רגע לפני: האם זה המוצא האחרון של תושבי עופרה? - סרוגים

רגע לפני: האם זה המוצא האחרון של תושבי עופרה?

תשע המשפחות המתגוררות בתשעת הבתים המיועדים להריסה בעופרה, מתכננות "לפשוט" על הכנסת עם ילדיהם ולהפעיל לחצים אדירים על חברי הכנסת והשרים לתמוך בהליך ההסדרה

רגע לפני: האם זה המוצא האחרון של תושבי עופרה?
  (צילום: יוסי זמיר/פלאש 90)

המלחמה על עפרה.

במסגרת המאבק של תושבי עופרה להסדיר את מעמד היישוב ולהציל את תשעת הבתים המיועדים להריסה, מחר (רביעי) צפויות תשע המשפחות המתגוררות בתשעת הבתים "לפשוט" על הכנסת עם ילדיהם ולהפעיל לחצים אדירים על חברי הכנסת והשרים לתמוך במהלכי ההסדרה.

הפעילות של תושבי היישוב בימים האחרונים נערכת במסגרת החלטתם של ראשי היישוב לחדש את מאבקם ולהקים מאהל מחאה מול הכנסת בדרישה להסדיר את מעמד היישוב ולהציל את ביתן של משפחות 9 הבתים שבג"ץ הורה להרוס עד לפברואר הקרוב.

המשפחות טוענות כי הן מתגוררות מזה 8 שנים בבתי קבע בעפרה, יישוב שהוקם כחוק ע"י ממשלת ישראל לפני 41 שנים, והן עומדות כעת בפני גזירת חורבן, גירוש והריסה. "אנו קורבנות ההפקרות הממשלתית והמשפטית שלא מסדירה כנדרש על פי החוק את זכויות היהודים ואת מעמדם ביהודה ושומרון. מאהל המחאה מהווה ביטוי לעליית מדרגה במאבק אנשי היישוב עפרה על הבית, בעפרה רוצים לבלום את הריסת הבתים ודורשים חוק וצדק".

בנוסף, בעקבות פרסומים על הכוונה לאחד את הרס תשעת בתים בעפרה ואת פינוי עמונה אמר יו"ר ועד הפעולה של עפרה, שי בן יוסף כי "היישוב עפרה מצפה מראש ממשלה ומהשרים שקד וליברמן להפעיל את סמכותם ולאשר ביום ראשון הקרוב את חוק ההסדרה החדש, כך שיהודים לא יגורשו עוד מביתם, רק משום שנפלה תקלה משפטית בדרך הקמת יישובם".

"הגיע הזמן שהממשלה תאחד את האישורים ולא תאחד את הפינויים. זו העת לשים קץ לעוול המשפטי ולעצור את מכונת ההרס פועלת בשם חוק לא מוסרי ולא הגון, מסר בן יוסף ל'סרוגים'.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו