הרב הרשקוביץ: הבית נפגע אלפי הספרים ניצלו - סרוגים

הרב הרשקוביץ: הבית נפגע אלפי הספרים ניצלו

הרב דניאל הרשקוביץ שביתו גם ניזוק בשריפה בחיפה מעיד על התחושות הקשות: "זו תחושה קשה להגיע לביתך ולראותו שרוף בחלקו, אבל היו שנשרפו עד אפר ואיתם כל הזיכרונות, התמונות והמסמכים"

הרב הרשקוביץ: הבית נפגע אלפי הספרים ניצלו
  (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

טרור ההצתות. בין עשרות אלפי המשפחות שנאלצו להתפנות מהעיר חיפה, הייתה גם משפחתו של שר המדע לשעבר וכיום נשיא אוניברסיטת בר אילן הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ, רב שכונת אחוזה בעיר, שביתו ניזוק בצורה משמעותית.

משפחת הרשקוביץ התפנתה יחד עם עוד כמה מאות תושבים למדרשת הגולן, שפתחה את שעריה לתושבי חיפה.

"היינו במדרשת הגולן וזכינו לאירוח מכל הלב בזרועות פתוחות ובחיבוק חם ואנושי מאוד, כשחברי הצוות יצאו מגדרם על מנת לדאוג לרווחת המשפחה שעברה סוג של טראומה לא פשוטה. שהינו במקום במשך שני לילות מערב שישי ועד יום ראשון, וביום ראשון חזרנו מה שנקרא אל החיים הנורמליים ואל המציאות שכוללת את שיקום ושיפוץ הבית, כאשר הפועלים כבר החלו במלאכתם".

תחושה נוראה

למרות הדברים הרב הרשקוביץ מבקש לשדר אופטימיות: "נכון שהבית הפרטי שאנחנו גרים בו צריך לעבור שיפוץ ותיקון מאסיבי כדי לחזור להיות שמיש, אבל ב"ה אנחנו בריאים ושלמים, הכל מלמעלה, גם הדברים שנראים לנו שלא באים כדרך הטבע ואנחנו נמשיך להילחם על ארץ ישראל".

על תחושותיו האישיות כשחזה לראשונה במראות ביתו הוא אומר: "לא אשקר, זו תחושה קשה להגיע לביתך ולראותו שרוף בחלקו, אבל היו שנשרפו עד אפר ואיתם כל הזיכרונות, התמונות והמסמכים. אצלנו ב"ה, למרות הפגיעה הקשה לא נפגעו הספרים ויש לנו אלפי ספרים בבית, גם לא נפגעו מסמכים או תמונות ואפילו מאות קלסרים מתוך שיעורים שהעברתי לאורך השנים לא ניזוקו. זו בהחלט תחושה נוראה, אך יחד עם זאת, צריך להודות לקב"ה שלמרות שמדובר באסון בקנה מידה גדול מאוד, אנחנו בסדר".

לא מאמין שהמציתים תושבי חיפה

עוד מציין הרב הרשקוביץ כי "מאז ומתמיד חיפה הייתה דוגמה פנטסטית לדו קיום. אתה רואה חיי אחווה ורעות של לאומים שונים ואני נוטה להאמין גם אם ישנם כאלה שיאשימו אותי בתמימות שאיני מאמין שישנו סיכוי שידם של תושבי חיפה הייתה במעל, כי האווירה בעיר לא מתאימה ולא מאפשרת חבלה מסוג כזה. עם זה, אני יכול לראות אינטרס של גורמים שונים לפגוע בדו הקיום המדהים ולנסות להוביל למתחים סביב החלקים השונים בעיר חיפה".

מנכ"ל מדרשת הגולן אלי שנקר סיפר על מבצע התרומה לתושבי חיפה "במדרשת הגולן אנו עוסקים כל העת בפעילויות תוכן שקשורות לערכיות וחינוך וזה משתלב מצוין לצערנו גם במצבים קיצוניים מאין אלה. היה ברור שברגע ששמענו שמשפחות איבדו את ביתן נעשה מאמצים לפתוח את המקום עבור אותן משפחות. אנחנו יחסית מאוד מלאים ובעיקר בסופי השבוע אבל הייתה קבוצה של חיילים שבוטלה והוקפצה בשל המצב ופינתה מספר חדרים במקום, ולכן יכולנו לפתוח את דלתותינו עבור הרב הרשקוביץ ואחרים שנשארו פה לסוף שבוע ארוך עד יום ראשון."

"אם יש משפחות שעדיין מבקשות להגיע נשמח שיבואו להתארח אצלנו עד שהדברים יתבהרו. האירוח ללא עלות וגייסנו שותפים מהגולן שתרמו גם את מיצי קשת שתרמו מיצים ו"בראשית" שתרמו פירות שגם היו חלק מהעניין".

למעוניינים – אפשר להתקשר למדרשה בטלפון 04-6678811.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו