"זה כמו לומר שלסין אין קשר לחומה הסינית" - סרוגים

"זה כמו לומר שלסין אין קשר לחומה הסינית"

ראש הממשלה התייחס להחלטת אונסק"ו לפיה ליהדות אין זיקה לכותל, ואמר: "זה כמו לומר שלסין אין קשר לחומה הסינית, ולומר שלמצרים אין קשר לפירמידות". בימין תוקפים דווקא את נתניהו

author-image
"זה כמו לומר שלסין אין קשר לחומה הסינית"
  (צילום: מארק ישראל סאלם/פלאש90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס במסגרת שיעור התנ"ך בביתו, להחלטת ארגון התרבות של האו"ם, אונסק"ו לפיה ליהודים אין זיקה לכותל המערבי, וכי המקום מקודש קודם כל למוסלמים, לאחר מכן לנוצרים ורק בסוף ליהודים.

"היום הארגון הזה קיבל עוד החלטה הזויה שאומרת שלעם ישראל אין קשר להר הבית ולכותל", אמר נתניהו, "אז מילא שהם לא קוראים תנ"ך אבל אני מציע לחברי אונסק"ו לבקר בשער טיטוס ברומא, שם רואים מה הביאו הרומאים לרומא לאחר שהם החריבו ובזזו את בית המקדש בהר הבית לפני 2000 שנה. רואים שם חרוט על שער טיטוס את מנורת שבעת הקנים שזהו הסמל של העם היהודי ואני אומר לכם גם הסמל של מדינת היהודים בימינו.

תיכף אונסק"ו יגיד שגם הקיסר טיטוס עסק בתעמולה ציונית. לומר שלישראל אין קשר להר הבית ולכותל, זה כמו לומר שלסין אין קשר לחומה הסינית, ולומר שלמצרים אין קשר לפירמידות. בהחלטה האבסורדית הזאת אונסקו איבד את מעט הלגיטימיות שנשארה לו. אבל אני מאמין שהאמת ההיסטורית יותר חזקה, והאמת תנצח. ואנחנו עוסקים היום באמת.

נתניהו מתייחס לאונסק"ו

(צילום, לע"ם)

מאידך בימין עוקצים את נתניהו. ח"כ בצלאל סמוטריץ מהבית היהודי הגיב להחלטת אונסק"ו: "האו"ם מתעקש פעם אחר פעם להפוך את עצמו לגוף לא רלוונטי. הכחשת ההיסטוריה זו לא תופעה חדשה וכשהיא מגיעה לרמות כאלה של אבסורד היא קורסת אל תוך עצמה ולא שווה התיחסות. לכן אני מבקש להתייחס בתגובה הזו דווקא לכל התגובות של חבריי בשמאל, שמתחרים ביניהם על השימוש במילים החריפות ביותר לגינוי ההחלטה. חברים, מי שמקבל בהבנה את הביקורת האמריקאית על בניה טבעית ומתבקשת בבית אל, חברון, אלון מורה או שילה שלא יתפלא כשאונסקו קובע שלעם היהודי אין קשר לירושלים. המקור לקשר היהודי וההסטורי בין העם היהודי לירושלים הוא אותו מקור לקשר לחבלי המולדת ביהודה ושומרון. מי שמתכחש לקשר הזה ומפנה לו עורף ביהודה ושומרון שלא יצפה שהעולם יכבד את הקשר הזה בירושלים.

שילה המקראית, ירושלים, בית אל וחברון היו פה לפני אונסק"ו ויהיו אחריו. לכן מה שחשוב זה לא מה יאמרו באונסקו אלא מה יעשו בירושלים, ומכך אני מוטרד. מי שמקפיא את הבניה בירושלים וביהודה ושומרון ומשדר למעשה שאין בכוונתו להישאר בהם לנצח מזמין את הכחשת ההיסטוריה והקשר היהודי לירושלים מצד האו"ם. אני קורא לכל מי שהזדעזע, בצדק, מההחלטה היום להתעשת ולחזור לקשר הטבעי של עמנו לכל מרחבי ארצנו בבניה ופיתוח בכל מרחביה."
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
סמוטריץ חכם ביותר.
| 13-10-2016 21:00
אוי למי שחושב על פינוי ישובים. עד עכשיו יהודים התפנו מהיום ערבים מתפנים.