בנו של עמנואל מורנו הי"ד חגג בר מצווה - סרוגים

בנו של עמנואל מורנו הי"ד חגג בר מצווה

עשר שנים לאחר שאביו סא"ל עמנואל מורנו - שתמונתו עדיין אסורה לפרסום - נפל במלחמת לבנון השנייה, חגג בנו נריה בר־מצווה: "אני בטוח שהוא גאה לראות אותי עם התפילין"

author-image
בנו של עמנואל מורנו הי"ד חגג בר מצווה
  (צילום: יואב דודקביץ', ידיעות אחרונות)

בר מצווה בלי אבא.

אמש (חמישי), עשור לאחר נפילתם במלחמת לבנון השנייה, חגגו בניהם של שלושת חללי מלחמת לבנון השנייה עמנואל מורנו, נמרוד שגב ונתן יהב זכרם לברכה, בר מצווה, עלו אתמול לתורה וקיבלו תפילין באירוע מלא רגשות שלא הותיר עין אחת יבשה בקהל, ביוזמת ארגון אלמנות ויתומי צה״ל בירושלים, כך מפרסם היום העיתון 'ידיעות אחרונות'.

נריה מורנו, בנו של סא"ל עמנואל מורנו, שתמונתו עדיין אסורה בפרסום בעקבות מבצעים סודייה בהם לקח חלק, החזיק בעיניים בורקות את התפילין. "הרבה אנשים באים ומספרים לי שאבא שלי היה כמו סופרמן, על אנושי. בשבילי הוא בן אדם, אבא. אני בטוח שהוא גאה לראות אותי עם התפילין", אמר נריה.

״אני מלאת הוקרת תודה לכל האנשים. התרגשתי עד דמעות. עמנואל היה איש צנוע שתרם את חלקו מתוך אמונה מאוד גדולה ומסירות נפש לתפקיד ולעשייה. אדם שמח, אדם מאמין", אמרה מאיה אוחנה מורנו, אלמנתו של עמנואל ואמו של נריה.

גם עומר שגב, בנו של נמרוד שגב ז״ל, הניח תפילין וזכה לחיבוק חם מהרב הצבאי הראשי. ״אני מתכוון להניח תפילין בכל יום, חיכיתי לזה הרבה שנים״, סיפר עומר בהתרגשות. ״אומרים על אבא שהוא היה בנאדם טוב ותמיד שמח ועוזר לאחרים", אמר עומר בהתרגשות.

״מהרגע שהודיעו לי שנמרוד נהרג חשבתי כל הזמן איך אגיע ליום הזה. עומר צמח להיות גבר עם הרבה כאב והתרגשות. אני חושבת שנמרוד היה מתרגש בדיוק כמוני", אמרה בבכי איריס, אלמנתו של נמרוד ואמו של עומר.

באירוע שהפיק כמידי שנה ארגון אלמנות ויתומי צה״ל, השתתפו 32 בניהם ובנותיהם של חללי צה״ל ושאר גופי הביטחון במדינה שחגגו בר ובת מצווה יחד לצד האבל והקושי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו