אריאל לרב קרים: ״מדובר בניסיון נוסף לסתום פיות של רבנים״ - סרוגים

אריאל לרב קרים: ״מדובר בניסיון נוסף לסתום פיות של רבנים״

שר החקלאות שיגר מכתב תמיכה ברב אייל קרים. את פסיקת בג"צ שביטלה את מינויו לרבצ"ר כינה: "ניסיון נוסף להלך אימים ולסתום פיות של רבנים מלדון ולפסוק בנושאי הלכה"

author-image
אריאל לרב קרים: ״מדובר בניסיון נוסף לסתום פיות של רבנים״
  (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

יו"ר האיחוד הלאומי, השר אורי אריאל, שיגר הערב (ב') מכתב תמיכה לרב אייל קרים, שבית המשפט העליון בשבתו כבג"צ הקפיא את מינויו לתפקיד הרב הצבאי הראשי.

בעקבות החלטת בג"צ שפורסמה בצהריים בסרוגים, לעכב את מינויו של הרב אל"מ אייל קרים לרב הצבאי הראשי "עד שיבהיר עמדותיו" ביקש השר אריאל מהרב קרים שלא להיכנע ללחצים.

"אני רואה זאת כניסיון נוסף להלך אימים ואף לסתום פיות של רבנים מלדון ולפסוק בנושאי הלכה וחברה" כתב אריאל, "זו פגיעה במסורת הפסיקה היהודית ואין להשלים עם כך".

עוד כתב השר אריאל "אני מבקש לחזק את ידך בעת הזו, וקורא לך שלא להיכנע ללחצים כאלו ואחרים. זו שעת מבחן – עמידתך האיתנה על החופש לדון ולומר את דעת ההלכה ללא מורא, היא אבן יסוד בביצור מעמד הרבנות בכלל והרבנות הצבאית בפרט".

גליק: בג"צ חצה קו אדום בוהק

בתוך כך היחיד שהגיב בליכוד נגד פסיקת בג"צ היה ח"כ יהודה גליק. בנאומים בני דקה במליאת הכנסת אמר גליק: "מדינת ישראל יקרה לנו מאוד. אולי הפלא הגדול ביותר בתולדות האנושות. במדינה הזו חשוב שיהיה לנו בית משפט עליון חזק, טוב, ובר אמון.

(צילום: ערוץ הכנסת)

לכן – צריך מאוד להיזהר לא לאבד את האמון הזה. היום בית המשפט העליון חצה קו אדום בוהק, כאשר הוא התערב בפסיקות הלכתיות וכאשר הוא התערב במינוי רב ראשי של צה"ל, הדבר הזה גורם לבית המשפט העליון לאבד את האמון ולצערי הרב זה יבוא לבית המשפט העליון כבומרנג וחבל מאוד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו