכן אנשים בסדר...
לכותב מספר 6 הגמרא זה לא המצאות שמעיברים בין חברי הכיתה ילדים בטלפון שבור מדובר באמוראים שחלקם אף היו תלמידהם של תנאים מהתקופה שהעבירו ודנו בדברי המשניות ולכן אנשים בסדר גודל של כאלה בדת אם הם דיברו על אדם בשם ישו שהוצא להורג בסנהדרין כנראה שזה לא המצאה אלא העברה של הידע כמו שהעבירו את דברי רבותיהם וכפי שכל אמרואי שמע מרבו והעביר הלאה
המשך 23:32 06.03.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יוסי
21:34 06.03.2011שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר