"נטע, אני מצטערת": יעל ויסמן במכתב קורע לב - סרוגים

"נטע, אני מצטערת": יעל ויסמן במכתב קורע לב

יעל וייסמן, אלמנתו של חייל צה"ל ינאי וייסמן, ציינה את יום ההולדת הראשון של בתם נטע בפוסט מטלטל בעמוד הפייסבוק שלה: "סליחה. שלא הצלחנו להיות המשפחה, זו שחלמנו להיות"

"נטע, אני מצטערת": יעל ויסמן במכתב קורע לב

יעל וייסמן, אלמנתו של חייל צה"ל, ינאי וייסמן, שנפל בקרב עם מחבלים במהלך פיגע בסניף רמי לוי בשער בנימין, פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה ברכה מרגשת לבתה נטע, לרגל יום הולדתה הראשון.

הפוסט המרגש קצר בין לילה אלפי לייקים, מאות שיתופים ומאות תגובות.

"נטע אהובה שלנו", פתחה יעל את הפוסט המטלטל. "לפני שנה יצאת לאוויר העולם, ליל הושענה רבה ליל הבקשה שתיטיב לנו החתימה. הכאבים של הצירים והלידה היו קשים, חשבתי אז באותם רגעי ציר ומשבר שאין רגעים כואבים מהם, לא ידעתי אז שיש,
ואבא בעיניים דואגות ומלטפות משרות ביטחון, לוחש לנו "אני יודע שאתן מסוגלות".

"כשיצאת לאוויר העולם, אבא החזיק אותך ובכה מרוב אושר. חשבתי אז שלא משנה כמה כאב וכמה יכאב, עכשיו אבא את ואני, אנחנו האנשים הכי שלמים והכי מאושרים, זכינו בך, באותו רגע הבטחתי בליבי שאשמור ואגן עליך ועל אבא בכל מחיר, כי את ואבא, אתם האוצר השלם שלי. צר לי נטע שלא עמדתי בהבטחתי ולא הצלחתי להגן עליך מהרוע שקיים בעולם, שלא הצלחתי להעניק לך את הבית והמשפחה לאורך זמן, רק לארבעה וחצי חודשים".

על הרגע בו ינאי עזב הכל והסתער על המחבל, כתבה יעל: "באותם רגעי אימה כשהבנו, אבא ואני את המתרחש בסופר, ואבא רץ להציל, להגן עלינו בגופו, אני רצתי איתך לפינה בין המדפים וחיבקתי אותך חזק, מנסה להסתיר, לגונן עליך מהרוע.  אני זוכרת את שהמחשבה שעברה לי באותם רגעים בראש "שאני מצטערת שאני לא מסוגלת להגן עליך יותר מכך, יותר מגופי". לאחר מכן ברגעים שאבא נאבק על חייו בבית החולים והיינו אתו שם את ואני, לחשוב שרק ארבעה וחצי חודשים לפני כן קיבלנו אותך בבית החולים, חיים חדשים והנה אנו נפרדות מהיקר לשתינו, מאבא, גם בבית החולים. חזרנו הביתה בהרכב חסר, בשבעה הסתכלתי עליך וחשבתי לעצמי שהייתי עושה הכל כדי שתחזרי עוד קצת להיות מוגנת בתוכי, בתוך הרחם. שם הכל יותר מוגן ובטוח, שם לא מרגישים כאב ולא חווים את הרוע".

"מדהימה שלי, אני מצטערת", המשיכה יעל. "לא העלינו על דעתנו שנטע שלנו תאלץ להתמודד בגיל כל כך צעיר עם מציאות כזו, עם ניסיון כזה. המחשבה שאבא לא פה אתנו לחגוג את יום הולדתך הראשון כואבת לי נטע, כואבת כל כך. אני רואה את המבט של אבא, שומעת את קולו לוחש לנו שאני מסוגלת, שאת מסוגלת להמשיך, בשבילך נטע אני מסוגלת לכל. אבא לא אתנו פה לחגוג אולם דעי לך נטע אבא יהיה אתך תמיד בלב ובכל מקום. את הברכה ליום הולדת אני כותבת לך משנינו, מאבא וממני".

בשלב הזה כתבה יעל את איחוליה לנטע בשמה ובשם ינאי: "יפה שלנו, מי היה מאמין שכבר חלפה לה שנה מהיום בו החלטת לצאת אל העולם. שנה שלמה חלפה מהרגע שבו חיבקנו אותך לראשונה ובכינו משמחה. בכל יום שעבר בשנה האחרונה גילינו אותך, את הכוחות האין סופיים שיש בך ושאת מעניקה לנו. גילינו ילדה מיוחדת, חכמה, שמחה וחזקה. ילדה עקשנית בעלת אופי ורצונות ברורים שאי אפשר לסרב להם. גילינו שלא רק אנחנו בחרנו להעניק לך חיים ברגע שהחלטנו להביא אותך לעולם, אלא גם את הענקת וממשיכה בכל יום להעניק לנו…חיים, בהמשכיות שלך פה בעולם הזה בשביל אבא שלא נמצא, בעקשנות היום יומית שלך שאמא תעמוד על הרגליים ותגדל אותך ותמשיך לחיות".

"נטע שלנו,  תודה שהגעת אלינו, זכינו בך. מאחלים לך שתמשיכי לגדול ולהתפתח. המשיכי עם הסקרנות הבלתי פוסקת שלך,
עם החיוך השובה שלך. הצליחי לחלום ולהגשים את כל החלומות שלך.  דעי לך שלא משנה, אנחנו אוהבים אותך ללא תנאים גבולות ומגבלות. ולסיום נטע רצינו לבקש ממך סליחה. שלא הצלחנו להיות המשפחה, זו שחלמנו להיות. שלא תגדלי בבית בו יש אמא וגם אבא. אנחנו מצטערים שאת צריכה לגדול במציאות מעוותת שכזאת, בסך הכל יצאנו אבא, אמא ואת לקניות לשבת ואבא רץ ולא חזר, הלך לעזור לאחר. אנחנו מבטיחים להמשיך ולהגן, לגונן עליך ככל שנוכל, כי את הכח שלנו, את הנטע שלנו. "וחיי עולם נטע בתוכנו".
יומולדת שמח יפה שלנו. אוהבים אותך מעריכים, ותמיד איתך. אבא ואמא".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו