הזמנה לגשם: השירים שמביאים את ריח החורף - סרוגים

הזמנה לגשם: השירים שמביאים את ריח החורף

אתמול התחלנו להגיד ברכת הגשמים, וכתבתנו אספה את השירים שמביאים את הגשם, מהביצוע החדש של אביתר בנאי לתפילה מתוך המחזור של סוכות ועד לסינגל שיגרום לכם לא לשכוח שעדין אומרים ברכנו

הזמנה לגשם: השירים שמביאים את ריח החורף
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

אומנם יש האומרים שדווקא הזיופים מורידים גשמים, אבל אם הייתי גשם, בטח הייתי גם משתכנעת בדיוק ההפך לאחר שמיעת השירים הבאים.

כשאביתר בנאי מתפלל לגשם

הישר מתוך ההושענות של סוכות, בלחן הקסום ובקולו הקטיפתי של אביתר נוצר השיר הבא 'הושענא'. בשיר מוצגת התפילה לגשם בעיבוד המוזיקלי של נאור כרמי האגדי.

כפי המובטח השיר הזה עתיד להיכנס לאלבומו החדש של אביתר, שממנו כבר יצאו הלהיטים 'פרגולה' ו'תמיד לפני הגשם' שגם מתקשר אל הגשם וריחות החורף אבל כרגע 'הושענא' מסתדר בול.

אהבתי במיוחד את ההגשה העדינה והקטיפתית של אביתר למילות התפילה ממחזור סוכות, ממש תענוג לאוזן.

גשם שלי- אתניקס ואוהד משקוביץ

אומנם השיר לא חדש, אך זה אחד מהשירים הראשונים שמתנגן לי בראש כשאני נזכרת בגשם. השילוב בין אתניקס לזמר החסידי אוהד משקוביץ, הוא ללא ספק שילוב מעניין ואיכותי. קולות הרקע וחלק התפילה המיוחד ששר אוהד למילותיו ושירתו של זאב נחמה, סולן אתניקס הופך את השיר למשהו שמימי ומיוחד.

 

כך בטוח לא תשכחו לומר 'ברכנו'- רפאל מירלא

למרות שנתחיל כבר לומר בתפילה 'מוריד הגשם' ולא 'מוריד הטל', עדין בתפילה מברכים 'ברכנו' ועם הביצוע הזה בטוח לא תשכחו זאת. הביצוע היפיפה מבוצע על ידי רפאל מירלא שעשה מקטע התפילה 'ברכנו' מטעמים.

את הביצוע הזה שמעתי פעמים רבות ובכל פעם הוקסמתי מחדש. רפאל מבצע בפשטות והמון חן על הפסנתר את 'ברכנו' שמורכב ממילות התפילה 'ברכנו' לצלילי הלחן של השיר הלועזי   'A Thousand Years-Christina Perri' . השילוב הזה בין המנגינה הלועזית והרומנטית למילות התפילה מכניסות המון עומק חדש ויופי ייחודי. ובנוסף גוון קולו של רפאל בקטעים מסוימים הזכיר לי במקצת את יונתן רזאל, אך ללא ספק יש כאן ייחודיות ששייכת רק למירלא.

ולטובת מי שעדין לא מכיר, רפאל לקח חלק בעונה הרביעית של כוכב נולד ובנוסף לאחרונה השתתף בקליפ ובשיר של גד אלבז 'WE-R-1' ואני נורא מקווה שהוא גם עובד כרגע על אלבום בכורה, כי ללא ספק נשמח לשמוע ממנו עוד.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו