פיצוץ או הסכם? הגישור בפרשת בוכריס יחל היום - סרוגים

פיצוץ או הסכם? הגישור בפרשת בוכריס יחל היום

הצדדים המעורבים בתיק של הקצין הבכיר שהואשם באונס ובמעשים מגונים, ייפגשו היום לדיון ראשון בהליך הגישור עליו הסכימו הצדדים לפני מספר שבועות

author-image
פיצוץ או הסכם? הגישור בפרשת בוכריס יחל היום
  (צילום: אביהו שפירא, ynet)

פרשת אופק בוכריס.

הצדדים המעורבים בתיק של הקצין הבכיר שהואשם באונס ובמעשים מגונים, ייפגשו היום (שלישי) לדיון ראשון בהליך הגישור עליו הסכימו הצדדים לפני מספר שבועות, כך פורסם באתר 'וואלה'.

כזכור, על ההליך המליצה נשיאת בית הדין הצבאי המיוחד בקריה, אלוף-משנה אורלי מרקמן, בדיון האחרון בחודש ספטמבר, והוא ייערך בפני השופט אלוף (במיל') אילן שיף. הדיון הראשון צפוי לעסוק בעיקר בהיבט הפרוצדורלי של הליך הגישור.

ראוי לציין כי הסכמתו של צוות ההגנה של בוכריס להליך גישור הפתיעה רבים המעורבים בפרשה וזאת מכיוון שעד כה דבקים עורכי דינו בטענתם לפיה מדובר בתלונות שווא.

במסגרת הליך הגישור, אמורים הצדדים לדון באפשרות של הגעה להסכמות הנוגעות לתיק, אולם במקרה של מחלוקת כה קיצונית ביניהם, לא ברור אם הליך הגישור יצליח לקדם את ההליך המשפטי.

התיק נגד בוכריס מבוסס בעיקרו על תלונות שהגישו קצינה וחיילת ששירתו תחתיו בעת שכיהן כמח"ט גולני. לפי המתואר בכתב האישום, בוכריס אנס את החיילת וביצע שורה של מעשים מגונים בקצינה, בעת שאלה כיהנו כפקודות שלו בחטיבה בין השנים 2010 ו-2012.

בוכריס הכחיש לחלוטין את העבירות החמורות המתוארות בכתב האישום שהוגש נגדו בחודש יולי האחרון. משפטו של בוכריס מעורר עניין רב, בין היתר בשל חומרת האישומים נגדו, וכן בשל היותו קצין מוערך הנחשב לסמל בעיני רבים בציונות הדתית.

בוכריס בפתח ביתו

(צילום: אביהו שפירא, ynet)

האפשרויות בהליך הגישור יכולות לנוע מפיצוץ במגעים בין פרקליטי שני הצדדים והמשך הדיונים בכתב האישום החמור נגדו, לבין מחיקת סעיפים משמעותיים בכתב האישום ואפילו הסדר טיעון בין הצדדים, לפיהם יודה בוכריס באישומים קלים בתמורה לעונש מקל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כל הבחורים צריכים לראות את פרשת
| 26-10-2016 0:11
בוכריס ולדעת שלא כדאי לחטוא גם אם זה קשה להם.זה פשוט לא משתלם כלל וכלל.