אושיות הרשת נגד פייסבוק: סותמת לנו ת'פה - סרוגים

אושיות הרשת נגד פייסבוק: סותמת לנו ת'פה

אחרי גל החסימות האחרון בפיייסבוק, יזמו אושיות רשת עם עשרות אלפי עוקבים מכתב גינוי למדיניות החסומה הלא שקופה של הרשת החברתית ""לא נעמוד עוד בשקט בזמן שפייסבוק משתיקה את קולנו ורומסת את חופש הביטוי שלנו ללא סיבה"

author-image
אושיות הרשת נגד פייסבוק: סותמת לנו ת'פה
  תמונת הפרופיל נגד החסימות בפייסבוק (אור רייכרט)

אושיות הפייסבוק אומרים 'עד כאן'.

בשבוע האחרון נחסמו יותר מ-200 גולשים ברשת החברתית פייסבוק, חלקם הגדול מי שנחשבים לאושיות פייסבוק עם עשרות אלפי עוקבים. מדובר בגל שני של חסימות לאחר שלפני כחודשיים נחסמו גולשים בגלל שכתבו את המילה 'מטומטמים' ביחס לפלסטינים. בין הנחסמים הפעם ניתן למנות את יותם זמרי ונעם פתחי, רז ציפריס, אבישי עברי ועוד. חלקם בגין פוסט שכתבו לפני יותר משנה ובו השתמשו במילה גסה.

גל החסימות הנוכחי, הביא להחתמת עצומה של אנשי תקשורת, מדיה ופרסום שלהם עשרות ומאות אלפי עוקבים, על מכתב בו הם מגנים את מדיניות החסימות הקפריזית של הרשת החברתית.

"אנו, שורה של עיתונאים, אנשי תקשורת, פרסום ותוכן, פעילים מוכרים ברשת הישראלית, גברים ונשים, דתיים וחילוניים, מימין, מרכז ושמאל, המהווים חלק משדרת הפעילות המרכזית של פייסבוק בישראל מבחינת תנועת גולשים, תפוצה ותוכן, לא מוכנים להשלים עוד עם פגיעתה האנושה של פייסבוק בחופש הביטוי שלנו, של חברינו ושל הקהילה, שהחלה לפני כשלושה חודשים והגיעה לשיאה בימים האחרונים, עת נחסמנו על פוסטים שנכתבו לפני שנה, שנתיים ובמקרים מסוימים אף למעלה משבע שנים."

רוצים ליצור תוכן ללא חשש

"פייסבוק הפכה לחלק משמעותי בחיים ובעבודה של כולנו. אנחנו, יצרני התוכן בפייסבוק, רוצים להמשיך לייצר תוכן ולתחזק את עמודי הפייסבוק שלנו ללא חשש תמידי מחסימות אקראיות ובלתי מוסברות." כותבים במכתב שנשלח למנכ"לית פייסבוק ישראל עם העתק גם למייסד פייסבוק מארק צוקרברג.

15033880_10154684120558794_229363470_o

"לא נעמוד עוד בשקט בזמן שפייסבוק משתיקה את קולנו ורומסת את חופש הביטוי שלנו ללא סיבה, תוך שהיא מתעלמת לחלוטין מהמצב, מסרבת לפעול בהוגנות ומונעת הסבר מפורט על סיבת החסימה ומתן אפשרות לאלה שלכאורה הפרו אותו ללא ידיעתם ובתום לב, להסיר את התוכן."

את המכתב אותו יזם דורי בן ישראל מאתר 'מיזבלה' חתומים בין השאר חנוך דאום (ידיעות אחרונות), עמית סגל (ערוץ 2), יותם זמרי ונעם פתחי (גלי ישראל), נדב בורנשטיין (חי בלילה), טל שניידר (הפלוג) ועוד נחתם במילים: "אנו מצפים כי פייסבוק תתנהל בצורה אחראית, ישרה ושקופה בכל הנוגע למדיניותה וליחסיה עם הקהילה ויוצריה, תפעל ללא דיחוי להסרת החסימות ותפרסם תקנון מפורט ונהיר, בכל שפה המדוברת במדינת ישראל, שיגדיר בדיוק את המילים והתכנים האסורים לשימוש ושיתוף ברשת החברתית."

לצורך המאבק, יצר המאייר ואיש הפרסום אור רייכרט, תמונה אותה מבקשים יוזמי המאבק להחליף כתמונת הרקע בפרופיל הפייסבוק שלכם.

פייסבוק

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו