בקורת סרטים לדתיים • 'התופת': נוסחה מנצחת - סרוגים

בקורת סרטים לדתיים • 'התופת': נוסחה מנצחת

חי בסרט, הטור שמביא לכם מדי שבוע ביקורת קולנועית, בשיתוף פעולה עם אולפני הסרטים המובילים בישראל, על הסרטים החמים בקולנוע מזווית ראייה ייחודית לציבור הדתי. מתכנן לצאת לסרט עם הדייט ורוצה להימנע ממבוכה? מעוניינת ללכת עם הילדים ולא מתאים לך לחשוף אותם לתכנים לא ראויים? הגעתם למקום הנכון-יאללה, אקשן. והשבוע: "התופת"

בקורת סרטים לדתיים • 'התופת': נוסחה מנצחת
  (באדיבות אולפני פורום פילמס)

שנייה אחרי יום כיפור ורגע לפני חיתום הדין בהושענא רבא, מה מתאים יותר מסרט שמתכתב לכל אורכו עם הגיהנום וסובב סביב השאלה מי יחיה ומי ימות מי בקיצו ומי לא בקיצו? (ספויילר- תשובה, תפילה וצדקה לא יעבירו בסוף הסרט את רוע הגזירה).

(באדיבות אולפני פורום פילמס)

(באדיבות אולפני פורום פילמס)

גילוי נאות-אני מת על הספרים הנ"ל, על שלושתם, למרות הביקורות שספגו מלאכים ושדים והתופת שנתפסו כנסיון לא מוצלח במיוחד לשחזר את ההצלחה המונומנטלית של צופן דה וינצ'י. וכן, אהבתי את שני הסרטים הראשונים, וגם את התופת- מאוד.

התופת

'התופת'

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים

כתמיד, טום הנקס מגלם את הפרופסור למדעי האומנות מהווארד רוברט לנגדון, אוטוריטה אקדמאית בתחומו, שמוצא עצמו בלב תעלומה מסתורית וקטלנית במיוחד, ונעזר בידיעותיו ה(כמעט) בלתי נלאות על מנת לפתור חידות ורמזים שיובילו אותו בסופו של דבר להציל את המצב ממש בשנייה האחרונה.



באדיבות א.ד מטלון ופורום פילם

(צילום: באדיבות אולפני פורום פילמס)

(צילום: באדיבות אולפני פורום פילמס)

לנגדון מתעורר בבית חולים, כשהוא חבול ומטושטש ומחובר לצינורות ומכשירים מצפצפים כשאין לו מושג קלוש היכן הוא, איך הגיע לשם ומה קרה לו ב- 48 השעות האחרונות. מה שהוא כן מצליח לזכור אלו חזיונות אפוקליפטיים מבעיתים ולא קוהרנטים שרק מוסיפים לכאוס. לאט לאט, בעזרת רופאה מקומית (פליסיטי ג'ונס), הוא מצליח להבין איפה הוא נמצא, מה עבר עליו ולאיזו קנוניה הוא נקלע הפעם.

אחרי שבעבר התמודד מול הותיקן, הבונים החופשיים, וכמעט כל גוף משטרה אירופאי, מוצא עצמו לנגדון בקרב מוחות נגד הזמן מול מדען רדיקלי שבכוונתו להפיץ מגיפה נוראה שתקטול את מחצית האנושות על מנת להצילה (לשיטתו) מפיצוץ אוכלוסין.

עם הבזקי כאבי ראש מסמאים , זכרון שעדיין מתעתע בו ואינספור שאלות לא פתורות לנגדון יוצא למסע אקשן רצוף רמזים, כתבי חידה ויצירות היסטוריות על מנת למנוע את הפצת הוירוס הקטלני, כשכל העת נושפים בעורפו ארגון הבריאות העולמי, המשטרה המקומית, מתנקשת מסתורית, סוכנים מושחתים וארגון בטחוני חשאי- שיעשו הכל על מנת להגיע אל הוירוס ראשונים.

(צילום: באדיבות אולפני פורום פילמס)

(צילום: באדיבות אולפני פורום פילמס)

תוך כדי מירוץ אינטנסיבי וחסר הפוגה, מקבלת העלילה פעם אחר פעם תפניות בלתי צפויות, בהם בהרף עין אוהב הופך לאויב ושונא לידיד. תוסיפו לכל זה את נופי אירופה הקלאסית המרהיבים, טכניקות צילום מדוייקות ומשחק אמין ומעולה של (רוב) הדמויות- והרי לכם בילוי מושלם לחול המועד סוכות.

כאמור, העלילה אינטנסיבית ותזזיזית, ובנוסף לכך מלאה פרטי מידע רבים הנחוצים להבנת התפתחות המרדף. רבים רואים בכך את חסרונו העיקרי של הסרט וחשו שזאת טרחנות דידקטית – אך אני דוקא נהניתי נורא מה"עומס" הרציף הזה של התרחשויות ומידע- בעיני זו צורה מדוייקת בה העבירו יוצרי הסרט את תחושת הדחיפות, העומס הפיזי, הקוגנטיבי והמנטלי וחוסר המנוחה של גיבורי הסיפור-לטעמי זו נוסחה מנצחת.

אם לא אהבתם את הספר, כנראה שגם הסרט לא יגרום לכם נחת. אך אם כמוני קראתם בשקיקה, מדובר בשעתיים סוחפות, מאתגרות ומרתקות שרק מועצמות מתוקף העובדה שהספר יצא לפני שנים רבות כל כך, ומן הסתם לא תזכרו את כל התפניות וההפתעות בעלילה.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו