הפרובוקציה הרפורמית נעצרה באלימות. צפו - סרוגים

הפרובוקציה הרפורמית נעצרה באלימות. צפו

התנועה הרפורמית ניסתה להכניס היום עשרות ספרי תורה לרחבת הכותל, כגיבוי לפרובוקציה החודשית של נשות הכותל. התהלוכה גררה מהומה שגלשה למכות. צפו

author-image
הפרובוקציה הרפורמית נעצרה באלימות. צפו
  תהלוכת הפרובוקציה הרפורמית בכניסה לכותל

הפרובוקציה החודשית של הרפורמים ברחבת הכותל, הגיעה היום לידי אלימות פיזית.

לתפילה החודשית של נשות הכותל בראש חודש, הצטרפו היום ראשי התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית, שצעדו עם עשרות ספרי תורה משער האשפות לכיוון רחבת הכותל. בשונה מבעבר, כניסתם אל הכותל יחד עם ספרי התורה לא עוכבה בידי המשטרה, וכך, לראשונה בתולדות הכותל המערבי, הוכנסו ספרי תורה בידי רבנים ורבות רפורמים וקונסרבטיבים אל רחבת הכותל המרכזית.

אלא שאז, ניסו כמה מהם להכניס את ספרי התורה לעזרת הנשים, מה שגרר מהומה רבתי ותגרה המונית, כשעשרות חרדים ואחרים תקפו את רבני ורבות התנועה, הנושאים ספרי תורה בידיהם. לדברי עדי ראייה המשטרה נכחה במקום, אך לא התערבה. אך במשטרה אומרים כי עצרו מספר פעילים של התנועה הרפורמית ומספר מתפללים שתקפו אותם.

הפרובוקציה היום, היא ניסיון של הרפורמים להתניע מחדש את 'מתווה הכותל' שאושר בממשלה, לפיו יינתן לכתות השונות רחבת תפילה נפרדת מדרום לרחבת הכותל הנוכחית. בלחץ דתי וחרדי, מעוכב ביצוע ההחלטה בממשלה.

מכות ברחבת הכותל המערבי

(צילום: נשות הכותל)

ראביי גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל, אמר כי: "הכותל המערבי לא יהיה אותו כותל אחרי היום הזה. בפעם הראשונה, נשים וגברים, יהודים רפורמים וקורנסרבטיבים, חילונים ואורתודוקסים, עומדים על הזכות שלהם להיכנס לכותל המערבי. היום שחררנו את הכותל מידי שליטת החרדים. המפלגות החרדיות לא יקבעו לרוב העם היהודי איך להתפלל. עם ישראל חי. אנחנו לא מוכנים יותר לא לאפליה, ולא להסתה ולא לכניעה המבישה של ממשלת ישראל למיעוט קטן וכוחני. אם ממשלת ישראל לא תיישם את מתווה הפשרה, אנחנו, יחד עם יהדות העולם, נחזיר את הכותל לידי העם היהודי כולו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו